Insomniac: 60 fps inte lika viktigt längre

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

30fps + = fullt spelbart.

24 fps + fungerar.

0-10 fps fungerar på visa spel ^^


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

0-10 fps fungerar på visa spel ^^

*suck*

Medlem

tycker nästan att trenden har blivit att gör grafiken enklare och fulare hela tiden
Typ world of warcraft och alla wii spel är ett prakt exempel på det
och OF 2 dragon rising också som knappt har några normal maps ens..och en cobra attack helikopter ser ut att ha half-life 1 texturer och 200 tris...

Medlem

*springer med*


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ctrl:

asså är de flesta här tappade i backen som små eller? När ni tittar på bio t.ex.
Hur laggigt upplever ni det då ? Säger ni "Jävla skitfilm, laggade satan så jag kunde inte läsa texterna eller se vad som hände i filmen."

Du kan ju se vad som sker om de gör en Quake 3-film som inte spelas i 125FPS, ganska konstigt det skulle bli...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du kan ju se vad som sker om de gör en Quake 3-film som inte spelas i 125FPS, ganska konstigt det skulle bli...

Om du med "spelas" menar filmens faktiska framerate så går det alldeles utmärkt och är inte konstigt alls.
Om du menar under vilka förutsättningar demot spelades in så är det en helt annan sak och värdet 125 har haft en speciell betydelse för fysiken förr.

Medlem

Anledningen till att jag INTE köpte Killzone 2, var att fps:en i demot var för dålig.

Hade spelet flytit bättre, hade jag definitivt köpt det. Det var framför allt när man vände sig om/tittade runt i spelet, som den dåliga fps:en märktes som mest.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Precis, det vi märker är ju främst drops i framerate

Jupp, att den är konstant och inte rör på sig är viktigare än att den är väldigt hög. Jag tycker 30 är helt ok (20 skulle också vara helt ok för mig), om den bara var konstant och inte rörde på sig upp eller ner.

Skrivet av wiklund:

känns som om 60fps är nån klenod från svunna PC-tider..

Heh, i mitten av 90-talet innan 3D-korten kom så ansågs det okej om man hade över 10fps.

Sen så kom ju Voodoo-korten med dess 60fps mantra som många plötsligt tog åt sig.

Skrivet av darknshy:

30fps + = fullt spelbart.

24 fps + fungerar.

0-10 fps fungerar på visa spel ^^

Håller med. Freecell behöver ingen hög fps, till exempel.

Kommer ihåg när jag spelade igenom Deus Ex när det var nytt och hade en dator som var under minimumspecifikationerna, och min fps var vanligtvis runt 7-12, men spelade ändå igenom spelet 3 gånger på den datorn. Inget jag skulle göra om idag, men ändå, ett bra spel övervinner en eventuellt dålig fps.

12
Skriv svar