EA möter 2K Games

Medlem
EA möter 2K Games

Jag skulle säga att 2K10 vinner.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

2K ser ju ut att flyta på betydligt mycket bättre än vad Live gör, rent animationsmässigt, och just det tillför ju en hel del realism till basketgenren om ni frågar mig. Hur de är sett till gameplay har jag inte en aning, så det får någon annan uttala sig om.

Har själv inte lirat något basketspel sedan NBA Live 2000, men har börjat bli lite småsugen på införskaffa 2K:s tolkning i år.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Båda såg lika värdelösa ut...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

2K10 utan tvekan, nba live såg ju ut som skit jämfört.

Medlem

2k10 såg bättre ut, gameplay borde vara bättre i det också baserat på de senaste årens spel.

Nba live har inte varit bra de senaste åren, tyvärr.

Medlem

Vad snackar ni om... jag spelar inte basketspel visserligen men animationerna ser ju bättre ut i Live. Man får ju aldrig ens se en hel spelsekvens i 2K10 då de klipper hela tiden, inte svårt att få det att se bra ut då. Svårigheten är ju att få animationerna att hänga ihop.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Vad snackar ni om... jag spelar inte basketspel visserligen men animationerna ser ju bättre ut i Live. Man får ju aldrig ens se en hel spelsekvens i 2K10 då de klipper hela tiden, inte svårt att få det att se bra ut då. Svårigheten är ju att få animationerna att hänga ihop.

Vilket är just vad 2K gör bättre än EA. Om du inte kan se det i det här klippet tycker jag att du ska kolla några andra, för i vissa syns det verkligen vilken klasskillnad det är på animationerna i 2K10 jämfört med Live.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar