Sony: Döm inte PS3 ännu

Medlem
Skrivet av Mahone:

Långt ifrån alla köper tillbehör, och de är på senaste tiden som PS3 gått ner i pris. Många valde Wii när både 360 och PS3 va dubbelt så dyr, idag är priserna mer jämna och fler väljer 360 och PS3.

Wiihysterin har lagt sig, folk är medvetna om att spelutbudet suger och att man måste köpa till MotionPlus för att uppleva som de va tänkt från början. Nintendo gick med förlust i senaste rapporten, och då är Wii den enda konsolen som säljs med vinst, de säger en hel del om efterfrågan. Om 3år kommer de se annorlunda ut, Wii kommer att ha förlorat sitt säljargument då både MS och Sony släpper rörelsekontroller som kommer ha mycke bättre precision.

Så alla Wii-fanboys där ute kan bara inse att Wii's öde ser mörkt ut, den kommer inte kunna sälja på något alls, lågt pris, unika kontroller, klent spelutbud, dålig grafik, ja inget säljargument kommer locka kunden. Nintendo spelade på helt fel kort för att kunna va me i leken på lång sikt.

Va andra har för uppfattning om Nintendo och Wii är helt upp till dom, tycker dom att Wii har bästa spelutbudet så varför ge upp sitt Wii? Mitt står däremot och samlar åt sig damm, tur att den är vit så de inte syns, men de blir väl till å spela igen när New Super Mario kommer.

Mahone har rätt slutsats men fel anledningar. Wii kommer snart dö ut om de inte gör något fort. Av den enkla anledningen? Vilka ska köpa konsolen? De har mättat marknaden ganska brutalt.
Vilka är de som köper spelen? Hardcore. Vilka är deras kundbas? Casual. Detta är vad som händer när man går över och blir leksakstillverkare.

PS2:an spelade korten ganska väl, attraherade först hardcore och sedan casual - samtidigt som DVD-spelaren har varit så mycket mer aktuell än den i jämförelse med DVD vs VHS blygsamma förbättringen Blu-ray vs DVD medför.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

PS2:an spelade korten ganska väl, attraherade först hardcore och sedan casual - samtidigt som DVD-spelaren har varit så mycket mer aktuell än den i jämförelse med DVD vs VHS blygsamma förbättringen Blu-ray vs DVD medför.

Jag kanske läser fel (hoppas), men säger du att det är en blygsam förbättring mellan dvd mot blu-ray?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

...
Fast MGS4 måste ju vara den bästa långfilmen ever iofs, lite knasigt dock att de inte släppte de på blu-ray som går att spela i Blu-rayspelaren.

Uncharted är ju inte alls Tomb Raider med mindre bröst.

Vad tror du spelen ligger på för skivor då?
Visst var det långa cutscenes, men det var samtidigt ett av dom bästa spelen denna generation.

Och Uncharted slår Tomb Raider med hästlängder *gnägg*

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Tales of Vesperia, Fable II & III och Crackdown I & II. Är väl de på rak hand som är truly X360 exklusiva vad jag vet som inte vidrör shootergenren så intimt.

Tales of Vesperia kommer till PS3 också, fast i en version med mer uppdrag, mer karaktärer och full voice över hela storyn.
Lite som ett helt nytt spel. Inte enda spelet som är Time-Exklusive.
Många spel idag är tids-exklusiva bara.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Xbox säljer så bra för att de går sönder och folk köper nya
(Det var ett skämt, ta det inte allvarligt)


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av pody:

skit snack! PS3 är den sämsta konsolen som finns! inte pga maskinen(som jag redan äger) utan pga spelen som finns åt den. men det är rätt åt de, eftersom det var deras fel från början!

va vad menar du??, det finns jätte många bra spel, speciellt ps3 exklusiva spel...det är en smaksak. PS3 har mer variation i genre till skillnad från xbox 360 som bara har FPS-spel.


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av DeKvittar:

PS2:an spelade korten ganska väl, attraherade först hardcore och sedan casual - samtidigt som DVD-spelaren har varit så mycket mer aktuell än den i jämförelse med DVD vs VHS blygsamma förbättringen Blu-ray vs DVD medför.

Jag kanske läser fel (hoppas), men säger du att det är en blygsam förbättring mellan dvd mot blu-ray?

Tja, om du jämför med skillnaderna mellan vhs/dvd och dvd/blu-ray så lär du förhoppningsvis märka att det är en betydligt större skillnad mellan vhs/dvd än dvd/blu-ray. Men är man blind och bara ser upplösningar och lagringsutrymme så får man väl ha sin åsikt på det hela.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av unavailable:
Skrivet av Hardboiled15:

undra hur långt datorerna har kommit om 5 år jag tror nog att de lär vara bra mycket bättre än PS3.

PC kommer överleva allt, för all framtid.

Dock om dom kommer med 100% stöd för mus o tangentbord till iallafall nästa generationens konsoller så kommer jag nog ge upp PC'n som spelplattform, även fast jag älskar den och är det enda jag har idag(utöver Nintendo DS).

Kommer mus och tangentbordsstöd till konsoll, slutar jag att köpa spel. I alla fall multiplayerspel.

123
Skriv svar