Kotick: nästa MMO bredade än WoW

Robot
Medlem
Kotick: nästa MMO bredade än WoW

Kan inte förstå hur Blizzard kunde gå med i samarbete med Activision. Ogillar hela idén att Kotick håller på och uttalar sig i deras projekt.

I en intervju- och talarserie av Warren Spector där han pratar med Mike Morhaime, en av Blizzards grundare, gjordes det väldigt klart att många beslut företaget gör är med namnet i åtanke. Att man undviker något som skulle kunna skada Blizzard som varumärke. På så sätt kan man argumentera för att de gav upp hela grundfilosofin när de knöt samman med ett av idag allmänt negativt företagsnamn som väl Activision blivit. Usch!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Ska de göra ett mmo av pong?! FY FAN VA GRYMT

PaZ
Medlem

World of sims?

Medlem

Bredare än World of Warcraft? Nej, tack.

Jag vill ha fler MMO som är anpassade till oss som uppskattar något mer avancerade spel, som fokuserar på politik, ekonomi och customization.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

11 miljoner, hur många av dom är aktiva å vilka är multikonton? Själv har ja haft 4 accounts, min bror e var inne på sitt 6-7e innan han sluta sälja.

Medlem
Medlem

Går det att göra ett spela bredare än WoW? Jävligt tveksamt

Medlem
Skrivet av delli:

11 miljoner, hur många av dom är aktiva å vilka är multikonton? Själv har ja haft 4 accounts, min bror e var inne på sitt 6-7e innan han sluta sälja.

Dom räknar antalet aktiva betalande konton har jag läst någonstans.

Medlem

Jag är ganska säker på att med 11 miljoner att dom menar 11 miljoner aktiva subscribers. Sen tror jag inte det påverkar om några stycken har flera aktiva konton, det är nog en liten minoritet

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Kan inte förstå hur Blizzard kunde gå med i samarbete med Activision. Ogillar hela idén att Kotick håller på och uttalar sig i deras projekt.

I en intervju- och talarserie av Warren Spector där han pratar med Mike Morhaime, en av Blizzards grundare, gjordes det väldigt klart att många beslut företaget gör är med namnet i åtanke. Att man undviker något som skulle kunna skada Blizzard som varumärke. På så sätt kan man argumentera för att de gav upp hela grundfilosofin när de knöt samman med ett av idag allmänt negativt företagsnamn som väl Activision blivit. Usch!

Eftersom de var helt och hållet ägda av Vivendi så hade de nog inte så mycket att säga till om när det gäller företagsstrukturen.

Medlem

Hoppas att dom menar bredare som i att nu okmmer alla Cod 4 spelare också börja lira det för det är världens grymmaste fps ! o alla BF 2 spelare för det finns massor av fordon också! Och sen är det asblodigt o verkligt vilket dagens barn ändå sett på tv o film så dom e vana vid det nu!

Inaktiv
Skrivet av delli:

11 miljoner, hur många av dom är aktiva å vilka är multikonton? Själv har ja haft 4 accounts, min bror e var inne på sitt 6-7e innan han sluta sälja.

Dom räknar som sagt bara aktiva konton.

Medlem

Det vore ju skoj om Bli$$ard provade att komma med något nytänkande istället för att bara ta beprövade koncept och mjölka skiten ur dom.

Sen tycker jag dom ska fokusera mer på spelet än målgruppen, ett "bredare spel" vore mer positivt än "bredare målgrupp".

Men är det bara antal spelare som är deras mål med spelet så är väl "mainstream" vägen att gå.

(och kom inte med att alla företag vill ju ha så många spelare som möjligt... självklart, men dom flesta andra mmos har andra mål oxå)

Men vi får väl hoppas att det blir bra, för som vanligt lär väl alla ens kompisar lira dom stora Bliz spelen istället för dom mindre bättre...

Medlem
Skrivet av Cane:

Går det att göra ett spela bredare än WoW? Jävligt tveksamt

Ironi?

Tycker spelet är ganska "Smalt". Simpel crafting, dålig ekonomi, inga player vendors eller spelarhus, linjära klasser osv.

PVE'n är dock ok, eller var. Fick mig att spela ett tag.

Medlem

world of pacman!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kotick kotick....

"If that sounds like it would create a corporate culture that isn't all sunshine and hugs, then it's "mission accomplished" for Kotick. The executive said that he has tried to instill into the company culture "skepticism, pessimism, and fear" of the global economic downturn, adding, "We are very good at keeping people focused on the deep depression."

Är han seriös? Vill han skapa en hotfull arbetsmiljö?

http://i32.tinypic.com/2gxk138.jpg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Kotick kotick....

"If that sounds like it would create a corporate culture that isn't all sunshine and hugs, then it's "mission accomplished" for Kotick. The executive said that he has tried to instill into the company culture "skepticism, pessimism, and fear" of the global economic downturn, adding, "We are very good at keeping people focused on the deep depression."

Är han seriös? Vill han skapa en hotfull arbetsmiljö

Haha, fick mig ett gott skratt. Är nog dags för Herr Kotick att besöka närmsta utbildningsmässa i organisationspsykologi. Det lilla jag läst i ämnet (22,5 högskolepoäng) går så tvärtemot att det är löjeväckande.
Pessimism och regressionstänk kommer ju införliva ett "omöjligt-tänk" i företaget snarare än att medarbetarna ser till vad som kan göras.

Medlem

..."bredare"...?

Så nästa spel kommer inte bara spelas av 10-åringar och se ut som en dåligt tecknad film i pastellfärger?

Wow... coolt.

Medlem
Skrivet av PaZ:

World of sims?

Det har redan gjorts:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sims_Online

Medlem

"Kotick: nästa MMO bredade än WoW"

Bredade? Spelling-nazi does not approve!

Medlem

Låt mig gissa, mer drakar och mer fantasy, det är inte så att man gör vågen precis; men visst, kanske blir man överraskad.

1
Skriv svar