Fordonsfilm från OFP 2
samt ingen buggfest thank god.
Vad vet du om det?
Antagligen lika mycket som du vet att detta är likt BF2 Självklart visas mest action sekvenser i teasers, ingen vill väl se när man sitter på ett flak i 5 minuter och väntar på att komma fram till uppdraget, eller?
Vad kineserna använder vet jag inte direkt men använder inte de gamla tanks från USSR eller har de uppgraderat ?
Kineserna har hemsnickrade tanks som är baserade på de Ryska T-54 de köpte för länge sedan. Deras Type-96 och Type-99 är ganska moderna och elaka saker dock. Ska inte underskattas bara för att de är baserade på ett gammalt chassi.
Filmen må se BF2-aktig ut men jag tror ändå att DR kommer vara bättre än Arma2 på många punkter vad gäller fordonsdelen.
Det kommer ha saker som värmesikten, avståndsmätare (?) mm, fysik och skademodell lär vara bättre. En av utvecklarna kommenterade filmen angående det att alla fordon såg ut att explodera vid träff och sa att det var fullt möjligt att bara slå ut vissa delar av ett fordon.
Den enda punkt som jag kan se att Arma2 vinner här är de grafiska. Det man sett från first-person-vyn i fordon från DR är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Arma2 som i många fall är otroligt välgjorda och höjer atmosfären.
Filmen må se BF2-aktig ut men jag tror ändå att DR kommer vara bättre än Arma2 på många punkter vad gäller fordonsdelen.
Det kommer ha saker som värmesikten, avståndsmätare (?) mm, fysik och skademodell lär vara bättre. En av utvecklarna kommenterade filmen angående det att alla fordon såg ut att explodera vid träff och sa att det var fullt möjligt att bara slå ut vissa delar av ett fordon.
Den enda punkt som jag kan se att Arma2 vinner här är de grafiska. Det man sett från first-person-vyn i fordon från DR är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Arma2 som i många fall är otroligt välgjorda och höjer atmosfären.
Har svårt att hålla med, Arma 2 ser förjävligt ut ibland och snyggt ut ibland, kvaliten är jävligt varierande beroende på vart man är och hurvida buggar ställer till det.
Jag tror att OFP2 även lyckas bättre med att simulera fordon som skräckinjagande, tex i Arma har fordonen ingen tyngd, massa eller fysik knappt vilket gör att det både rör sig och känns overkliga att styra.
OFP2 från vad man har sett beter sig fordonen mer verkligt, med tyngden, massan och fysiken.
Filmen må se BF2-aktig ut men jag tror ändå att DR kommer vara bättre än Arma2 på många punkter vad gäller fordonsdelen.
Det kommer ha saker som värmesikten, avståndsmätare (?) mm, fysik och skademodell lär vara bättre. En av utvecklarna kommenterade filmen angående det att alla fordon såg ut att explodera vid träff och sa att det var fullt möjligt att bara slå ut vissa delar av ett fordon.
Den enda punkt som jag kan se att Arma2 vinner här är de grafiska. Det man sett från first-person-vyn i fordon från DR är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Arma2 som i många fall är otroligt välgjorda och höjer atmosfären.
Har svårt att hålla med, Arma 2 ser förjävligt ut ibland och snyggt ut ibland, kvaliten är jävligt varierande beroende på vart man är och hurvida buggar ställer till det.
Kan omöjligt förstå hur du inte kan hålla med på denna punkt. Observera att jag enbart talar om fordonen. Av de klipp som visats från first-person-view, alltså cookpit/förarsits så är det inte ens i närheten. Jämför de väldigt detaljerade cockpits:en i Mi-24 eller Su-25 t ex (med fungerande mätare mm) från Arma2 med de som visas i detta klipp. Vet inte vad det är för buggar du syftar på här.
Du verkar prata om det grafiska skillnaden i spelen generellt och där är det väl helt subjektivt vad man gillar. Personligen föredrar jag lätt Arma2 som jag tycker ser mer verklighetstroget ut.
Filmen må se BF2-aktig ut men jag tror ändå att DR kommer vara bättre än Arma2 på många punkter vad gäller fordonsdelen.
Det kommer ha saker som värmesikten, avståndsmätare (?) mm, fysik och skademodell lär vara bättre. En av utvecklarna kommenterade filmen angående det att alla fordon såg ut att explodera vid träff och sa att det var fullt möjligt att bara slå ut vissa delar av ett fordon.
Den enda punkt som jag kan se att Arma2 vinner här är de grafiska. Det man sett från first-person-vyn i fordon från DR är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med Arma2 som i många fall är otroligt välgjorda och höjer atmosfären.
Har svårt att hålla med, Arma 2 ser förjävligt ut ibland och snyggt ut ibland, kvaliten är jävligt varierande beroende på vart man är och hurvida buggar ställer till det.
Kan omöjligt förstå hur du inte kan hålla med på denna punkt. Observera att jag enbart talar om fordonen. Av de klipp som visats från first-person-view, alltså cookpit/förarsits så är det inte ens i närheten. Jämför de väldigt detaljerade cockpits:en i Mi-24 eller Su-25 t ex (med fungerande mätare mm) från Arma2 med de som visas i detta klipp. Vet inte vad det är för buggar du syftar på här.
Du verkar prata om det grafiska skillnaden i spelen generellt och där är det väl helt subjektivt vad man gillar. Personligen föredrar jag lätt Arma2 som jag tycker ser mer verklighetstroget ut.
Ja det är väl en personlig åsikt , tycker OFP2 ser snyggare ut , Arma kanske har mer verklighets trogna färger , men och andra sidan sålänge det inte ser ut Comics ala TF2 duger det fint för mig.
Vad kineserna använder vet jag inte direkt men använder inte de gamla tanks från USSR eller har de uppgraderat ?
Kineserna har hemsnickrade tanks som är baserade på de Ryska T-54 de köpte för länge sedan. Deras Type-96 och Type-99 är ganska moderna och elaka saker dock. Ska inte underskattas bara för att de är baserade på ett gammalt chassi.
Okej, nu till den roliga frågan.
Vilken tank skulle vinna idag, om man ser till hela världen ?
Jag tror att M1A2 är överskattad och skulle se sig besegrad utav tyskarnas eller fransmännens tanks. Kommer dock inte ihåg namnen på deras.
Ja det är väl en personlig åsikt , tycker OFP2 ser snyggare ut , Arma kanske har mer verklighets trogna färger , men och andra sidan sålänge det inte ser ut Comics ala TF2 duger det fint för mig.
Visst är det personligt hur man gillar grafiken i ett spel.
Men ArmA2 är bättre på nästan alla plan:
Mycket bättre texturer
Mycket bättre modeller
Mycket bättre animationer förutom då man laddar om vapnet.
Verkligare ljussättning.
Använder mer shaders.
Parallax mapping osv.
Grafiskt är det överlägset DR, det ser mer verkligt ut och är bättre tekniskt sätt.
Tycker själv att spelet ser riktigt nice ut, det finns några nice videos i HD som inte har lagts upp på fz, ska länka er dem, det är 2 videos i 2 delar vardera så kolla första delen i båda videorna först:
http://www.youtube.com/watch?v=wSd3HdM0drA
http://www.youtube.com/watch?v=Cr-pVhRAUT4
http://www.youtube.com/watch?v=QBxPGRBOxJA
http://www.youtube.com/watch?v=XRD1F5w-dB4
cags
Ja det är väl en personlig åsikt , tycker OFP2 ser snyggare ut , Arma kanske har mer verklighets trogna färger , men och andra sidan sålänge det inte ser ut Comics ala TF2 duger det fint för mig.
Visst är det personligt hur man gillar grafiken i ett spel.
Men ArmA2 är bättre på nästan alla plan:
Mycket bättre texturer
Mycket bättre modeller
Mycket bättre animationer förutom då man laddar om vapnet.
Verkligare ljussättning.
Använder mer shaders.
Parallax mapping osv.
Grafiskt är det överlägset DR, det ser mer verkligt ut och är bättre tekniskt sätt.
Vad spelar det för roll när de inte kan förvalta det?
Deras motor är snart 10 år dock vidare byggd , den är full av problem och har varit så sedan början.
Ingen som helst fysik eller dynamik finns heller, ja de simulerar projektiler osv men death animationer / skademodellerna är bara förjävla dåliga.
Om vi ska lista pros and cons så kommer Arma lida mest negativa utan tvekan, sedan verkar du ha förjävla bra koll på OFP2's tekniska bit utan att ha kört det.
Vad spelar det för roll när de inte kan förvalta det?
Deras motor är snart 10 år dock vidare byggd , den är full av problem och har varit så sedan början.
Ingen som helst fysik eller dynamik finns heller, ja de simulerar projektiler osv men death animationer / skademodellerna är bara förjävla dåliga.
Om vi ska lista pros and cons så kommer Arma lida mest negativa utan tvekan, sedan verkar du ha förjävla bra koll på OFP2's tekniska bit utan att ha kört det.
Vad spelar det för roll om dom har fortsatt att arbeta med motorn i 10år?
Det finns fysik i spelet, dynamik?
Av det jag har sett så ser ArmA2s dödsanimationer faktiskt bättre ut än DRs ragdoll samt att det sparar CPU kraft. Skadesystemet för fordon är exakt likadan i ArmA2 som i DR.
Man behöver inte ha spelat det för att avgöra hur texturerna och modellerna ser ut. Det går exakt lika bra genom screenshots och videos.
Vad kineserna använder vet jag inte direkt men använder inte de gamla tanks från USSR eller har de uppgraderat ?
Kineserna har hemsnickrade tanks som är baserade på de Ryska T-54 de köpte för länge sedan. Deras Type-96 och Type-99 är ganska moderna och elaka saker dock. Ska inte underskattas bara för att de är baserade på ett gammalt chassi.
Okej, nu till den roliga frågan.
Vilken tank skulle vinna idag, om man ser till hela världen ?
Jag tror att M1A2 är överskattad och skulle se sig besegrad utav tyskarnas eller fransmännens tanks. Kommer dock inte ihåg namnen på deras.
Hehe... Israelernas Markava IV då? Den borde åtmintone inte sluta fungera pga sand.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Vad spelar det för roll när de inte kan förvalta det?
Deras motor är snart 10 år dock vidare byggd , den är full av problem och har varit så sedan början.
Ingen som helst fysik eller dynamik finns heller, ja de simulerar projektiler osv men death animationer / skademodellerna är bara förjävla dåliga.
Om vi ska lista pros and cons så kommer Arma lida mest negativa utan tvekan, sedan verkar du ha förjävla bra koll på OFP2's tekniska bit utan att ha kört det.
Vad spelar det för roll om dom har fortsatt att arbeta med motorn i 10år?
Det finns fysik i spelet, dynamik?
Av det jag har sett så ser ArmA2s dödsanimationer faktiskt bättre ut än DRs ragdoll samt att det sparar CPU kraft. Skadesystemet för fordon är exakt likadan i ArmA2 som i DR.
Man behöver inte ha spelat det för att avgöra hur texturerna och modellerna ser ut. Det går exakt lika bra genom screenshots och videos.
Låt oss sparas från din ignorans.
Vilken tank skulle vinna idag, om man ser till hela världen ?
Jag tror att M1A2 är överskattad och skulle se sig besegrad utav tyskarnas eller fransmännens tanks. Kommer dock inte ihåg namnen på deras.
Vinna enligt vilka kriterier och på vilket slagfält?
Vilken som överlag är mest händig? Vilken som står sig bäst en mot en? Vilken som är mest prisvärd?
Svårt att säga vilken som är bäst. En Challenger 2, Leclerc, Leopard 2 eller M1A2 Abrams ligger ju bra till om man räknar en mot en. Men du får nästan 2st Type 99 för samma pris som en av valfri ovanstående, och du får säkerligen tre eller fler pakistanska Al-Zarrar.
Samtidigt ska Ryssland visa upp sin nya T-95 i höst/vinter som ingen vet hur den ser ut men - om de uppgifter som finns stämmer - fömodligen blir världens bästa tank i strid utanför städer.
Och vad gäller användarvänlighet så rankar väll Leoparden bäst i världen. Lätt att använda. Lätt att reparera och serva.
Och ja, M1A2 är överskattad, men den börjar bli ganska gammal vid det här laget. Dessutom är den i grund och botten designad för att slåss mot Sovjetiskt pansar där Ryssen kommer med fem tanks för varje Amerikansk. M1 Abrams är ca 30 år, även om den fått skapligt med uppgraderingar under tiden. Framförallt lider den av gasturbinmotor och enorm vikt vilket gör den bökig att handskas med, och med de moderna vapen som finns idag för att slå ut tanks kan en design som Merkava vara bättre, och fler tanks kan vara viktiga än få riktigt bra.
Vad spelar det för roll när de inte kan förvalta det?
Deras motor är snart 10 år dock vidare byggd , den är full av problem och har varit så sedan början.
Ingen som helst fysik eller dynamik finns heller, ja de simulerar projektiler osv men death animationer / skademodellerna är bara förjävla dåliga.
Om vi ska lista pros and cons så kommer Arma lida mest negativa utan tvekan, sedan verkar du ha förjävla bra koll på OFP2's tekniska bit utan att ha kört det.
Vad spelar det för roll om dom har fortsatt att arbeta med motorn i 10år?
Det finns fysik i spelet, dynamik?
Av det jag har sett så ser ArmA2s dödsanimationer faktiskt bättre ut än DRs ragdoll samt att det sparar CPU kraft. Skadesystemet för fordon är exakt likadan i ArmA2 som i DR.
Man behöver inte ha spelat det för att avgöra hur texturerna och modellerna ser ut. Det går exakt lika bra genom screenshots och videos.
Skadesystemet är inte i närheten av exakt samma, häng lite mer på OFP2DR's forum finns plenty av info från community managern. Ja death animations må se naturliga ut imellan åt men 80% av tiden buggar de och ser förjävliga ut.
Skadesystemet är inte i närheten av exakt samma, häng lite mer på OFP2DR's forum finns plenty av info från community managern. Ja death animations må se naturliga ut imellan åt men 80% av tiden buggar de och ser förjävliga ut.
Jag "hänger" där och har läst det mesta. Så vad är det här då?
http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5499357...
Är mer eller mindre exakt likadant som i OFP/ArmA/ArmA2.
Skadesystemet är inte i närheten av exakt samma, häng lite mer på OFP2DR's forum finns plenty av info från community managern. Ja death animations må se naturliga ut imellan åt men 80% av tiden buggar de och ser förjävliga ut.
Jag "hänger" där och har läst det mesta. Så vad är det här då?
http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5499357...
Är mer eller mindre exakt likadant som i OFP/ArmA/ArmA2.
Dock framgår det inte där ifall DR har samma värdelösa hitpoints-system som OFP/Arma. Att kunna spränga en T-90 i luften med 2-4 mag från en kulspruta är ju löjligt även om det nåt som inte är troligt att man lyckats med i själva spelandet. Hela hitpointsystemet skulle ha skrotats för flera år sen...
Har väldigt svårt att tro att Codemasters gör samma misstag med tanke på den kritik BIS har fått för det men tyvärr aldrig gör nåt åt.