Starcraft II - se stridsrapport 4 hos FZ
Terrible terrible damage!
Haha återkommande i varje video
Alla kommentatorer har sina egna uttalanden som man hör återkommande.
Terrible terrible damage!
Haha återkommande i varje video
This!
Men mmmmmmm vad det ser härligt ut.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ser grymt bra ut. Undrar om det kommer en fjärde ras? Någon anledning måste det väl finnas att de filat på spelet så länge...
De har väl bekräftat att det inte ska komma en fjärde ras, därför är det högst osannolikt. Blizzard känner nog viss press ifrån alla Sc1 fans och därför vill de inte lämna något åt slumpen. Det är dels därför det tar så lång tid samt att SC2 kommer först efter battle.net 2.0 klart vilket beräknas vara någon gång nästa vår.
Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.
Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.
Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.
Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.
Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.
Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.
Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.
Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.
Han byggde ju en massa Command Center om du inte såg det.
Det här är riktiga proffs så de håller minst tre bollar i luften hela tiden. Självklart kommer inte vanliga matcher att vara riktigt så här, som tur är.
Finns det nåt jobbigare än att spela mot ett riktigt proffs i WC3? Ett som använder taktiker som att dra undan soldaterna när de har 5 hp kvar etc etc...
Roligast är det om man möter någon i ens egen rank. En hyfsat noobig men rolig match.
Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.
Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.
Det kan ju vara så, men jag tror inte de mixtrat med sådana inställningar. Svårt att veta hur mycket David Kim (Terran) la ner på att fixa ihop alla nukes han launchade eftersom videon ständigt fokuserade på arméernas rörelser och väldigt sällan kollade vad som hände i baserna. Men David Kim är väldigt bra på SC2, så det ser nog enklare ut än det var att skramla ihop till en så pass stor armé samtidigt som han fixade nukes.
Hur som helst, tycker Psi stormen var riktigt jävla fin, började dregla lite nästan. Överlag känns Protossarmén mer tilltalande rent estetiskt än Terrans. Eller hur ska man säga.. Protoss känns mer Protoss än vad Terran känns Terran, if that makes sense.
Exempelvis Siege tanken känns mer som en byggnad när den är i siege mode... och Thoren. Ja venne, den är cool, men när man ser 4-5 Thors i en klump känns det lite fånigt. En enstaka funkar bra, men när man kan pumpa ut ett helt gäng tar det ifrån av känslan. IMO
Jag fick inte riktigt grepp om vad thor gjorde i matchen. Helt klart att den tålde mycket stryk, men svårt att säga om den gjorde "terrible terrible damage".
Thor har en specialattack där den använder ett par artillerikanoner som den har monterad på "ryggen" för att ta ut byggnader. Det är det som gör "terrible terrible damage"
/ LordDaimos
Nog är det ett par enheter man kommer sakna. Marauders verkar ju vara nån slags blandad ersättning av firebats och vultures minus det roligaste (minor).
Att någon herre klagade på att bra micro av David Kim med en sieg tank och en medivac (sp?) som om det vore en dålig grej fattar jag inte. Låter som en riktig quitter, en sådan där typ som kommer överens innan spelet om vilka enheter/moves/vapen som inte får användas för att dom är "imba".
Kanske jag missat något. Men vad är egentligen skillnaden mellan SC och SC2?
Mer än lite bättre grafik och lite nya enheter alltså?
Jag tyckte SC var extremt roligt när det begav sig och spelade det en hel del. Det lustiga är dock att det jag sett av SC2 i princip verkar vara samma sak. Det kommer säkert uppskattas av de som fortfarande spelar SC, men många -inklusive mig- hade nog hoppats på något mer med tanke på hur länge SC2 varit under utveckling.
Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?
Fast, jag har alltid undrat vafan hydror har dom gigantiska klorna till, då dom uppenbarligen föredrar att dregla på distans.
Man ser hydralisker använda "klorna" i inledningen till Brood War, om jag inte minns fel. Men i Starcraft II används dom också i närstrid i själva spelet. Det ska fungera som deras vanliga attack, bara en annan animation.
Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?
SC var aldrig specielt revolutionerande, bara jävligt finslipat. Det gäller alla Blizzards spel.
I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.
Jag tvivlar inte på att SC2 kommer bli bra, men frågan är om det kommer bli lika revolutionerande som SC?
SC var aldrig specielt revolutionerande, bara jävligt finslipat. Det gäller alla Blizzards spel.
I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.
Precis, jag kan inte komma på något spel före SC där raserna skillde sig så pass mycket och spelmekaniken ändå fungerade. Inte ens i Blizzards egna spel (Warcraft I,II) var väl skillnaden så stor (fast nu är det väl iofs sisådär 15 år sedan jag spelade dem, så jag kanske minns fel).
Jag hoppas att dom bara ville visa upp nukes eftersom dom verkade "byggas" väldigt snabbt, om det nu är som i SC där man måste ha en CC med nuke tillägg. Det kanske inte är så i tvåan, jag har ingen aning.
Spamma nukes verkade lite väl lätt, plus att han hade en stor armé hela tiden.
Det ser ut som att allt blir väldigt warcraft 3-aktigt (så mycket som händer samtidigt att det är omöjligt att hålla reda på allting, spells och skit överallt). Det gör mig lite ledsen när det är svårt att se vad som händer i vissa strider, inte som i ettan där allt är lätt att se 95% av tiden.
Nåväl, kanske beror på att jag inte spelat spelet men jag hoppas att det inte blir så rörigt som det ser ut att vara.
Du har tydligen itne spelat SC1 heller, det här var några utav världens bästa spleare dom har macro och micro på proffs nivå, förstår att du itne hänger med i deras tempo.
P.L.U.R
I beg to differ. SC var ett av de första spelen, vad jag minns i alla fall, som erbjöd tre unika raser att spela, men som fortfarande var väldigt balanserade.
Point.
Även om jag då må tycka att c&c RA hade två skilda lag, så är väll 3 mer helt enkelt, och skillnaderna större.
Många andra RTS kom runt den tiden som också gjorde några ändringar/förbättringar på vissa del koncept av det stora RTS konceptet. Till exempel total anhilation, inte fan har jag sätt nån kalla det revolutionerande för det.
Jag tycker definitivt dom gjorde något bra för RTS världen, men revolutionerande? Rly?
jag vill inte ha film jag vill ha lanstöd utan internetuppkopling istället i spelet
I dagens Sverige, hur ofta finns inte möjlighet till internet på ett lan? Tanken med att lana är ju inte att man bara ska ha lokalt nätverk, grejen är ju att det är skoj att sitta tillsammans och spela. Bland alla som är med brukar det alltid finnas någon som har tillgång till internet. En router är ju lätt att fixa.
Det är klart att det kan krångla med internet och så, men Starcraft går ju fortfarande att spela på lan. Det är ju inget dåligt spel det heller.
Point.
Även om jag då må tycka att c&c RA hade två skilda lag, så är väll 3 mer helt enkelt, och skillnaderna större.
Många andra RTS kom runt den tiden som också gjorde några ändringar/förbättringar på vissa del koncept av det stora RTS konceptet. Till exempel total anhilation, inte fan har jag sätt nån kalla det revolutionerande för det.
Jag tycker definitivt dom gjorde något bra för RTS världen, men revolutionerande? Rly?
Mycket riktigt, Red Alert hade två skilda lag och allt det där och även Total Annihilation kom med mycket nytt till genren. Anledningen som jag tror är att Starcraft är mer berömt för är balanseringen av spelet och att det kom ut i rätt tid. När RA och TA släpptes så var RTS-genren förhållandevis liten, men efter det blev den väldigt populär, vilket kanske banade väg för SC.
Revolutionerande eller inte, men SC var i alla fall en stor vändpunkt för tävlingsinriktat spelande.
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.