Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony

Inaktiv

Hoppas verkligen det här kommer till PC snart..

Medlem

Ett tips för den som inte vill tanka ner och betala : http://www.webhallen.com/prod.php?id=102088
Köpte det själv till min nya Elite, grymt nöjd!

Medlem

en besvikelse.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

Bäste Anders *klappar på axeln*
Hårddisken kan du koppla loss fråm din 360,
det är ett ganska enkelt ingrepp,
titta på den sidan hdn sitter så ska det finns nån knapp eller nåt att trycka på,
sen ska hdn släppa, vad man minns,
sen hämtar ups din 360 och i vanliga fall får du hem den inom 2 veckor,
när du får tillbaks den så smacka in hdn och börja lira igen.

Och jo jag tycker synd om dig, röda ringen har hänt mig med nån gång, och det är inte så kul.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

Bäste Anders *klappar på axeln*
Hårddisken kan du koppla loss fråm din 360,
det är ett ganska enkelt ingrepp,
titta på den sidan hdn sitter så ska det finns nån knapp eller nåt att trycka på,
sen ska hdn släppa, vad man minns,
sen hämtar ups din 360 och i vanliga fall får du hem den inom 2 veckor,
när du får tillbaks den så smacka in hdn och börja lira igen.

Och jo jag tycker synd om dig, röda ringen har hänt mig med nån gång, och det är inte så kul.

Allright, skall prova... Trodde jag bröt garantin då... Phew. Tack mannen! Ser vad som händer. Vill egentligen införskaffa mig den där nya 250GB Elite Xboxen så jag kan installera alla spel som jag spelar mest.

Medlem
Skrivet av McKain:

Jävla synd att det bara kommer till 360

Tycker jag också, hade gärna sett det på PS3an.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

Plocka ur hårddisken! det är sjukt simpelt
bara att leta efter en knapp som lösgör skiten, sen e det bara å skicka iväg!


signatur

+Werewolf-Legion+

Medlem
Skrivet av Zodiak666:
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

Plocka ur hårddisken! det är sjukt simpelt
bara att leta efter en knapp som lösgör skiten, sen e det bara å skicka iväg!

Mm, det var inga problem. Trodde man var tvungen att plocka isär hela skiten.. Men men, får vi se hur jag ska hitta nån vettig kartong el nått o packa in grejst i.

Inaktiv

GTA 4 kontroll är helt åt helvete , det håller jag med om. Gillade inte 4:an p.g.a tråkiga uppdrag och en efterbliven sparfunktion. Är det mer variation i uppdragen i expansionerna eller är ni bara GTA-fanboys?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

Du kommer kunna hämta hem alla dina spel igen via Xbox Live , och "recovera" din profil, du förlorar inget förutom dina demon och nedladdade spel som du som sagt bara kan ladda ned igen ( kostnadsfritt då de binds till ditt konto)

Medlem

Köpte spelen som DVD och håller på att spela L&D och precis som jag misstänkte så är alla uppdragen exakt likadana och befarar att BGT kommer ha precis lika upprepande uppdrag.

Medlem
Skrivet av BigD:

Bra recension!:)
För övrigt skiter jag helt i sifferbetygen nu då de blivit helt meningslösa och devalverade.
När ett stort hypat spel recenserats och man klickar på länken vet man att runt hälften får 5/5 så det betyder ingening längre tyvärr.
Ingenting jag orkar klaga över mer, läser recensionerna för innehållet och kollar andra större siter för seriösa bedömningar, det funkar ju liksom.

"Jo för mig som seriös konsument så baserar jag enbart på om metacritic ger 92 eller 95, för jag menar på de sättet så vet jag vilket spel som är bäst för mig! =)"

Att folk tänker så, bara jag som fortfarande bara läser recensionerna och ibland kollar på poängen för att lätt kunna tyda ut tonen på texten?

Om du var en av de som gjorde världens jävla shitstorm på gametrailers för att de gav titeln 9.3 istället för över 9.5 så finner jag det hela tragiskt. Där hade dock förklaringen att de inte var tillräckligt innovativt för att få högre poäng, då de i princip var en putsad kopia av ettan. Och om de nångång kommer ett spel som har lika stor underhållningsvärde och är innovativt så vore de orättvist om typ Uncharted 2 redan hade 9.8. Men shitstorm fortsatte.

Redmac kanske kan fylla in?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Pc-Gamer skribent, lika hardcore som Pc För Alla.

Medlem

Fan Jocke, när effzätas recensionsfront såg alltför dyster ut så kommer du in och visar var skåpet ska stå. Bra jobbat.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

HA HA!

Medlem

Ett DLC som endast släpps på ett system av 3 möjliga är minusbetyg i min bok.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

HA HA!

Tsss, passande kommentar till avataren.
Ska lämna in skiten till UPS idag. Skiter i att behålla HDn. 20GB? PFFT! Kanske får en ny med större HD.

Medlem

Spelet ser bra ut, Men skulle vilja ha det till Pc.... :/

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av BigD:

Bra recension!:)
För övrigt skiter jag helt i sifferbetygen nu då de blivit helt meningslösa och devalverade.
När ett stort hypat spel recenserats och man klickar på länken vet man att runt hälften får 5/5 så det betyder ingening längre tyvärr.
Ingenting jag orkar klaga över mer, läser recensionerna för innehållet och kollar andra större siter för seriösa bedömningar, det funkar ju liksom.

"Jo för mig som seriös konsument så baserar jag enbart på om metacritic ger 92 eller 95, för jag menar på de sättet så vet jag vilket spel som är bäst för mig! =)"

Att folk tänker så, bara jag som fortfarande bara läser recensionerna och ibland kollar på poängen för att lätt kunna tyda ut tonen på texten?

Om du var en av de som gjorde världens jävla shitstorm på gametrailers för att de gav titeln 9.3 istället för över 9.5 så finner jag det hela tragiskt. Där hade dock förklaringen att de inte var tillräckligt innovativt för att få högre poäng, då de i princip var en putsad kopia av ettan. Och om de nångång kommer ett spel som har lika stor underhållningsvärde och är innovativt så vore de orättvist om typ Uncharted 2 redan hade 9.8. Men shitstorm fortsatte.

Redmac kanske kan fylla in?

Hänger inte upp mig på FZs betygskala längre den är som den är det är bara att acceptera och läsa recensionerna.
Det enda jag menade var att när man har en femgradig skala och ett spel får 5/5 så kan man lätt missta det för perfektion då det faktiskt inte går att få högre betyg.

Sedan på skalan du nämnde om ett spel får 9.1 eller 9.5 är av mindre betydelse, då det inget av dem är 10.0 dvs full pott alltså har spelet ett fåtal brister

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av -=anders=-:

Nämen gud så trevlig dag!!!

Betalade för lite M$ poäng och tankade ner Ballad of Gay Tony...

Startade spelet, kom till intror och sen får jag 3 red lights of death!!!

Vad fan är oddsen????

Ist. för att sitta o lira detta spel nu så har jag lämnat en reparations request. Hade iaf. garanti kvar.
Bör jag plocka ur HDD:en? Vad är det som kommer raderas om M$ kommer radera allt på den.
Är den jobbig att ta bort? HJÄLP!

Tyck synd om mig, tack!

HA HA!

Tsss, passande kommentar till avataren.
Ska lämna in skiten till UPS idag. Skiter i att behålla HDn. 20GB? PFFT! Kanske får en ny med större HD.

Du vet om att du kan köpa en lös hårddisk till din 360 ?
Du har en 20 gigs hd nu säger du ?
Du kan köpa en 120 gigs hd till 360´n fast den kostar en slant,
cirka 1000 kr på ett ungefär.

Vet inte om det finns ute nån Xbox 360 med 250 gigs hd nu ?

Medlem

Ge mig båda DLC till PS3! Får sitta och hoppas på en variant med alla DLC's "inbakade".

Medlem

Så har jag fattat det här rätt, är "GTA The Ballad of Gay Tony" en expansion lik "GTA San Andreas" eller en expansion i stil med "The Sim" där man måste ha första spelet för att kunna spela en expansion. Om det är en gammal hederlig GTA-expansion så kan det nog bli ett köp.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Var lagom förtjust I detta, men det beror kanske på att jag spelat Uncharted 2 en hel del, och så ska man nu helt plötsligt ta ett sådant stort steg tillbaka i kontrollsystemet. Ändrade de inte motorcyklarna i den förra episoden? Kunde de inte gjort något åt kontrollerna i det här senaste?

Hittills, några timmar in i spelet, så känns uppdragen som upprepning av det jag gjort tidigare i GTA4 (känns varken mer eller mindre polerat) och som vanligt kan jag inte riktigt relatera till huvudkaraktären.

Kommer spela igenom det hela, men 5/5 känns rätt så avlägset..

Medlem

Not till Mr. Waterboy: GTA San Andreas var ett helt nytt spel. Men i övrigt har du rätt.

Jag vill så sjukt gärna ha detta (PC only). Jag älskar Liberty City, men det jag störde mig mest på i orginalspelet var att man inte kunde interagera med tillräckligt mycket. Blir man en del av klubblivet och inneställena i senaste expansionen så kommer man känna sig som en ännu större del i Liberty City. De får skynda sig att släppa det till PC/PS3 nu bara så inte det krockar med Mafia 2 som kommer äga alla plattformar när det väl kommer. Grafiken börjar även bli lite dålig, eller åtminstone karaktärsanimationerna. Lite mycket The Sims över det. Så skynda ut med detta till alla plattformar nu.

Medlem

Ser ut som dom har slopat möjligheten att köpa nya kläder??! wtf


signatur

B lup

Medlem

Äntligen börjar GTA IV likna de gamla goda GTA-spelen, som de var innan GTA IV.
Lite inslag av Vice City och San Andreas och de meningslösa biltvättarna har tagits bort i Gay Tony.
Istället har man slängt in underbara vapen. Ska väl inte avslöja vilka, för de som inte spelat.

Jag tycker dock fortfarande det nya polissystemet är dåligt. Att man inte kan tappa en stjärna i taget. Så funkar det i stort sett i alla andra spel. Saints row 1+2, Crackdown och de äldre GTA-spelen.
Som det är nu spelar det ingen roll om man gömmer sig i en gränd där man inte syns. Man blir inte av med sina wanted stars så länge man befinner sig inom den röd-blå-blinkande cirkeln i radarn.

Borde även göras lite mer logiskt så att om man snor en ny bil när man är wanted så tappar polisen intresset.

Jag har dock noterat att AI:n är aningen smartare i Gay Tony. T.ex kan ens polare sno egna bilar ifall man kör ifrån dem. Det kunde de inte i tidigare GTA IV. Dessutom kan poliserna sno vanliga privatpersoners bilar ifall man krashar deras polisbilar.
En gång blev jag jagad av en polis till fots och då slog han in rutan på en bil som stod parkerad och drog iväg efter mig. Vilket föredöme LCPD är.

Jag gillar dock fortfarande Saints Row 2 bäst i denna genre, även om GTA är överlägset rent grafiskt.
Så otroligt mycket mer man kan göra. Massa miniuppdrag och gängrelaterade saker som fanns i GTA SA.
D.v.s man kan ta sina gängpolare till hjälp när man vill och grejen att man ska ta över kvarter efter kvarter.
I SR2 kan man dessutom köpa butikerna i kvarteren man tagit över och på så vis få en regelbunden inkomst.

Inaktiv

Då jag inte orkar läsa igenom fanboykommentarerna i tråden så får ni ha överseende över om någon redan nämnt detta:

För att kunna flyga bra i helikoptern så måste kameran ändras till cockpit-läge. Rätt självklart. Testade recensenten någonsin detta? Kanske värt att se över betyget?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Phobo:

Ett DLC som endast släpps på ett system av 3 möjliga är minusbetyg i min bok.

Hmmm, ja det är jävligt märkligt. Varför 360 exklusivt när originalet finns till alla plattformar?

Köpte ju GTA IV häromdan för att spela det + DLC på PS3... snacka om att man är besviken nu.

12
Skriv svar