Call of Duty: Modern Warfare 2
Ursäkta om det här är en dum fråga... men vad är skillnaden mot konsollversionen? Är det andra servers om man spelar på konsol? Som funkar bättre? Eller vad? Menar recensenten att spelet skulle fått en femma om det spelats med en xbox-kontroll kopplad till pc:n? Återigen, ursäkta om jag missat något!
Måste tyvärr hålla med till 100% :(, att man sedan måste använda steam åxå gör bara saken sämre.
Vad är det med Steam som är så hemskt? Personligen är jag rätt glad att slippa skivor, t ex. Visst, priset på spelen i Steam Store kunde vara mer marknadsanpassat, men förutom det?
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Ursäkta om det här är en dum fråga... men vad är skillnaden mot konsollversionen? Är det andra servers om man spelar på konsol? Som funkar bättre? Eller vad? Menar recensenten att spelet skulle fått en femma om det spelats med en xbox-kontroll kopplad till pc:n? Återigen, ursäkta om jag missat något!
Det är just det som är problemet. det är ingen skillnad.
Utvecklare tycks behandla pc och consol som om det vore samma platform.
Föreställ dig att du på denna fantastiskt consol var tvungen att navigera i windows och endast använda typ 8 knappar för att mata in information på.
Fullkomligt idiotiskt?
Det är just nu exakt denna situation som PC spelare tvingas stå ut med.
Menyer som man inte ens spenderat 10 minuter på att göra ett riktigt interface mot.( NFS:Shift )
Spel där man inte ens kan ändra (alla) kontroller på utan att manuellt gå in i en massa textfiler och jävlas. (tex bioshock)
Man trycker in spelmekanik som är fullt rimligt på consol FPS men som är fulltkomligt idiotiskt på en pc.
Att det skulle lagga speciellt ofta håller jag inte med om. Har lirat en del nu sen släppet och har stött på serverlagg ett fåtal gånger. Hade dock gärna sett dedikerade servers + matchmakingsystemet.
Spelet är för övrigt rätt buggigt också. Jag verkar inte vara ensam om att råka ut för att "iw4mp.exe" kraschar lite hipp som happ.
War never changes.
Måste tyvärr hålla med till 100% :(, att man sedan måste använda steam åxå gör bara saken sämre.
Vad är det med Steam som är så hemskt? Personligen är jag rätt glad att slippa skivor, t ex. Visst, priset på spelen i Steam Store kunde vara mer marknadsanpassat, men förutom det?
Installationskrångel.
Me wants GW2!
Detta spel är epic fail ... synd att konsoler finns ... det bara förstör för pc spelare ...
Jasså? jag tyckte jag läste på FZ att det va det mest sålda spelet någonsin...
PC spelarna förstör för sig själva genom att pirata spelen istället för att köpa dem, ni får skylla er själva:P
Vart har du fått idén att man inte kan pirata på andra plattformar ifrån?
Shit alltså...
Så ett spel som förtjänar 5/5 till konsol förtjänar inte ens 2/5 till PC. Jag förstår att man kan ha mycket att klaga om, men känns inte särskilt rättvist att kapa spelet vid fotknölarna när majoriteten av spelarna ej märker någon större skillnad.
Jag sörjer avsaknaden av dedikerade servrar och modstöd, men det innebär inte att spelet bara är skit på grund av det.
Edit: Jag har t.e.x väldigt svårt att tänka mig att Mario & Sonic at the Olympic Winter Games är ett bättre spel än MW2, men enligt FZ så är just detta fallet.
Fast nu har de ju inte betygsatt den här recensionen som dessutom bara täcker PC-versionens multiplayer. Med tanke på att alla versioner i princip är identiska i både innehåll och spelstil så kan man ju läsa den första recensionen som täcker allting.
Sen ska man inte jämföra spel från olika genrer. Det är egentligen idiotiskt att jämföra betyg över huvud taget. Varje spel recenseras och betygssätts efter olika grunder. Det vore ju illa om man betygsatte MW2 efter hur väl det passar med vinter-OS.
Bra recension!
Helt klart att spelet ska ha sämsta möjliga betyg.
Synd bara att det är så många 14 åringar som inte fattar hur mycket dedikerade servrar och communityn runt den servern betyder för oss PC-spelare.
Spelet kan ha världens bästa gameplay, men utan dedikerade servrar, ja då spelar jag hellre finns i sjön med några polare.
BRA RECENSION FZ! Hoppas det införs en ny lag som säger att ska man göra ett spel så får det endast släppas på en plattform. Så man slipper skitiga portningar som denna från pengarkåta spelutvecklare som IW har blivit.
Kan inte förstå att folk inte märker lagget. Tror ni att ni sitter på <50 ms bara för att ni har 3-4 gröna staplar? snarare 100-200 ms bara så ni vet om det. Går att ändra om så att man får se sin ping betydligt mer precis och då märker man snabbt hur illa det egentligen är. "Noobs" kanske inte känner skillnad på 50 och 200ms men det finns det som gör det.
Medal of Honor: AA, samt CoD1,2 är ju knappast konsolfiserat då dom utvecklades för PC.
Åjo, de spelen var också av snitslad bana-typ, precis som moderna konsolspel.
Ex. "döda prickskytten"-sekvenser där man måste springa runt en förbestämd väg för att "flankera" och inte kan skjuta honom framifrån, etc. Allt för att folk skall få samma häftiga, cineastiska "upplevelse". Kyss mig i arslet.
Tom Wolfenstein 3D hade större taktisk valfrihet.
För övrigt är -ifiering korrekt suffix i svenskan i detta fall.
Spelen är ju knappast konsolifierade, eftersom de gjordes till PC, MEN - att spel är linjära är knappast något som är exklusivt till någon plattform och att ett spel är linjärt måste inte betyda att det är dåligt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Spelet förlitar sig väldigt mycket på att "gissa" vad som skulle ha hänt om alla spelare haft låg ping. När du väl når upp på de pingnivåer där du skulle ha märkt tydlig lag i andra spel så spelar du mer lotto än CoD. Har du tur så gissar spelet att du skulle ha träffat och du får en kill, har du otur så tvärtom.
Även om det känns som det laggar lite trots att du har rätt hög ping så är det inte sant.
Instruktioner i denna tråd för hur du confar så du ser en mer rättvisande ping.
Så ett spel som förtjänar 5/5 till konsol förtjänar inte ens 2/5 till PC. Jag förstår att man kan ha mycket att klaga om, men känns inte särskilt rättvist att kapa spelet vid fotknölarna när majoriteten av spelarna ej märker någon större skillnad.
Jag sörjer avsaknaden av dedikerade servrar och modstöd, men det innebär inte att spelet bara är skit på grund av det.
Edit: Jag har t.e.x väldigt svårt att tänka mig att Mario & Sonic at the Olympic Winter Games är ett bättre spel än MW2, men enligt FZ så är just detta fallet.
Fast nu har de ju inte betygsatt den här recensionen som dessutom bara täcker PC-versionens multiplayer. Med tanke på att alla versioner i princip är identiska i både innehåll och spelstil så kan man ju läsa den första recensionen som täcker allting.
Sen ska man inte jämföra spel från olika genrer. Det är egentligen idiotiskt att jämföra betyg över huvud taget. Varje spel recenseras och betygssätts efter olika grunder. Det vore ju illa om man betygsatte MW2 efter hur väl det passar med vinter-OS.
Kolla igen, det är betygsatt och nu lyckade FZ även få dit ikonen där uppe istället för enbart därnere.
Och jag hade fel, Värdelöst var inte 1/5 utan 0/5 vilket jag aldrig har sett på denna sida förut. Jag uppfattade som att spelen som fick detta betyg var fullkomligt dysfunktionellt och inte ens fungerade.
Detta spel är epic fail ... synd att konsoler finns ... det bara förstör för pc spelare ...
Jasså? jag tyckte jag läste på FZ att det va det mest sålda spelet någonsin...
PC spelarna förstör för sig själva genom att pirata spelen istället för att köpa dem, ni får skylla er själva:P
... hype ...
De skiljer ju på spel och spel, klart som korvspad att spel kan få lika högt/lågt betyg, är ju olika typer!...doh.
Bara för att "majoriteten" inte märker skillnaden, så är det ju ingen garanti för att spelet är bra gjort, folk är generellt dumma som nöjer sig med halvdana satsningar, sätter man inte ner foten och gör ett val kan han eller hon ju lika gärna ta den i gumpen på dirren!
Retro.
Förlåt en dum fråga men varför har ni bilder från MW i en recension som behandlar MW2 :S
Jag brukar sällan skriva i recensioner och kommentarer, trots att jag hänger väldigt mycket på denna sida. Men nu måste jag verkligen protestera.
Jag kan säga att jag var en av dom som var VÄLDIGT mycket emot IW när dom sade att dedikerade servrar inte finns. Men efter att ha testat förstår jag deras resonemang. Poängen med att ha dedikerade servrar är att dessa servrar är uppe en längre tid med fler än 12 spelare. När spelet är upplagt för att spelas 6v6 så är listen servrar nästan självklart när då matcherna hittas och spelas DIREKT. Väljer du en domination game mode, så är du inne i en lobby med 12 pers efter 7-8 sekunder. Lagget är nästan obefintligt på multiplayer, lagg är endast och endast om hosten har jäävligt dålig lina, och de e sällan när man slumpar fram 12 personer. Spelet går att liras med 0-100 ms, spelet är inte cs. Även om sen i pro matcher kanske de kan märkas aningen mer, men whinar man på det så suger man bara. Skönast är också hur enkelt det blir med steam friends, när man skapar en grupp å SKIT SNABBT (återigen FFS!) kan komma å möta flera andra grupper. å när man har kanske en grupp på 3 pers, så möter man också 3 pers, för att sen ha 3 randoms i varje lag.
Värdelös konsollportning. Spelet är låst vid fov 65, vilket kanske fungerar om man sitter 3 meter ifrån skärmen som vid en konsoll men knappast när man sitter 3 decimeter från skärmen. Har man minsta tendens till åksjuka så blir man fysiskt sjuk bara av att spela spelet. Ospelbart.