Pc-utgåvan av Battlefield 1943 nästa år

Medlem

blir ju F*n inte förvånad jag som verkligen ville ha detta under min födelsemånad ;<

Medlem

Bra att dom gör spelet bra, surt att man får vänta...

Medlem

Ledsen, men det här borde Dice ha vetat från början, det är ju inte som om att det är en månads försening vi snackar om...

Medlem

NOO! Vad segt, har ju väntat sedan det släpptes till konsol och sett på när brorsan har spelat och tänkt "snart är det min tur!".

Jaja, får hoppas att det blir bra iaf, hellre att det är bra från början och tar lite tid än att man får det halvfärdigt och får nya patcher varje vecka.

Medlem

Tråkigt men inte förvånad direkt

Medlem

"De gör spel till både konsoler och PC. Punkt slut."

Battlefield: Bad Company någon?

Medlem

När kmr BC2 till PC då...2011?

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Vapendragaren:

Om du tycker PC-spelare är omogna så har du antagligen inte sett ett riktigt fanboy-tjafs mellan konsollspelare...

Jag vet mycket väl hur fanboy-tjafs kan se ut, och vad är det för skillnad på det och en diskussion som den här? Det grinas och det bökas lika mycket här som i ett fanboy-krig mellan PS3 och 360. "Konsoler är skit!", "Sell-outs!", "Hata utvecklare som gör konsolspel", "Svikare!" osv...

Tycker du verkligen att den nivån är bättre? Jag ville bara på säga att jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att det ska hållas på och tjafsas som det gör. DICE är absolut inga sell-outs. De gör spel till både konsoler och PC. Punkt slut.

Om det inte är någon skillnad, varför säger du då att konsollspelare är mognare än PC-spelare? Folk här kommer bara vara upprörda nu fram tills det att spelet släpps. Det som händer här just nu är ju bara att en del vill skriva ut sin ilska lite grann och sen är det bra med den saken, medan konsollfanboys aldrig verkar sluta tjafsa och gnälla.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

The game will come out in September!
No, Luke, the game is delayed until January.

NOOOOOOOOOOO

Medlem

Då kommer väl BF:BC 2 till PC ut 2013 om vi har tur...

Är lite lack då DICE säkerligen visste att det skulle bli framskjutet för flera månader sedan. Fruktar att det kommer bli som med BF:heroes, dock. Ett års försening är inte ok.

Medlem

synd men ja tror det här är kaksmulor jämfört me bf bc 2

Inaktiv

VA I HELVETE!??! HAR JAG LÄNGTAT SOM FAN EFTER DETTA TILL PC....... Får trösta mig med Modern Warfare 2. Frågan är om man fortfarande har intresse att köpa skiten nästa år när Bad Company 2 släpps i mars.

Kan förstå att dom vill göra spelet så fritt från buggar och få allt som det stog i texten, DX 9 - 10 att funka utan problem... MEN ETT JÄVLA STORT EPIC FAIL PÅ RELEASE DATUMET !!!!!!

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

*sadface

jaha nästa gång får de allt leverera sina spel till pc först och konsoll sedan så som de har gjort förr...

jo och där träder frågan om följande,är det lönsamt att idag släppa ett spel först till pc och sen till konsoll....

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:

Om det inte är någon skillnad, varför säger du då att konsollspelare är mognare än PC-spelare? Folk här kommer bara vara upprörda nu fram tills det att spelet släpps. Det som händer här just nu är ju bara att en del vill skriva ut sin ilska lite grann och sen är det bra med den saken, medan konsollfanboys aldrig verkar sluta tjafsa och gnälla.

Jag har inte sagt att konsolspelarna är mognare än vad PC-spelarna är. Läs om, läs rätt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Vapendragaren:

Om det inte är någon skillnad, varför säger du då att konsollspelare är mognare än PC-spelare? Folk här kommer bara vara upprörda nu fram tills det att spelet släpps. Det som händer här just nu är ju bara att en del vill skriva ut sin ilska lite grann och sen är det bra med den saken, medan konsollfanboys aldrig verkar sluta tjafsa och gnälla.

Jag har inte sagt att konsolspelarna är mognare än vad PC-spelarna är. Läs om, läs rätt.

Jo du sa så här:

"Omogna småungar kanske inte var rätt ordval, men man hade förutfattade meningar om att konsolspelare var allmänt griniga och löjliga av sig (beteendet i spel). Men det har ju visat sig att så inte är fallet, utan att det snarare är tvärtom."

I den sista meningen där menar du, om jag inte förstått helt fel, att konsollspelare inte är lika "griniga och löjliga av sig" (vilket enligt mej räknas som omoget betéende) som pc-spelare är?


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:

I den sista meningen där menar du, om jag inte förstått helt fel, att konsollspelare inte är lika "griniga och löjliga av sig" (vilket enligt mej räknas som omoget betéende) som pc-spelare är?

Vad jag syftade på var rent i allmänhet. Det finns grinigt folk överallt, och det var just det jag menade. De gnälls på att konsolspelare är griniga av sig (läs fanboys), men av döma av diskussioner som denna finns det lika mycket grinigt folk på PC-sidan. Och man börjar bara se mer och mer av diskussioner där PC-spelarna häver ur sig ord som "svikare" och "sell-outs" hela tiden, även fast det inte stämmer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Medlem

Vi får se hur stor pc-publik Dice har kvar när konsolspelarna sviker..för det kommer dem att göra.

Medlem

Är ju försåtligt att de behöver extra tid till att få ut sitt första spel med Frostbite motorn till PC och det är bra att de jobbar extra på att få högre spelarantal och fler tillbehör till PC versionen. Förhoppningsvis får också vi lite färre buggar och en fungerande server browser från start denna gången.
Men seriöst det är fortfarande bara en massa BS! Allt handlar om hur de väljer att prioritera PC utgåva från första början!
Om de nu har problem att få ut BF1943 till PC i tid så gissar jag att vi kommer få badcompany2 försenat till PC

Blev galet glad första gången jag hörde talas om BF1943. Men när man sedan läste att det i storsätt var ett dyrt demo med bara 3 banor och alla sprang omkring i magiska guldbyxor som förser spelarna med oändligt med ammunition så svalnade intresset snabbt.

Dice om ni ser detta
Två sätt att göra BF1943 bättre!
1. Lägg till ett server inställning för att stänga av oändligt med ammunition för oss hardcore BF spelare. Lägg istället till boxar och transportfordon med ammunition. Magiska byxor hör inte hemma i BF-serien (undantag kanske Heros) och ger dessutom mindre utrymme för team work.
2. Ge klienten möjlighet att automatisk kunna laddar ner nya banor när man ansluter till en server som kör en bana som inte redan är installerad på datorn. Spelet kommer dö ganska fort med bara 3 banor och att hålla på och ladda ner massa olika map packs eller köpa dåliga expansionen är för jobbigt för de flesta casual gamers.

Medlem

Jävla äckliga konsoler. De tar över våra PC-spel och stannar av all utveckling i form av grafik och hårdvara... Vem i helvete vill spela FPS-lir med en sketen handkontroll?? Det är ju som att operera bort en blindtarm med en motorsåg. Oprecist och ger vibrationsskador i händerna...

STJÄRT!

Medlem

Det var ett jävla gnällande, var glada att de fettar upp spelarantalet från smått patetiska 24-spelare.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jävla äckliga konsoler. De tar över våra PC-spel och stannar av all utveckling i form av grafik och hårdvara... Vem i helvete vill spela FPS-lir med en sketen handkontroll?? Det är ju som att operera bort en blindtarm med en motorsåg. Oprecist och ger vibrationsskador i händerna...

STJÄRT!

kan inte vara lätt att vara du.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Obsi:

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

Förhoppningsvis leder dock detta till att vi kanske har en chans att få Bad Company till PC.

Om man nu får ge cred till sitt eget svar så här i efterhand så må jag säga att jag hade lotto.:P

Bad Company 2 kommer till PC.:)

http://www.gametrailers.com/video/gc-09-bad-company/55172

Medlem

Nu en sisådär 5 månader efter nyheten om försening, finns det något närmare släppdatum än q1 2010? Skulle gärna se ett höftat datum, eller iaf någon sorts update om hur de ligger till. De borde veta vilken månad nu tycker jag, om de verkligen tänker släppa det q1.

Medlem

Snart ett år senare, inget har hänt.

Pinsamt, DICE.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skriv svar