Många vill lira Starcraft II lokalt
Alla har internet idag, man behöver det för hamachi också.
Ser inget fel i att inte att inkludera lan spel.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Att inte ha internet idag är relativt ovanligt. Och det krävs ju heller ingen überanslutning för att lira detta antar jag eftersom World Of Warcraft är så pass resurssnålt.
Totalt meningslöst att gnälla. Men det är ju som vanligt. Hur fan ska utvecklarna göra för att ALLA ska vara nöjda? Det är omöjligt... vad de än gör så är det alltid folk som gnäller. xD
Kan man skriva på en namninsamling om att uppmuntra Blizzard till att fortsatt INTE inkludera LAN-stöd till SC2?
Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...
Om det händer så kommer dom troligen lägga till LAN stöd
Det enda jag tycker är synd med att dom inte har LAN är att risken finns att det blir som med Hellgate London, lagom skoj att inte kunna köra det i multiplayer längre... Sen är nog risken mindre med Blizzard, men vem vet om 10 år? Jag spelar fortfarande Quake på LAN och det är 12 år gammal...
Om det händer så kommer dom troligen lägga till LAN stöd
Precis som Flagship gjorde då menar du?
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Tycker dock det är störigt att behöva vara beroende av att spelföretagets server ska vara uppe bara för jag ska kunna lira med min Sambo. Det är väl det som stör mig mest..
...sen och andra sidan är jag inget Starcraft fan
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag kommer då inte köpa StarCraft II om LAN inte inkluderas. Att sitta på LAN och spela de spelet fallerar totalt om lokalen man är i inte har inernet, eller om internet är riktigt drygt.
Jag bor dessutom på landet och kan inte få mer än 2Mbps. Inte så skoj om jag och tjejen vill lira lite tillsammans!
Så länge Battle.net inte hostar spelen utan bara listar öppna spelservrar hos privatpersoner är ju detta inga problem. Det enda legitima skälet att klaga på avsaknaden av LAN-stöd skulle ju vara för att man kan få onödigt hög latency om all trafik ska gå via Battle.net, särskilt vid tävlingsspel. Om de inte tänkt låta spelare hosta egna servrar så borde nog alla inse hur detta skulle påverka spelet negativt?
Blizzard bör kunna möta kritiken exempelvis genom att kräva Internet-verifiering var tionde dag för att det Internet-befriade LAN-stödet ska funka. På så vis behöver man inte oroa sig för ingen/dålig Internet-uppkoppling om man ska LANa, samtidigt som pirater får det väsentligt mycket svårare (om de nu ändå inte finner ett sätt att gå runt systemet).
Om det nya battle.net är så bra som de påstår att det kommer bli så kommer ju folk att vilja använda det. Spelet kan ju automatiskt försöka ansluta till battle.net vid uppstart (något annat vore väldigt märkligt), och finner den ingen Internet-anslutning så kollar den när spelet verifierades sist. En sådan lösning tror jag de flesta av de där 100 000 kan leva med.
Som många säger kommer det fixas så det blir spelbart i LAN (på ett eller annat sätt) så varför låta de som betalar för det inte få den möjligheten? På många "Lan" så finns inte internet och tillräckligt snabbt för att 10pers ska lira lagg fritt... det finns MÅNGA fördelar med LAN och nackdelar men fördelarna vinner i detta fallet... mina 2öre
Korkat av dem att skippa LAN-stöd. Har varit på en hel del LAN utan internetanslutning. Blir ibland så när man hittar en bra lokal.
Blir väl till att köra Trackmania vid nästa
Ja just det, till er som tycker att det är onödigt att ha LAN-stöd för att alla har uppkoppling... skit ner er. Jag vill inte tvingas koppla upp mig mot Battle.net varje gång.
Skulle gärna skriva på listan, men det skulle ju inte göra någon skillnad. Blizzard bryr sig ju inte, eftersom de vet att de tjänar in hela produktionskostnaden på spelet bara i Korea...