Medlem
Skrivet av FuzioN:

spel, En till sak när man resencerar ett spel ska man gärna säga om man testat det via dator eller consol för känslan är ej densamma.

Om du kollar högst upp på recensionen så står det vilken plattform de testar på. Men det är tydligen lättare att klaga på forumet än att läsa igenom recensionen noggrant...

Sen att folk klagar på betyget, det är en smaksak! Hur vore det om ni läste igenom texten istället för att stirra er blint på betyget?
Jag börjar nästan tycka att det vore dags för FZ att sluta skriva ner betyg, för det skapar tydligen bara gnäll på forumet!

Medlem

Helt klart köpvärt enligt mig, iaf. om man har några polare att spela med. Spela ensam är lite enformigt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Deus ex 1 & 2, Bioshock(minst lika mycket RPG som borderlands), System shock 1 & 2, Vampire the masquerade m.m.

Förstår inte ens vad du försökte få sagt med ditt inlägg.

Jag försöker säga att båda spelen är väldigt lika och jag tycker det är uppenbart varför dom jämförs.
Båda är nya FPS/RPG i liknande världar och liknande upplägg.
Visst att dom andra spelen också är FPS/RPG men till ytan är dom inte lika lika som Borderlands och Fallout 3.

Inaktiv

Bra rescension men jag tycker nog det är värt en 4a iaf. Ska man jämföra spelglädje med Operation Flashpoint 2 som ni gav 5 så ska banne mig det här förtjäna en 4a.

Fantastiskt spel!

ro
Medlem

Bra recension. Jag håller med. Även om jag faktiskt gillar de delarna recensenten stör sig på. Skönt att få grinda gear för en gång skull, knappt gjort sen Diablo 2 (bortset från MMO's då).

Medlem

Mycket underhållande spel, dra igång voice och coop med en eller fler polare och så är du sysselsatt i flera dagar. Det framgick inte riktigt i recentionen men det går att vara flera av varje karaktär, åtminstone på PC. Vi spelar två soldiers och en hunter när vi kör.

Medlem
Skrivet av Sepiritz:

Mycket underhållande spel, dra igång voice och coop med en eller fler polare och så är du sysselsatt i flera dagar. Det framgick inte riktigt i recentionen men det går att vara flera av varje karaktär, åtminstone på PC. Vi spelar två soldiers och en hunter när vi kör.

Hörrö! Tygiz gråter ju näru säger sådär!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

En 3:a? Seriöst? Tycker inte grunderna tilld er recensionen riktigt understryker de men själv hade jag lätt givit de en stark 4:a.

Ett självklart köp om du frågar mig och alla jag hört som har spelat de.

Medlem

Lirade klart spelet med mina polare på 2-3 dar. ganska mycket pushande, men ett jävligt roligt spel!. tyvär var slutet ganska fail

*SPOILERS*
*SPOILERS*
*SPOILERS*

man blir tillsagd att vara tyst om vad man har sett och så få man lite pengar efter man har dödat sista bossen i vault.

Medlem

500....000 vapen? o_o

Medlem
Skrivet av Toomsie:

500....000 vapen? o_o

Och FZ misslyckas igen, 500 000 är en gammal siffra, den senaste är runt 18 miljoner vapen.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Borderlands är skit om man spelat Fallout 3.

Men, Fallout 3 var ju också skit

Medlem

" Trots att du med skjutvapen avsatt den lokale krigsherren och vänt upp och ner på hela hans läger kan du kallt räkna med att hans hantlangare är tillbaka som ingenting hade hänt när du fem minuter senare"

Nu blir det intressant att se om töntarna som ratade FC2 pga detta kommer att reagera på Borderlands, men det skulle väl vara konstigt. Inte kan väl en core-titel vara dålig?

Medlem

3a var lite fattigt. Jag och en polare körde de igår utan att någon av oss testat det innan. De tog ett tag att komma in i men när man väl började få vapenuppgraderingar, diskutera skillpoints och "builds" så var det riktigt kul.

Medlem

Det ar sjukt javla roligt >D

Medlem

Jag kommer med högsta sannolikhet att köpa detta (när det sjunkit i pris:))

Medlem

Köpte spelet förra fredagen på realese dagen, Sjukt roligt tycker jag. Har 6st polare som har spelet och har spelat med en del amerikanare och för en gångs skull är de riktigt schyssta att lira med (då de har dålig rep från mig i Halo, Rainbow Six och Cod)

Men ett roligt spel, värt en 4a tycker jag.

Medlem

jävligt kul spel! kan bara tänka mig i multiplayer:D måste ju vara underbart!

Medlem

Jag vill ha en till skribents åsikt på denna recension! Jag liksom de flesta andra som har skrivit här har älskat det!

Nån som skrev att spelet var meningslöst, säg mig då NÅGOT spel som har någon mening? Ett spel ska faaan inte förändra någons liv, bara vara underhållande! Nu vet ja att denna genre inte passar alla, så tycker ni inte om item-grinding ska ni avstå från ett köp!

För mig levde spelet upp till hajpet!

over and out

Medlem

Jag själv älskar spelet. Har både spelat singleplayer och coop med en polare. Vi båda älskar spelet, helt beroende framkallande, speciellt just när man lirar tillsammans. Spelet är långt ifrån perfekt, men jag ger spelet en stark 4!!!

EDIT: Måste säga en sak, jag börjar faktiskt undra lite vad FZ håller på med?? Ni ger Operation Flashpoint toppbetyg, men ger det här spelet bara "bra" betyg?? Förut litade jag ofta på fz´s recensioner, men börjar faktiskt få mina tvivel. Inte för att ni ger en 3:a till borderlands, utan för att ni är så ojämna med betygen och vissa av betygen/recensionerna är inte riktigt verklighetstrogna, utan låter mer som nån rökt på nåt och sen spelat nåt helt annat spel jag själv spelat? FZ, ni får gå på rehab, och sen börja spela igen så kanske ni hänger med i verkligheten igen?? Vet inte hur många spel där fz gett betyg 1-3 och läsarna gett 3-5 betyg. Det kan inte vara att läsarna tycker helt annorlunda jämt än fz? Eller?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Trodde att spelet skulle vara astråkigt i singleplayer men var faktiskt rätt kul att farma vapen själv ändå:D
Ska testa split-screen med en polare rätt snart. Lär bli en mycket roligare upplevelse att panga rymdjyckar tillsammans:p


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Om cirka 12 timmar brakar det loss, och då ska det avnjutas i co-op med 3 andra internets-vänner.

Medlem

Brrr, hade inte tänkte köpa detta då jag först såg det för 2 månader sedan när man slutade med allt vad MMO heter men fan... läste lite, såg video's och läst kommentarer här, så köpt det på steam nu och väntar bara till 12 slaget
Ska bli kul att lira ett bra Co-op spel.. det är ju med kompisarna man vill lira och ha kul trots allt!

EDIT: Får ge en liten vy av vilket intryck spelet ger senare efter att man lirat det inatt!

Medlem

Riktigt kul spel. Lite långtråkigt och beroendeframkallade på samma gång. Spelkänsla och ljudet är på topp. Absolut värt en 4:a.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Borderlands är skit om man spelat Fallout 3.

Ja om man förväntar sig Fallout 3 så ja... ända likheten de har är ju post-apokalypsen... och att man levlar lite skillz... annars vette fan...

Nice lir annars... lågt betyg borde få mer... coop e riktigt trevligt !

Inaktiv

Jag ger spelet 4/5, grymt kul faktiskt, enda minuset är vapnena är väldigt skumma, en common lvl 10 SMG är mycket bättre än en epic lvl 7 smg, känns ovärt att jaga epics då

Medlem

"...Roland en automatskjutande gatlingkanon"

Är detta något som Roland får senare via uppgraderingar eller vet inte recensenten vad en gatling är?

En gatling är en kanon/kulspruta med flera roterande pipor och ses oftast på attackhelikoptrar eller i händerna på stora starka karlar i amerikanska actionfilmer av typen "Rovdjuret"

Rolands kompisbössa har så långt jag spelat bara en pipa och är således en helt "vanlig" automatkanon.

För övrigt ett mycket bra spel... Någonstans mellan 4 och fem, har inte bestämt mig ännu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

3 av 5 är väldigt klent. Speciellt med tanke på att nya OF fick 5? Det spelet stängde jag av efter 15 min medan jag upplever att Borderlands totalt krossar Fallout 3.

Medlem

Känner dem som tycker att spelet är riktigt underhållande så enformigheten verkar inte vara något problem för dem.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Skriv svar