Valve anställer DotA-skapare

Medlem

Antagligen kommer de utveckla ett nytt spel eftersom DotA är en mod till ett spel som inte Valve äger.

Medlem
Skrivet av Celix:

Antagligen kommer de utveckla ett nytt spel eftersom DotA är en mod till ett spel som inte Valve äger.

det är just detta jag är lite rädd för. det känns som om de splittrar DotA communityt i fyra delar nu.

Medlem

Kan inte förstå att folk gillar HoN. Något grötigare får man leta efter ..
Om Dota är något så är det väl ändå strukturerat?
Nej kolla vidare på LoL istället ni som är inbitna Dotaspelare. Det är iaf något man finner sig i och är välbalanserat.

Förövrigt hoppas jag Dota lever kvar på wc3-motorn. En klassiker får man aldrig nog av.

Medlem

HoN var grötigt till en början, och blir grötigt lite då och då fortfarande. men de jobbar på att dra ner på de stora effekterna för att göra spelet mer överskådligt, och det hjälper förståss när man är beredd på vilka effekter som kan förekomma i varje game när man ser vilka hjältar som medverkar. men det var åtminstone mer grötigt än det just nu är.
jag har inte testar LoL, men det verkar för löjligt och oseriöst för min smak.

Medlem

Som sagt, i icefrogs lilla uttalande står det inte något över huvudtaget om att han ska utveckla dota på valve.

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av Herbert:

Kan du gissa varför insatta moddare som varit med från början inte gillar DoTA & IceFrog? Modden, spellsen, texturer, massa saker stals från höger & vänster. Visst det kanske blev en lyckad mod men inte på ärliga vägar. Rotar mer lite djupare i det hela så visar det sig att Gusinoo bara var en fejkad person i hopp om att ingen skulle märka hur IceFrog stal allt. Iofs kan mina källor ha fel, men jag tror hellre på veteraner än nyinsatta.

Förlåt, men du verkar vara denna nyinsatta, alla resurser som har gjorts och "stulits" av IceFrog är helt vanliga resurser som laddats upp av användare på olika sidor FÖR att ANVÄNDAS inom mapmaking, sålänge man ger credits så är det fritt fram, tro mig jag vet som själv gjort maps i 4 år nu.

Jesus christ. Guinsoo är en riktig människa, de finns till och med intervjuer med honom.

Jag finner det då konstigt att hela Dota är sammansatt av spells, texturer, models & annat tjaffs från andra utvecklare. Alla har inte fått creds & det mesta är taget. Detta är vad veteranerna säger. Givetvis finns det alltid någon som ska försvara den ena eller den andra, men grundaren backade ur från scenen på grund av att hans saker blev bestulna utan creds från första början, inte på grund av att han tröttnade.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

I Tidiga releaser av dota, Kunde man ha Millenium Falcon som hjälte, och som dessutom kunde bygga om sig till en siege tank

those were teh days.

Medlem

Dota och dess community kan de köra upp någonstans i ett mörkt håll förevigt.

HoN all the way! F u Valve.

Medlem

Va det inte basshunter som spelade Dota

Medlem
Skrivet av Herbert:

Jag finner det då konstigt att hela Dota är sammansatt av spells, texturer, models & annat tjaffs från andra utvecklare. Alla har inte fått creds & det mesta är taget. Detta är vad veteranerna säger. Givetvis finns det alltid någon som ska försvara den ena eller den andra, men grundaren backade ur från scenen på grund av att hans saker blev bestulna utan creds från första början, inte på grund av att han tröttnade.

Nu börjar jag tröttna på detta bullshit, kan du svara på några enkla frågor innan du går vidare med dina lögner.

Vilka är dessa "veteraner" du talar om?

Vet du ens hur map making communityn i wc3 funkar?

Jag kan vara snäll och svara på sist nämnda.
Människor överallt gör olika spells/systems/texturer och modeller, you name it, som de laddar upp till olika sidor (Hiveworkshop/wc3campaigns) där folk kan få använda dessa resurser till sina maps, givet att de ger credits.

Bra va?

Sen när det kommer till credits och IceFrog har han radat upp alla personer som har spells i hans map, precis som vilken annan map som helst. Detta inkluderar stora röjare (Veteraner???) som Vexorian och JetFango.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Nu börjar jag tröttna på detta bullshit, kan du svara på några enkla frågor innan du går vidare med dina lögner.

Vilka är dessa "veteraner" du talar om?

Vet du ens hur map making communityn i wc3 funkar?

Jag kan vara snäll och svara på sist nämnda.
Människor överallt gör olika spells/systems/texturer och modeller, you name it, som de laddar upp till olika sidor (Hiveworkshop/wc3campaigns) där folk kan få använda dessa resurser till sina maps, givet att de ger credits.

Bra va?

Sen när det kommer till credits och IceFrog har han radat upp alla personer som har spells i hans map, precis som vilken annan map som helst. Detta inkluderar stora röjare (Veteraner???) som Vexorian och JetFango.

Jag vet hur communityn funkar men namnen kan du dessvärre inte få. Vi kan säga att dom inte vill bli nämnda i dota sammanhang längre.

Är som sagt inte själv en som var med från början men dessa grabbar har varit det & jag väljer helt enkelt att lita på deras ord istället för ditt. IceFrog hade inte tillåtelse att använda det han använde men gjorde det ändå.

Säger inte att du har fel, du kan mycket väl ha rätt men det finns alltid två sidor av varje berättelse. Denna sida visar hur splittrat det hela är: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=dota

Ta det inte så seriöst.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Inaktiv

Nån som hört talats om spelet Heros of Newerth? (HoN) Det är ju ett helt fullprisspel baserat på en modd som aldrig har varit rolig.

12
Skriv svar