Need for Speed: Shift-demo

Medlem

Fast G25 ska visst vara en riktig sladdhärva så kanske ska satsa på en "Logitech Wheel Driving Force GT" med växelspaken fastmonterad och spika fast pedalerna som ska vara riktigt usla.

Fast om jag köper Wheel Driving Force GT har jag ju råd med detta tillbehör http://www.wheelstandpro.com/basicfolded.jpg

Inaktiv

Som nån halvkass blandning av GRID och Forza, när jag spelar Need for Speed vill jag ha polisjakter, fartkänsla (inga paint ränder runt bilen), en stad som man kör runt i (dvs gatracing) och en fet jävla massa styling...

Vill jag spela seriöst spelar jag Forza, vill jag köra arkadracing kör jag GRID, detta var nånstans mitt emellan....

Inaktiv
Skrivet av omarmuktar:

Vill jag spela seriöst spelar jag Forza, vill jag köra arkadracing kör jag GRID, detta var nånstans mitt emellan....

Förstår inte varför du inte skulle kunna lira nått mitt i mellan.

Inaktiv

För oss som inte spelar bilspel med tangentbord eller använder en plastratt för 300 kronor (och utifrån detta tycks förvänta sig att NFS ska simulera verklig bilkörning), så är spelet faktiskt väldigt bra. Särskilt gillar jag Drift som äntligen är en utmaning; det går inte att som i GRID drifta i 10 minuter och samla på sig 45 miljoner poäng utan nu krävs det en hel del känsla och övning för att göra längre driftar.

Medlem
Skrivet av sm90caen:

För oss som inte spelar bilspel med tangentbord eller använder en plastratt för 300 kronor (och utifrån detta tycks förvänta sig att NFS ska simulera verklig bilkörning), så är spelet faktiskt väldigt bra. Särskilt gillar jag Drift som äntligen är en utmaning; det går inte att som i GRID drifta i 10 minuter och samla på sig 45 miljoner poäng utan nu krävs det en hel del känsla och övning för att göra längre driftar.

Här har vi någon som har lite vett i skallen, jag blir så deprimerad när jag läser hur majoriteten här recenserar spelet med ett tangentbord eller en gamepad i handen. För det första, det är ett BIL spel. Ett BIL spel, det vill säga, man använder inte gamepad eller tangentbord. Man använder en G25'a.

Jag var väldigt skeptisk till detta spel från början också, men efter att ha konfigurerat spelet för G25 och tweakat till det så kan jag inte annat än hylla det. Cockpit view, hög volym och en råtrimmad Evo, det är ren och skär njutning. Grafiken är super, ljudet håller väldigt hög kvalitet och känslan finns där när alla fyra hjul i min 600 hästars evo får grepp i asfalten i starten.

En liten kul referens från syster min: Att spela ett bilspel utan ratt är som att äta kebab utan kebabkött.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Förra gången jag drog hem ett NFS demo så gick det inte ens att starta, men så var inte fallet här iaf.

Spelet var faktist helt okej, förarhytts view är riktigt skön. Saturation effect när man krockar är fränt det med. Menyerna var inte någon höjdare dock.

Tyvärr så fanns det inget som värkligen fick mig att vilja spela vidare. Jag antar att simulator spel inte är för mig.

Medlem

Vad hade ni förväntat er??
Nfs är Eas pengako..

Need for speed har aldrig varit så bra som mellan åren 2000-2002! Dessa år kommer tyvärr aldrig tillbaka. Efter dessa år producerades bara mainstream skit!

Nej man är bra sugen på att stoppa in Hot pursuit 2 i ps2 eller lira Need for speed high stakes på PCn!

Medlem

Ska testa de inställningar som postades på sidan 1 innan jag börjar klaga på hur bilarna uppför sig.

Köpte det till PS3 och spelet känns inte riktigt värt pengarna.
Dels är spelet så jäkla buggit:
-Gräs som växer mitt banan
-Flaggbrudarna som står mitt i bilarna
-Vissa bilar som inte accelererar från start griden (Vipern i Viper SRT-10 mot Ford GT i invites)
-Carrera GT som bottnar ur som en idiot på spa så bilen bara understyr rätt in i däcksbarriären trots att man kör i 50 km/h
-Veyron som studsar upp o ner som en lowrider med hydralfjädrar och därigenom är omöjligt att styra.

Och sen den killen som ställde in default kontrollerlayouten borde sparkas! Men som sagt, får väl införskaffa en ratt.
Men nu lär detta spel samla damm på min hylla tills de har släppt 10 patchar för att få rätt med alla buggar som testavdelningen missade och nu låter oss gamers morra över.

Just nu känns det som 600:- i sjön, förstår nu varför de inte släppte ett demo innan spelet släpptes..:(


signatur

How can we win when fools can be kings?

Redaktör
Skrivet av JoJe:

Är G 25 en bra ratt till nya bilsspel på PC och PS3?

G25 var snuskigt bra när den kom och är det fortfarande. Förutom den lite slafsiga växelspaken vrålar den kvalitet, force feedbacken är enorm. Jag lirar NFS Shift på både pc och konsol nu, med en bra ratt är pc-versionen ruskigt bra. Recension kommer inom kort.


signatur
Medlem

Tycker spelet är helt okej, men inte vanliga gasa, svänga, ha sugproppsdäck NFS som tidigare. Här tar man inte en 90 graders kurva i 150km/h utan man får bromsa! Kör med tangentbord på normal AI och normalt styningsgrejs (vad det nu heter), PRO var helt omöjligt att köra för minsta sväng i en högre hastighet fick en snurra.

Men med inställningarna jag har nu kan jag med relativt stor lätthet ta mig igenom en bana och komma på podiumplats (1,2,3) vanligtvis etta. MEN tog mig 4-5 teståk (är i början av riktiga spelet (vet inte hur det är med demon) att man får köra utan AI och välja inställningar av svårighetsgrad) och sedan 2-3 tävlingssåk för att för att få in känslan om hur bilen/bilarna skulle hanteras.
Sedan går det riktigt bra.
Fast krocka inte med inställningar som säger att allt kan förstöras på bilen om ni klagar på styningen som den är, då lär ni dampa när bilen börjar kränga åt ett håll efter ett par krockar, det gjorde jag i början ^^

Medlem

Spelade inte många minuter igår, men de ja hann me va väl, mja, inte mkt o hänga i julgranen. Framförallt va det fördröjning på Allt tycker ja, tiden man klickar tills bilen svänger, tills bilen gasar. Dålig fartkänsla så när man kommer mot en kurva och tycker att man ligger i typ 50, glider man in i väggen i 100 istället. Må kalla de fartblindhet ellr vad man vill, men hur kul e de utan fartkänsla?

Var det nån musik ellr nått typ under körningen? mins inte, spelade så kort stund och väldigt sent. Det kändes nämligen som att de saknades lite nått ljudmessigt när man körde, Grids meningslösa kommmentarer som nån gubbe drar om och om i loppen må vara just, meningslösa, men de gjorde iaf spelet levande.

Medlem

Måste säga att det är en väldans massa gnäll på detta spel!

Har själv köpt det till Xbox360 och tänkte sätta mig ner ikväll och ha en trevlig stund för mig själv när resten av familjen ligger och sover. Men tyvärr blir man lite rädd nu med tanke på allt negativt som sägs om spelet i denna tråd!

Har aldrig igentligen förstått detta gnällande på spel, det enda det beror på är för att alla ni som gnäller ställer såna höga krav från spelutvecklarna vilket jag tycker ni ska sluta med. Det finns ju faktiskt inte nån spelutvecklare som sätter sig ner och bestämmer sig för att göra ett dåligt spel till alla spelsugna, eller hur!

De som sitter och programmerar och kommer på dessa spel har ju kommit bra mycket längre inom spel än ni alla som sitter och skriver i olika forum om hur dåliga deras produkter är. Vilket det gäller PC eller Konsolspel! Var glad istället för att dom går till sina jobb och gör sitt bästa för att göra alla som gillar spel glada!

Jag säger inte nu att jag kommer att älska detta spel men jag tänker inte sätta mig ner och klaga på dessa människor som verkligen gör sitt bästa för att jag kanske ska få några timmars glädje framför tv:n med min spelkonsol.

Gör spel själva då om det inte duger åt er!!!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JoJe:

Är G 25 en bra ratt till nya bilsspel på PC och PS3?

G25 var snuskigt bra när den kom och är det fortfarande. Förutom den lite slafsiga växelspaken vrålar den kvalitet, force feedbacken är enorm. Jag lirar NFS Shift på både pc och konsol nu, med en bra ratt är pc-versionen ruskigt bra. Recension kommer inom kort.

Det blev en Logitec G25 inhandlad.

Groggy - Tror inte du behöver vara orolig om du inte förväntar dig massa snutjakter. Ett vanligt racingspel verkar det vara och väldigt snyggt.

Medlem
Skrivet av JoJe:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JoJe:

Är G 25 en bra ratt till nya bilsspel på PC och PS3?

G25 var snuskigt bra när den kom och är det fortfarande. Förutom den lite slafsiga växelspaken vrålar den kvalitet, force feedbacken är enorm. Jag lirar NFS Shift på både pc och konsol nu, med en bra ratt är pc-versionen ruskigt bra. Recension kommer inom kort.

Det blev en Logitec G25 inhandlad.

Groggy - Tror inte du behöver vara orolig om du inte förväntar dig massa snutjakter. Ett vanligt racingspel verkar det vara och väldigt snyggt.

Hur är den?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Nilhom:

Utvecklarna kanske är duktiga med sin kodning, som med Crysis som flöt på ganska bra vid 30 Fps.

Att säga att två spel flyter olika bra vid 30FPS är som att säga att två bilar kör olika snabbt vid 100km/h.

EDIT: Och sen tycker jag faktiskt det är befogat att säga att man ska spela med ratt innan man uttalar sig. Klart det är jävligt kasst att spela med tangentbord om dom försöker göra en sim. Fatta själv om du ligger i 200km/h och försöker svänga genom att ge fullt rattuttslag stötvis.

Medlem
Skrivet av Lanparty:

Varning.. Skitspel

Styrningen är sämst, flyter inte bra, behövs 46x AA för att det ska vara snyggt.

Det där med att styrningen inte är något vidare låter som Gran Turismo 4, då dess styrning också var lite svår.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

73,2% av alla som har postat här är käpprätta idioter.

Medlem

Demot fungerar inte ens. När jag laddat ner det från denna sida så skulle jag starta installationen. Jag dubbelklickade, men allt laggar ihop. Har testat 3 gånger nu, men inte fan funkar det. Jag fick lov att slå av datorn på start-knappen..


signatur

Well, good hunting Stalker.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av JoJe:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av JoJe:

Är G 25 en bra ratt till nya bilsspel på PC och PS3?

G25 var snuskigt bra när den kom och är det fortfarande. Förutom den lite slafsiga växelspaken vrålar den kvalitet, force feedbacken är enorm. Jag lirar NFS Shift på både pc och konsol nu, med en bra ratt är pc-versionen ruskigt bra. Recension kommer inom kort.

Det blev en Logitec G25 inhandlad.

Groggy - Tror inte du behöver vara orolig om du inte förväntar dig massa snutjakter. Ett vanligt racingspel verkar det vara och väldigt snyggt.

Hur är den?

Eldberg, den är magisk till detta spel. Körde sedan med GRID och DIRT. Skillnaden i själva ratten var enorm till fördel för NFS Shift. Nu är jag inte särskillt bra på bilspel men spelet verkar gjort för denna ratt.

Jag har ju glömt att ha åsikter om spelets grafik. Måste ha en konstig dator då många här säger att grafiken suger "könsord". På min dator spöar spelet GRID både i grafik och flerkanalsljud. Fantastiskt bra grafik på högsta inställningar och härligt ljud genom DD live kort kopplat med Coaxialt till en flerkanalsförstärkare. Sedan kanske spelet inte verkar vara mer spännande än andra bilspel men grafiken/ljudet/G25 gör ju spelet prisvärt.

Medlem

har läst igenom lite och vill mest påpeka de till alla som klagar på vissa punkter i spelet.
Demot verkar vara en Beta version av själva shift, för mycket de en del klagar på stämmer inte eller så är de tangentbordet som buggar.
Jag kör med xbox kontroll, de funkar kalasbra, dock får man ställa in deadzone osv för att få mer "grid" känsla över de hela.

Spelet är roligt och annorlunda i sin simulator, dock vill jag ha bättre känsla när man kör utanför cockpiten , känns som man kör outrun helt plötsligt, men väl inne i bilen så är de gött

Detta är helt klart värt sina 450:-
väntar ivrigt på att varva spelet så ja kan testa på multiplayer!


signatur

Sim-Racing

Medlem

Problemet är att det är många små snorungar som är uppväxta vid de gamla NFS underground och de andra leksaksliknande NFS-spelen och tror att det är så bilar fungerar i verkligheten. "Gasen i botten och aldrig bromsa - så ska bilspel funka". Köp då ett Wii och lira med kidsen i andra overkliga arkadbilspel.

Nu är ju dock inte Shift en simulator trots allt. Utan snarare något mittemellan, men tillräckligt långt från arkad för att den branshar av från Underground-skräpet.

Sen bör man tweaka lite på inställningarna för de är inte direkt perfekta default. Men för små kids som knappt vet vad understyrning och överstyrning är är det väl tyvärr för mycket begärt. Pil upp, pil ner, pil höger och pil vänster - så kör man bilspel enligt dem.

Nåja, hoppas NFS kan få upp sitt dåliga rykte efter allt streetrace-skräp.

Medlem

Jag tycker att det finns en jävla massa gnällspikar här. Oavsett vad några haters hävdar så är Need for Speed Shift det högst recenserade NFS-spelet sedan Hot Pursuit 2. Jag gillade Underground-serien skarpt, men detta är en helt annan genre och ska bedömas därefter. De som upplever att Shift har dåliga kontroller eller ser ut som skit lider helt uppenbarligen av ett vanligt problem: Skit bakom tangentbordet. Skaffa ratt och glasögon, och sluta klaga för i helvette.

Btw, det är inte en EA-studio som utvecklar Shift, fucktards.

Medlem

MrStalker - håller med efter att, hos en bekant, spelat ett gammalt Need For Speed spel. Fullgas hela tiden, klister i kurvorna och vill man ha det, gillar man inte detta spel. Jag tror det har med utvecklingen av datorkraft att göra. Gick nog inte att göra mer realistiska spel förr i tiden utan att det blev pannkaka av det.

Medlem

Som sagt - kan någon hjälpa mig att få igång demot?


signatur

Well, good hunting Stalker.

Medlem

Ovärt spel :]

Medlem
Skrivet av jans0n:

Ovärt spel :]

För att?

123
Skriv svar