Bayonetta spelar sig självt
Haha måste kännas skönt att lägga 5-600 kronor på ett spel och sen bara sitta och trycka på en knapp! Nintendo kan ju använda sig av detta, för då har dem anledning att släppa ytterligare en kontroll, som endast har en knapp Skämt åsido, om det nu är så att man är så pass dålig att man behöver hjälp av en "professionell gamer" för att klara ett helt spel så kanske man ska inrikta sig på andra spel. Visst att man kanske fastnar nånstans under spelets gång och då behöver hjälp men man blir väl bättre och bättre under tiden man spelar? Det här känns bara jätte jättelöjligt enligt mig!
Spelar inte själv på såna svårighetsgrader, så mig berör det inte. Men har svårt att tänka mig att någon kan tycka att det är värt och samtidigt kul att spela på det här viset.
Bra att funktionen erbjuds till de yngre spelarna, eller casual, eller oerfarna etc. som vill använda sig av den.
Som en äkta gamer skulle jag aldrig drömma om att använda en liknande funktion men jag kan förstå att det finsn de som vill. Att dagens generation inte "orkar" lära sig spel och nöta för att bli bar är synd, halva poängen med spelen är att klara utmaningarna, inte bara banorna. För lätta spel blir bara tråkiga.
KAn förstå att det används på Wii dock, där kontroll etc. gör spelandet så slumpartat att det kan behövas.
Kan man inte bara hyra en film i sådana fall?
Hade varit en skitbra funktion att ha i Metal Gear-spelen, då hade man kunnat skippa igenom de där störiga mellansekvenserna där man måste spela spelet...
Kan se att casualspelare och kids kan tycka att en sådan här funktion är bra. Eller så är det bara ett sätt att dölja dålig design (dvs ojämn svårighetsgrad).
En elegantare lösning (IMHO) är att ha ett system som i SiN: Episodes (tja, det blev ju bara en episod, men inte desto mindre...) där svårighetsgraden anpassar sig efter hur det går för spelaren. Det var inte perfekt, men det fungerade ganska bra.
Såvitt jag vet är SiN:E det enda spelet med adaptiv svårighetsgrad. Möjligtvis kan man räkna in Left 4 Dead också, men det är inte fullt så uppenbart där tycker jag.
.....om det nu är så att man är så pass dålig att man behöver hjälp av en "professionell gamer" för att klara ett helt spel så kanske man ska inrikta sig på andra spel.
Precis just därför är det ju bra, man ska ju inte behöva välja spel utifrån skills utan vilken story man vill ha.
Funktionen går ju faktiskt att stänga av oxå
Jag lider inte av att de som spelar spel på very easy nivåer har sådana här funktioner men det som oroar mig är att det kommer krypa sig in i fler och fler spel och i högre och högre svårighetsgrader tills dess att vi hamnar i en situation där den enda skillnaden på easy och hard är att man i hard inte kan trycka på en knapp, gå och lägga sig och vakna lagom till credits.
Som sagt det är ju på "Very easy" läge så egentligen så är ju spelutvecklarna bara ärliga och gör det till just ett "Väldigt lätt" läge. För min del så kör jag aldrig på easy...skulle väl vara då om det finns en trohpy/achivement på just den svårigheten . Så om ni nu inte tänkt spela på very easy så förstår jag inte vad ni gnäller om låt dom som vill spela på den svårigheten eller kanske man ska säga lättheten
Nu har det gått för långt...
Svåraste svårighetsgraden i de flesta spel är redan som det lättaste i spel förr i tiden. Om det ens fanns något val annat än "fingermördande svårt".
Jag är trött på det jävla daltandet med de så kallade "gamers" av idag.
jo men glömm inte att vi yngre gamers inte kan hjälpa att det bara finns är superlätta spel, som tur är finns det fortfarande svåra spel om du skruvar upp svårighets graden lite ( trials HD masseffect och många fler) i detta fallet är det ju bra för de dåliga men de dåliga måste lära sig den hårda vägen annars kommer de fortsätta att suga. jag har laddat ner ett par gamla spel och förstår precis vad du menar, inga pussel om det lätta pussel det krävs i princip ingen timing alls
vare sig vid vanliga fajter eller bossfajter
men det finns fortfarande spel som håller kvalite'
som FF serien RE (om 5 och rälspangarna)
nu är det ju inte sagt att halvlätta spel är dåliga
men halvsvåra är heltklart bättre det släpps ju också mycket annorlunda spel jämfört med "då"
2D spel kan vara mycketsvåra (är) mycketsvåra.det mmer nog att vända när de märker att de inte får några kunder för att de bara har handkontroller med fyra knappar och mer quicktime sekvenser än strider men jag håller med så här ska det inte behöva vara =(
dock är ju detta ett ensamt spel och talar inte allt för mycket om andra spel. en annan orsak kan vara att det släpps så mycket action-spel idag
vad hände med äventyrsspelen ...happ då har jag sagt mitt (jag är inspirerad jag måste spela ArmA2
nu för att bli lite harcore)
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Text
Tror inte nån beskyller någon, det är bara tråkigt att det har blivit så.
Det känns ungefär som att spela basket med ett fotbolls mål som korg, från en meter.
Fattar inte vad som är kul med det.
Det finns väll en anledning att vissa simpla spel, som har fångat utmanings konceptet bra, lever än idag, till exempel tetris.
Men alla vill inte heller bestiga mounteverest, det kan jag förstå. Men dom inser heller inte vad dom går miste om.
Tänk dig att du har just bestigit mounteverest, sedan erbjuds du att bestiga en en vackert målad stege. Ungefär så känns det.
jag gillar hur yahtzee tar upp detta i ZP.. i ett spel som råder honom att hoppa över banan.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/...