Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem

Urk, spelet är konstant inzoomat, dessutom är grafiken väldigt "blurry" och har lågupplösta texturer.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Fisse:

Verkar som det är konsol-lirarna tycker detta är fantastiskt.
Sjukt låg standard på konsolspel idag med andra ord.

Säger grabben som inte klarar av att hantera en handkontroll.
Jag har gått ifrån PC till konsoll och föredrager konsoll.
Och ja, jag är ingen noob på spel då jag var en av få som gjorde sig en hacka på UT som spelare.

Lite trött på dessa PCfanbwoys som inte vet ett smack om hur det är att lira på konsoll.
Lär dig hantera kontrollen så förstår du att det inte bara är PC man kan lira på.

Till andra: jag anser spelet ser bättre ut på 360n än vad det gör på PCn. Har båda.

Du din lilla byfåne, jag är varken nån jävla "grabb"
eller PC-"fanboy".
Äger både 360 ch en PS3 tack, kan i allra högsta grad använda kontrollen till de båda. Finns tillomed FPS till konsol som jag gillar väldigt mycket. Bad Company t.ex. Vilket fick sämmre än detta spel. Vilket säger en hel del om vilken styrning och hurvida recensioner här håller samma nivå.
Att detta skulle vara bättre enligt skalan är bara ett skrattretande påstående.
För övrigt så hade bad company varit bättre på en PC ja.
Du saknar en vettig FOV, du blir antingen lidande av dålig precision eller får dålig överblick oavsett hur du ställer in sens på spakarna.

Påstå inte att du har samma precision med en handkontroll för det är bara BS rakt upp och ner.
Dessutom föredrar jag o köra spel i native upplösning istället för uppskalat skit till 1080. eller köra i dvärgupplösningen 720i/p. Tack och hej...

Fan vad du tog åt dig då. Har väl för fan inte kallat dig grabb, och tog du åt dig åt fanbwoys som var riktat till dessa så är det upp till dig. Det var därför jag tog ett nytt stycke i mitt svar.
Och jo, jag har nästintill samma precision med handkontroll som med musen, finns faktiskt sensitivity att ställa in och jag kör den alltid på det högsta för det passar mig bra. Sedan om det är BS i dina öron skiter jag fullständigt i.Men det är som med baken och smaken.

BTW det där om byfåne bjuder jag på, visar bara att du trots allt är en liten grabb då du måste köra med tillmälen (Måste jag här lägga in att jag drog detta ironiskt?? Eller hängde du med?? )

Inaktiv

Har hängt här i några månader och har väl inte riktigt känt mig nödgad att skriva i forumet, men för bövlen FZ. Kom igen nu.

Som många säkert har noterat så är ju 5/5 helt obskyrt, det placerar detta liret bland de främsta spelen som gjorts. Visst är det ett okej lir, OPF, men jag hade knappast gett det högsta möjliga betyg. För mig är det godkänt i sådana fall. Högst.

Hade jag läst den här recensionen innan jag gick, glad i hågen över nästa storspel, till spelbutiken här i närheten och sedan testat spelet, som jag tycker har många brister som förstör spelglädjen avsevärt, så hade jag blivit enormt besviken. Det är lite falsk marknadsföring, är recensenten köpt?

Mycket hårda ord från min sida, men det är lite mer realistiskt att utgå från andra sidor:

Gamerankings (http://www.gamerankings.com/browse.html?search=Operation+Flas...)ger det 76-86%.

FZ ger det 95 och uppåt.

Minhembio (http://www.minhembio.com/artiklar/1939) ger det 6/10.

Till och med Eurogamer, IGN, Gamespot, inga över åtta i betyg. Varför får då OPF 5/5, 10/10, 100/100 i betyg?
Varför?

Kanske är dags att se över betygsstrukturen lite?

Medlem
Skrivet av S_Z:

Du pratar om ett spel som gjordes av ett väldigt litet utvecklingsteam för nästan 10 år sedan som försökte sig på nåt som någon aldrig kommit i närheten av tidigare.

Exakt, dev teamet hos BIS bestod av ungefär 10 fulltidsantsällda samt med en budget på 600.000 dollar när OFP utvecklades, nu har fler än 100 personer arbetat med ArmA2(enligt manualen), visst kanske inte alla är fulltidsanställda men ändå.

Medlem
Skrivet av scodriem:

Vissa här har verkligen stora problem. Ta en titt på andra recensioner på andra spelforum så får ni se hur bra betyg dem suttit på spelet.

Men jag kan hålla med att det finns stora brister i spelet och att det omedelbart behövs fixas upp utav spelutvecklarna. MEN. Eftersom FZ, liksom andra spelsajter som recenserade spelet inte kunde spela multyplayer för att spelet inte hade kommit ut och att det inte fanns några spelare så kunde dem förmodligen inte märka dessa brister, så som Conection problem, 200 ping på alla servrar osv.

Ni ger inte spelet en chans, vänta bara tills patchen kommer så får ni se.

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38352...

Det viktigaste är väl att FZ ger det och alla andra spel en chans? D.v.s. väntar med att släppa en recension tills man kunnat testa allt och fått mer kött på benen. Omrecensioner i all ära men det viktigaste är ju att den första recensionen täcker så mycket som möjligt.
Tror inte många har något emot att få vänta lite längre på en vettig och utförlig recension.

Själv väntar jag gärna på recensioner då när de är bra och roligt skrivna så kan de förgylla dagen helt. Mången gång har mina spelköp varit baserade på bra recensioner och därmed har jag sluppit bli besviken ;).

Jag vet å andra sidan inte vad det är för tidskrav (deadline heter det kanske i journalistik-svängen) som ställs på FZ att recensioner ska komma ut direkt vid release eller snart därefter. Kanske något som kan ändras eller ses över i framtiden? Stressade recensioner ger ju varken ett bra helhetsintyg för spelet eller för siten som publicerar dem.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av flashkan:

Journalistik är till 90% att vara objektiv det är ju fö fanders det som är utmaningen med yrket. hur ofta läser du detta i tidningen (Nya bomber över irak det tycker jag var bra för att....)

Det är en nyhet. Där berättar man om en händelse. I en recension granskar man ett objekt. Det finns en viss skillnad där. Har du någonsin sett en recension på Twin Towers-incidenten?

Citat:

Märks att jag ska behöva ta det med någon som inte vet vad den pratar om. Ska klargöra för dig hur det ligger till. JA du kan recensera hur mycket som helst utan ditt eget tyckande t.ex Grafiken är den skit så är den skit. Är det så att det buggar ja då buggar det.

Ja. Det har väl recensenten gjort också? Han har skrivit om de buggar han träffat på och vad han tyckte om grafiken. Men uppenbarligen stötte han inte på några värre buggar. En recension är fortfarande inte en faktatext om spelet. Man brukar oftast skriva om ett spels mekanik och funktioner och sedan skriva sin personliga åsikt [i olika stycken av texten]l

Citat:

Ja och nu till det bästa om någon gillar turbaserade rollspel du e ju för rolig det är ju därför man har olika skribenter lilla gubben någon/några för fps någon för rollspel and so on.. inte ska en fps snubbe recensera låt säga WOW (om inte intresse finns). För dig som inte vet så brukar det vara så att tidningen ifråga tar reda på vilka typer av spel du gillar och delar ut uppdrag där efter

Självfallet är det så. Man har recensioner för att få veta vad olika personer tycker om de funtioner ett spel faktiskt har. Annars skulle det ju räcka med att en person i hela världen recenserade det. För fakta - som en recension enligt dig är - kan ju inte skilja sig från person till person. Eller?

Citat:

Det jag menar är att skribenten varit väldigt trångsynt och utgått till 100% efter sitt eget tyckande istället för att var objektiv. för de flesta av oss skiter i vad skribenten tycker vi vill veta vad han upplevt och leverera en bedömning därefter.

Det är just därför som recensioner brukar vara uppdelade i stycken där recensenten kan gå igenom spelets funktioner och mekanik men också berätta vad han tycker om spelet utan att blanda ihop de båda.

Citat:

lilla gubben

Ingen kommentar.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Spelet man väntat på.... och så blir det såhär.

För min del totalhavererade OFP2 på många plan. Jag kan inget annat än att hålla med föregående kritiker om spelets brister.

Det blir nog en hektisk dag hos Codemasters imorgon(måndag).
Topic of the day: How to save the game from total disaster!

Medlem
Skrivet av Max3er:

Det blir nog en hektisk dag hos Codemasters imorgon(måndag).
Topic of the day: How to save the game from total disaster!

Nejdå CM verkar nöjda. Så här sa deras "executive producer" för DR efter releasen:

Citat:

The team have been eagerly reading the reviews and all your feedback on the forums and we?ve been very pleased with how the games been received, especially by console users.

I och för sig så sa han så här senare:

Citat:

I know that our PC user base is clamouring for more features already, and we are not oblivious to your pleas! We have DLC, patches and title updates all due out (in weeks rather than months)

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=38542...

Medlem

Nejdå CM verkar nöjda. Så här sa deras "executive producer" för DR efter releasen:

Citat:

The team have been eagerly reading the reviews and all your feedback on the forums and we?ve been very pleased with how the games been received, especially by console users.

Jag kunde nästan förvänta mig en sådan reaktion från CM sida. Hade inte varit så taktiskt att gå ut strax efter release:n och säga "spelet blev inte så bra som vi hoppats".

Det känns som om det finns två starka läger kring spelets utförande. Viktigt att CM lyssnar på båda.

Medlem

Tog mig tid idag att spela lite mer på spelet. Jag tycker att många av klagomålen på spelet är överdrivna felen i spelet är för det mesta små fel som man kan ignorera. Men enligt mig så är 3/5 ett bättre betyg.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Alltid ska man spela USA... Men om man egentligen inte har mycket för jänkare och skulle vilja spela som kines då? =/

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Alltid ska man spela USA... Men om man egentligen inte har mycket för jänkare och skulle vilja spela som kines då? =/

Håller med. I förhoppningsfull väntan på en Kinesisk kampanj från utvecklarna så håller jag på att snickra på lite uppdrag i editorn där man kämpar som soldat i PLA.

Medlem

Jag har nu spelat både multiplayer och solo uppdrag och känner att detta inte är nått för mig, de är waaay för realistiskt. Men om man gillar att bli dödad på ett skott av vilket vapen som helst eller av en sniper som gömmer sig flera km bort så e detta spel att rekomendera.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

bästa spelet.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Mycket bättre än Arma 2. Men spelet är jäkligt svårt, kör på normal och oftast blir man dödad av någon som är flera hundra meter bort.

K R I G S S I M U L A T O R

De använder inte slangbellor i riktigt krig. Och ja, de har kikarsikten på riktigt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

JAG ÄR SUPERNÖJD MED PC-VERSIONEN!

Jag åkte genast till Webhallen och köpte mig ett exemplar (samt ett par G35-lurar). Det var länge länge sedan man fick sig en riktig spelupplevelse som denna.

Smyga runt i buskarna. Ge AI-soldaterna order via tangenterna och ge order till polarna via headsetet. Lokalisera fienden. Förbereda omfall. Plötsligt bli attackerad. Hör kulorna vina runtomkring. Kaos. Reträtt och omgruppering. Klara uppdragen med så få dödade fiendesoldater som möjligt. Underbart.

Sedan finns det naturligtvis buggar och rena fel i spelet.
1. Stel och tråkig fordonskörning.
2. Onödigt segt att byta vapen och att kasta handgranat.
3. Varierande grafikkvalité.
4. Man gör alltid mantelrörelse när man byter magasin trots att det förra magasinet inte tömdes.
5. Laddar man ett granatgevär och stoppar undan den, så måste man ladda om den igen nästa gång man plockar fram den.
6. AI-n. Både ens egna och fiendesoldater kan ibland bara stå rakt upp mitt i en eldstrid eller när helikoptrar kommer och letar.
7. Man kan inte slänga sig ner på marken på ett snabbt sätt när man blir attackerad. Man kan heller inte "slajda" bakom ett skydd. Såna detaljer är väldigt viktiga.

Trots dessa brister samt 100 andra buggar, så är jag extremt nöjd med spelet. Jag är dessutom övertygad om att Codemasters fixar mycket med patchar framöver.

Det finns inget liknande spel på marknaden. Kom ihåg det! Det enda som konkurrerar i genren är ARMAII. Men handen på hjärtat, vi vet alla hur ruggigt dåligt det var.

Realism FTW!!!!!!!

5/5!!!!!!

- Robban (spelveteran sedan 1983)


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tycker FZ börjar bli lite för frikostiga med sina poäng. Vafan va lite sträng! Det ska ha 5/5 om det är typ det bästa spelet i år eller nått liknande. Detta spel tycker jag skulle få ungefär 2/5 och det verkar vara många som håller med mig. Jag tycker att denna recension var mycket missledande. *Inväntar flamande*

Medlem
Skrivet av Rafner:

Kort och gott: Recensenten har en smak som 9 av 10 anser är helt värdelös. Även de som gillar spelet verkar ju vara någorlunda överens om att högsta betyg är för mycket.

Det som verkligen stör mig är just innebörden av att spelet får maximalt betyg. Det betyder i princip att spelet jämställs med några av de största mästerverken som skapats. Av alla spel jag spelat under min livstid är det kanske 8-10 stycken som jag skulle ge högsta betyg. Det känns ju helt sjukt att det här "ett-i-mängden"-spelet ska hamna på samma nivå som:

Deus Ex
Baldur's Gate II
Super Mario 64
Silent Hill 2
Planescape: Torment
Half-Life

Det är ju helt absurt. Det finns liksom inte i min värld. Ok om man verkligen gillar spelet, men att ge spelet högsta betyg... No way!

Det enda av dom spelen ovan är BG2 som är värt en 5a.
Enligt mig, förstås.
Jag är nog en av dom få som inte tyckte att Half-Life var "allt det där".


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Kan inte hålla med om en 5:a i betyg för bl.a. realism när texturerna påminner om Quake 2 på högsta upplösning (ta en titt i helikoptern), för övrigt finns det mycket annat jag skulle kunna klaga på men avstår.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

7. Man kan inte slänga sig ner på marken på ett snabbt sätt när man blir attackerad. Man kan heller inte "slajda" bakom ett skydd. Såna detaljer är väldigt viktiga.

Jag trodde det här var ett plus? Finns inte en soldat i världen som "slajdar" med 30-40kg stridspackning.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Deathwisher:

7. Man kan inte slänga sig ner på marken på ett snabbt sätt när man blir attackerad. Man kan heller inte "slajda" bakom ett skydd. Såna detaljer är väldigt viktiga.

Jag trodde det här var ett plus? Finns inte en soldat i världen som "slajdar" med 30-40kg stridspackning.

Haha, sant... den som skulle försöka skulle lätt hamna på mage brevid skyddet.

Spelet?
Klart det finns grejer man stör sig på. Så är det i alla spel. Det jag gillar är Co-op, finns för lite spel som har bra Co-op på. Klart att vi behöver lite patchar men det kommer väl tidsnog.

Inaktiv

Jag köpte spelet i lördags pga betyget från FZ men ... blev lite besviken.
Helt ok spel men det skiljer sig inte speciellt från mängden av andra spel.

AI:n är verkligen varierande, ena sekunden täcker de varandra och flankar och andra sekunden står de helt stilla trots att det viner kulor runt dem.
Att inte kunna ge kommandon när man rör sig retar mig, speciellt om man blir överraskad av fiende eld och snabbt måste ta sig därifrån.
Finns det ngn "panik" knapp typ Fallback now ?

Varför 5/5 i betyg? en femma ger man ju bara om det spelet är bäst ! dvs mkt bättre än övriga i samma kategori.

Gissar att hela FZ kommer vara fylld med Codemaster reklam och att de påverkat betyget ?

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Deathwisher:

7. Man kan inte slänga sig ner på marken på ett snabbt sätt när man blir attackerad. Man kan heller inte "slajda" bakom ett skydd. Såna detaljer är väldigt viktiga.

Jag trodde det här var ett plus? Finns inte en soldat i världen som "slajdar" med 30-40kg stridspackning.

Mittåt.

Det har du faktiskt helt rätt i. Det borde jag ha tänkt på, eftersom jag själv är norrlandsjägare. Jag såg framför mig en lätt stridspackning (då är det nog möjligt), men det har ju inte de här grabbarna.

Du har helt rätt, MEN att slänga sig rakt framåt med packning gör man, trots vikten. Det är nämligen inte skoj att bli påskjuten, och då slänger man sig.

Reträtt!!!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

det här spelet sög ju hårt!
spelade i 30 min sen tröttna man ju.

springa 1000 meter, döda en snubbe, springa 1000 meter, döda en snubbe, om och om igen:P

Medlem
Skrivet av Cabbe:

det här spelet sög ju hårt!
spelade i 30 min sen tröttna man ju.

springa 1000 meter, döda en snubbe, springa 1000 meter, döda en snubbe, om och om igen:P

Hur många uppdrag har du kört egentligen? Har du provat multiplayer? (eller har du slangat?).

Jag tror nog att COD modern warfare passar dig perfekt. Där blir det kötta av och det är stridigheter varannan sekund.

Jag tror att många glömmer att detta är en krigssimulator!! Man SKA planera sitt uppdrag. Man SKA inte alltid upptäckas av fienden. Man SKA helst inte möta en större grupp än vad man själv är osv osv.

- Robban8)


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Förstår inte att många kan tycka spelet är bra eller att de som resencerar det tycker det är ett bra spel överlag?!

AIn på fienden och dina mates är ju helt vrickad, det skjuter mej och de skjuter i backen och de börjar skjuta på varann genom en tjock skog på 500 meters avstånd.

Spelade spelet när det kom och i första uppdraget skulle man ta sig längst ut till fyren på ön och där ute fanns även en stor kulle som var ockupperad av fienden.
Jag flankade och när jag kommer fram och står brevid deras hög med sandsäckar börjar fienden skrika men och står helt stilla och bara tittar på mej, jag väntar lite på att de ska börja skjuta men det gör de ju givetvis inte, så jag "sprayar" ner 3 av dem laddar om och skjuter sista. De avfyrade inte ett skott.

Spelet känns mer som en färdigstäld alpha.. förstår inte att folk försvarar det och säger att det är bra?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Jag tror att många glömmer att detta är en krigssimulator!!

Kanske för att det egentligen är ett arkadspel anpassat för otåliga ungar?

Medlem
Skrivet av Brain:

Förstår inte vad du menar med att grafiken är i stil med Fallout 3 fast med bättre effekter och snyggare vapen modeller.. sedan skriver du att du stör dig på detta.. what? Menar du att Fallout 3 har kass grafik?

Sen resten av de "problem" du beskriver visar ju bara att spelet är mer realistiskt än t.ex. Battlefield eller CoD. Man träffar inte varje skott - det finns en massa faktorer som räknar in på hurvida ett skott träffar eller inte. Och sen att dessa "problem" som du beskriver uppstår slumpvis är ju helt ologsikt; eftersom spelet bara följer den kod som programmerare matat in. Det finns egentligen ingen slump i datorspel - allt följer beräkningar. Och sen så ser man oftast inte i verkligheten heller om du har dödat någon med en träff; så en en gång så bevisar OFP att det har mer djup och realism än t.ex. Call of Duty.. fattar inte vad du snackar om.

Jag tycker inte att fallout3 ha rkass grafik, men jag tycker inte häller att den har fantastisk grafik vilket jag trode dragon rising skulle ha.

Om jag tömmer ett magasin på ett automatgevär 2 meter från fienden så tycker inte jag att det är särklit realistiskt att han står kvar när jag laddar om.
Om du inte har sett någon slump i spel så har du nog inte spelat så mycket fps som jag har gjort för slumpen existerar när det gäller multiplayer det kan jag lova, hur exakt programmerat det än är.

Medlem
Skrivet av sauna:

Är väl rätt självklart - för mig iaf - att folk reagerar på FZ's recensioner och artiklar. Visar ju att man bryr sig om man orkar skriva vad man inte gillar och vill se mer av. För mig är FZ den äldsta och enda svenska spelsiten jag besöker och det har jag gjort sedan den lanserades och nyheterna bestod av allt kring Quake 1.
På ett sätt har man ju "vuxit upp" med FZ när det gäller gaming och då vill man ju på ett sätt att åsikterna ska vara likartade när det gäller ett spels kvalitet och värde.

Spel har ju förändrats från att vara något som kom ut sällan och som hela tiden förbättrades av utvecklarna till något som släpps för tidigt, görs halvdant, portas hejvilt på bekostnad av gameplay och ofta är mycket buggigt. Det gör ju att ribban ska höjas ännu mer när man recenserar så att utvecklarna förstår att man vill ha mer för pengarna och att det inte duger med halvmesyrer bara för att tjäna snabba stålar.
"Gör om gör rätt" är väl en bra signal att skicka till utvecklare så vi får ännu bättre spel i framtiden :).

Personligen har jag blivit mer och mer kritisk till spel och när jag spelar ett nytt spel så går jag alltid in med mycket kritiska ögon och öron. Det gäller även om det är ett spel som hypats sönder och som jag själv har väntat svinlänge på. Tycker jag att ett spel är roligt så spelar jag det mycket, tar reda på i princip allt om det och därmed får reda på dess brister rätt snabbt. Man bryr sig liksom mer om ett lir då man inser att det har potential. Det kan fortfarande vara värt ett högt betyg eftersom man faktiskt spelar det, lägger ner mycker tid på det och har roligt men samtidigt så är det ju få spel som är värda en full pott om det har en massa brister som man irriterar sig på. Brister i spel kan ju vara mer eller mindre irriterade beroende på vem du frågar men en potentiell köpare är alltid värd att få reda på dem i mitt tycke.

Jag tror att en del vill att recensionerna här på FZ ska vara mycket mer kritiska och kanske inte så snabbt recenserade alla gånger. Kanske behövs det en veckas spelande till för att man ska inse att det inte är värt en full pott och den initiella "FAAAN VA KUUL!"-känslan har lagt sig. Då är det större chans att man verkligen vet vad man snackar om och kan ge ett bättre helhetsintyg av spelet i recensionen. En recension är ju ett tyckande från recensentens sida men det är ju också ett visst ansvar att ge en relativt objektiv syn på det, ta ett steg tillbaka och ställa sig själv några frågor. "Vad skulle andra typer av spelare tycka vara bra/dåligt i spelet?", "Hur kunde det gjorts bättre?", "Vad har utvecklarna missat?".
Man får tänka på att en del faktiskt baserar sitt spelköp mycket på just betyget och inte det som står i texten.

Jag brukar blänga på de flesta stora siter och läsa hur de recenserar och har väl mer eller mindre kommit fram till att Eurogamer har hittat en vettig modell för sitt recenserande (för mig). De verkar ofta gå in i en recension i tron om att spelet ska vara rätt dåligt eller halvdant (som jag själv) och sen låter sig bli överraskade av hur bra det är och får då ofta ett ganska välrepresenterat helthetsintyg. Få spel får högsta pott och spel omrecenseras ibland när det inte varit hög klass på första recensionen eller gemene mans åsikt helt gått isär från sitens.

Inga siter/recensenter är perfekta dock och man hittar ju de man - som sagts - vet tycker likadant som en själv och följer deras recensioner därefter.

Uj, bokskriverier vart det visst här ;).

Jävligt bra sagt!
Kunde inte sagt det bättre själv

Inaktiv
Skrivet av Smutz:

Vet ni vad jag tror... Alla spelrecensenter har blivit korrupta och detta är ett tappert skrik på hjälp från Eric Danielsson som försöker få oss att inse att något har gott är fel.
Spelföretagen har ett järngrepp på journalisterna.
Vi måste göra något och det är fort innan det är för sent!

Tycker snarare att i princip alla spel som recenseras på FZ får kassa betyg...

Skriv svar