Batman blir mer fysisk på pc

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Det är långt mycket mer avancerat än det ser ut.

Liknande effekter går att få med vettig prestanda utan stöd av en GPU (eller annan parallell processor) men det vi ser här skulle gå OERHÖRT tungt även på en modern sexkärnig CPU.

Medlem

FAN! Visste att jag skulle köpt pc-versionen istället.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

demot var ändå överdrivet linjärt... ;/


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Skrivet av Remus:

Sen tror jag inte min dator klarar spelet. Kanske borde testa demot först men å andra sidan är jag inte så förtjust i Batman i spelformat...

(Geforce 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 64 3000+ 3 ghz
2 GB Ram
Windows XP Professional SP3)

jo för faen har nästan samma o det flyter fint på högsta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Batman: Arkham Asylum släpps till pc den 17 september"

Står ju 15 september i klippet

Medlem

Visst det är coola effekter det kan ju alla hålla med. Men jag kan inte säga att jag bryr mig för mycket och jag tror inte man heller tänker på det heller i stridens heta. Klart kul för dom som föredrar PC att dom får lite extra godis då dom fått vänta längre.

Medlem
Skrivet av TruB:

Kan inte bry mig mindre.

Tydligen tillräckligt för att posta.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av Culli:

"Batman: Arkham Asylum släpps till pc den 17 september"

Står ju 15 september i klippet

I USA?

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Nej, det har de inte.

Har du något som helst fakta att backup det med mer än nividias hype och PR? Tills du ger vettiga bevis på att dessa effekter som ser precis likadana ut i både Crysis och hellgate är något helt annat än vad som existerar i batman så är det bara overklig hype i mina ögon.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Det är långt mycket mer avancerat än det ser ut.

Liknande effekter går att få med vettig prestanda utan stöd av en GPU (eller annan parallell processor) men det vi ser här skulle gå OERHÖRT tungt även på en modern sexkärnig CPU.

Några som helst bevis mer än hype från utvecklarna och från nivida? Då det gick alldeles utmärkt för mig att lira Mirror's edge utan någon som helst physx stöd på mitt 3dkort på normal inställningar med physx on.

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av TruB:

Kan inte bry mig mindre.

Tydligen tillräckligt för att posta.

Han är en sådan där äckligt ensam människa, med största sannolikhet.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Fysikberäkninar på GPU kommer att bli större än det är idag. En anledning till att PhysX på NVidia inte riktigt får den där aha-upplevelsen är att hårdvaran är byggd för grafik och shaders. Kommande generationer GPU som byggs för avancerad GPGPU kapacitet, blir betydligt bättre på fysik än nuvarande kort.

När kommer vi få se spel som byggs med det från grunden? Min gissning är nästa generation konsoller. När NVidia, ATI och även Intel bygger avancerade GPGPU enheter, kommer dessa att finnas i nästa generation konsoller. Då kommer även spelen att byggas med den kapaciteten som grund.

NVidia har jobbat en hel del med sitt PhysX API, de har flera nya verktyg, t.ex. för att underlätta att skapa fysikeffekter i spelen m.m. Det ska bli intressant att se hur avancerade saker de kan göra en bit längre fram, t.ex. vätskor, grymt avancerade partikeleffekter m.m.

ATI har jobbat en del med Havok, men det är väldigt tyst därifrån. Vi får se om det kommer mer snart när DX11/Compute Shaders och de nya korten blir aktuella.

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av Taikon:

Snålt. Detta skulle lätt kunna renderas på konsollerna men i försök att framhäva PhysX så gör man inte det.
Larvigt.
Är ju inga avancerade grejer.

Vad har utvecklaren att vinna på att premiera PC-versionen jämfört med konsollversionen som de kan ta mycket mer pengar för? Jag tror helt enkelt att de inte kunde ta med lika mycket PhysX-effekter på konsollerna för att det inte skulle hacka, men att de gärna vill visa allt de kan göra och därför trycker lite extra på det på PC:n.

Ett par kronor från Nvidia antagligen.

Medlem

Fan vad nöjd jag är att jag valde att stöda PC'n och beställde till den

Länge leve hemPC'n

Inaktiv

så skönt ändå, ser att det är 43 kommentarer och chansar på att hmm måste vara forumbråk om physx och diverse konsoller

Medlem

Vet inte vad som har hänt med FZ men jag tycker kommentarerna i varenda tråd handlar ofta om samma sak. Fanboys som sitter och slår sig för bröstet och hävdar att deras xbox/pc/ps2/ps3 etc minnsan är bäst och allt annat suger. Nä det var bättre förr! Boulder Dash på C64 och inget internet


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte varför ens folk försöker diskutera att detta inte skulle vara möjligt utan physx, då Crysis och till och med hellgate london har dessa effekter.

Nej, det har de inte.

Har du något som helst fakta att backup det med mer än nividias hype och PR? Tills du ger vettiga bevis på att dessa effekter som ser precis likadana ut i både Crysis och hellgate är något helt annat än vad som existerar i batman så är det bara overklig hype i mina ögon.

Skillnaden är att alla partiklarna kolliderar med karaktären. Varje partikel i röken kolliderar individuellt med karaktären. Alla sparks kolliderar individuellt med ytorna runtomkring. Går din karaktär således igenom sparks/rök så kommer de att studsa på honom. Och samma sak med papper på golvet etc, vilket ger ett mycket mer levande resultat. Utöver det så har jag inte sett cloth i Crysis. Alltså tyg som kan rivas sönder av skott och kollidera med spelare och omgivning.

http://www.youtube.com/watch?v=pQJlpMwyK5Q

Som en del påpekat är det inget man märker i stridens hetta. Dock så vill jag påstå att då man spelat med det och sedan slår av det märker man avsaknaden av de här detaljerna riktigt ordentligt.

Jag tror även att Mirror's Edge defaultar till PhysX - off om du inte har stöd för det, så det faktum att spelet fortfarande är laggfritt utan Nvidia kretsar beror antagligen på att det helt enkelt inte är påslaget. Det eller så har du en rätt biffig CPU.

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zyr0k:

Mer fysik på PC, javisst, men det kan bara åtnjutas av nVidia-ägare. Ge oss ATi-älskare lite godis också!

Varför sitter du med ett ATI kort?

Varför skulle jag inte? Frånsett det faktum att det saknas ordentligt stöd för PhysX (Havok och ATi är på väg mot en motsvarande lösning som nVidia och PhysX) måste jag säga att mitt 4870 var ett långt bättre val än de nVidia-kretsar som fanns på marknaden vid det tillfället.
Det var dessutom samtidigt som nVidias myglande med defekta kärnor var på tapeten, samt att en stor del av dem rapporterades värmeskära, så jag körde med ett säkert kort och valde något lite mindre skandalomsusat som dessutom var överlägset beträffande prestanda för prislappen.

Kanske för att ATI är usla på att göra drivrutiner? ATI 3xxx korten hade ju enorma problem med värme och sånt som att fläktarna inte ökade i hastighet då värmen steg.

Under samma period så fungerade Nvidia korten utmärkt och nu är det lite tvärtom precis som det alltid har varit i grafik korts branschen det går upp och ner.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

För mig har ATI's drivrutiner alltid funkat bra, fått lite prestanda boosts av dom senare vilket borde betyda att dom innan det var sämre. Hörde någon som sa att dom hade nytt team som gör drivrutiner.

Det är AMD nu btw, bara att dom byter ut namnet helt vid års skiftet.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=luSAnouAFJs gjorde en gemförelse för ett tag sedan.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

PhysX gjorde Mirror's Edge till en bättre upplevelse, så det borde bli samma resultat med Batman!

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Kanske för att ATI är usla på att göra drivrutiner? ATI 3xxx korten hade ju enorma problem med värme och sånt som att fläktarna inte ökade i hastighet då värmen steg.

Under samma period så fungerade Nvidia korten utmärkt och nu är det lite tvärtom precis som det alltid har varit i grafik korts branschen det går upp och ner.

Det märks att du inte haft ett kort från ATi på flera år.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Jag skulle MYCKET hellre fått spelet tidigare. Oooh, små effekter jag inte kommer att tänka på... Pffft.

Medlem
Skrivet av kebbe:

PhysX gjorde Mirror's Edge till en bättre upplevelse, så det borde bli samma resultat med Batman!

ja verkligen, lite fladdrande banners och lite splittrat glas.. ts tsts..

Medlem

Bah ska det behövas physX för att få lite ånga/dimma , det har man väl sett förr:/

Ja nöjer mig med ps3 versionen:

Jokern >>> physX

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Hardboiled15:

Kanske för att ATI är usla på att göra drivrutiner? ATI 3xxx korten hade ju enorma problem med värme och sånt som att fläktarna inte ökade i hastighet då värmen steg.

Under samma period så fungerade Nvidia korten utmärkt och nu är det lite tvärtom precis som det alltid har varit i grafik korts branschen det går upp och ner.

Det märks att du inte haft ett kort från ATi på flera år.

Jodå hade ett 3750 kort och det krånglade konstant men jag vet att de nya 4xxx korten är mer pålitliga.

Sök så hittar du massor med klagomål på 3xxx korten det var speciellt mycket problem med fläktarna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ser onekligen bättre ut för PC, inte den där vanliga plasticistiska känslan som existerar i konsolversionerna; mer glitter och "spunk" i Nvidia, tur är väl dock att de skippade ord som "KABOOM", och "WOOP", när Batman slåss mot horderna.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bah ska det behövas physX för att få lite ånga/dimma , det har man väl sett förr:/

I vilket spel har du sett rök som flyttar sig när spelaren går genom den?

Medlem

Kul att fler får chansen att lira. Riktigt roligt faktiskt. Tät stämning som fan.
Ang. physX är det inget jag går o längtar efter direkt..

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av NympH:
Skrivet av TruB:

Kan inte bry mig mindre.

Tydligen tillräckligt för att posta.

Han är en sådan där äckligt ensam människa, med största sannolikhet.

sa mer om dig än mig.

Skrivet av hunden:
Skrivet av Gaara:

Bah ska det behövas physX för att få lite ånga/dimma , det har man väl sett förr:/

I vilket spel har du sett rök som flyttar sig när spelaren går genom den?

Havoc hade ett tech demo för ett par år sen där dom blåste runt en massa rök i en scen. kan inte påminna mig om att nåt spel använt det, men å andra sidan jag har inget imot att spela spel som är 10 år gammal grafik.

123
Skriv svar