Medlem

vänta nu, blev Fallout 3 utnämnt till game of the year nånstans eller är det bara en titel som utvecklarna får smacka på boxen?

Medlem
Skrivet av Wartex:

vänta nu, blev Fallout 3 utnämnt till game of the year nånstans eller är det bara en titel som utvecklarna får smacka på boxen?

Det börjar bli standard nu att senare billiga samlingsutgåvor av spel får just "Game of the year"-edition, utan någon som helst koppling till en GOTY-titel.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Tänkte tipsa om att DVD.CO.Uk har ett bra pris på det här spelet. 366kr står det på kvittot för mig. Have fun!

http://www.dvd.co.uk/Games/Fallout-3-Game-of-the-Year-XBox-36...

Medlem

bara jag som tyckte "Å andra sidan verkar utvecklarna ha satt en praktikant på buggtestningen." var oerhört roligt? //ICA-Jerry

Medlem

Bilket snålt betyg 3/5. Jag stör mig inte alls särskilt mycket på buggar.


signatur

Memento Mori

Medlem

har spelat en stund nu, "till pc"

och jag känner inte av några långa laddtider blabla.. eller buggar?

Inaktiv

Jag ger original fallout 3 en 3a i betyg. För det är för lätt, valen man gör i dialoger m.m. bidrar inte så mycket till upplevelsen. Det tar slut för fort. Man lvlar för fort. Man kan vara bra på allt, vilket inte hör hemma i ett RPG. Det känns mer som action än RPG.

Lyckligtvis är fallout 3 väldigt enkelt att modda. Många helt sjuka bra modds har släppts. Allt från grafik förbättringar till nya vapen, möjlighet att välja klass, fler droger, svårare spel, mer fiender, bättre AI, nya kläder, nak en modeller för de som gillar sånt, nya hem, avancerat mat,sov och healing system (inget emr sova 1 timmer fullt liv inte), väder, radiostationer. Listan är lång.

En mod gör att du kan vara slaver och springa runt och förslava folk. Eller varför inte prova settlers eller terminator 3 modden?

Alla specials blir också användbara och gör att man får helt olika spel upplevelser. Hög karisma? Du kanske inte tål ett dugg eller kan bära något men du kan ha 3 följeslagare! Ingen vapen skill? Du kan bygga robotar.

Kolla in moddsen på http://www.fallout3nexus.com/

det tar nog 2-3 tim att ladda ner modds och fatta hur man ska installera allt men det är det lätt värt!

läs ALLA readmes annars funkar det inte

jag rekommenderar,

Måste ha för att det ska funka
Fallout Interoperability Program - FOIP
Fallout mod manager

GNR -- More Where That Came From
Fallout 3 Re-Animated
Fellout (bort med gröna fallout)
PROJECT BEAUTY HD
Enhanced Weather - Rain and Snow v2
Unofficial Fallout 3 Patch (fixar många buggar så där har ni)
FWE - FO3 Wanderers Edition (overhaul, balanserar om mycket bra mod!)
Alternate Start - Roleplayers (finns i FWE, men om man inte vill ha FWE)
Marts Mutant Mod - RC 5 (ai bättre, mer diversitet bland fiender, fiender ser olika ut inom samma sort, nya intressanta spawns)
DCInteriors Project (många fler byggnader att gå in i, i DC)

där e många fler bra, dessa är populärast av de jag använder

Synd om er med konsoler ni missar verkligen något.

Med modds som gör spelet svårare, balanserar skills, gör att det tar längre tid att lvla (och därmed vill man utforska mer) samt alternativa bakgrunds historier ger jag spelet en 5a i betyg.

Totalt en 4a.

Om ni ska lira fallout 3 så modda det, jag lovar spel upplevelsen kommer höjas med 100%. Jag var ganska besviken på orginal fallout 3 men jag älskar det moddade fallout 3. Moddsen som communityn har gjort har verkligen gett spelet det fallout 3 och RPG känsla spelet borde haft från början. Att nu få kämpa för sin överlevnad ger en sån grym känsla.

efter att ha sprungit runt i 2 timmar i regn, det börjar bli mörkt, karaktären börjat bli hungrig, dina vapen har gått sönder, du har hjärnskakning och haltar farm, komma in inomhus och hör de dova mullret av regn och åska utanför och äta och dricka sin mat och kanske hitta en ny pistol och läka sig. Sjukt bra stämning!

Medlem

Kort och precist: Ett av de bästa spelen som släppts.


signatur

The Utombys

Medlem

Efter 12 år kom äntligen en patch som tar bort Games for Windows Live.
https://store.steampowered.com/news/app/22370?updates=true&em...

12
Skriv svar