Colin McRae Dirt 2

Robot
Colin McRae Dirt 2

Det första Colin McRae-spelet med epitet Dirt släpptes samma år som den legendariska rallyföraren omkom i en tragisk helikopterolycka. Två år senare är Codemasters tillbaka med en uppföljare som har siktet inställt att parkera i butiker den 25 september. Vi har fått provköra några av de första banorna.

#colin-mcrae-2005, #colin-mcrae-dirt, #colin-mcrae-dirt-2, #race-driver-grid


Inaktiv
Vi förkollar Colin McRae: Dirt 2

Med tanke på att Ken Block tyckte att känslan i bilen var så fantastisk så kan man dra slutsatsen att:

Calle är värdelös.
Ken sålde sig rejält.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sm90caen:

Med tanke på att Ken Block tyckte att känslan i bilen var så fantastisk så kan man dra slutsatsen att:

Calle är värdelös.
Ken sålde sig rejält.

Haha!


signatur
Medlem

Körkänslan är väl det som är viktigast i ett bilspel, känslan i dirt var meh, men grid var den grym, så vi får se..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det släpps väl ändå den 11:e inte den 25:e!?

Medlem

Bilfysiken i de senaste codemasters-spelen har ju varit så dålig att de inte ens är roliga som arkadspel.

Medlem

jävla arkadspel alltihop. de enda som är något att ha är ju Richard Burns Rally och GTR-serien.


signatur

Mikael Karlsson

Medlem
Skrivet av mikel_83:

jävla arkadspel alltihop. de enda som är något att ha är ju Richard Burns Rally och GTR-serien.

Alldeles för sant. Men vi har ju rFactor 2 att se fram emot

Medlem

Ja ja alla tycker ju olika men jag ser fram emot dirt 2:)

Jag tycker så att när man har laddat ned\köpt ett bil spel och testar det för första gången går det ju aldrig nå bra tex.när jag testade grid för första gången höll jag på att ge upp men nu älskar jag det spelet (förutom i alla NFS spelen där är det ju så lätt kör känsla satt en bebis kan köra dom).eller vad tycker ni.

Medlem
Citat:

starterna fortlöper med tidsfördröjning

Haha, äntligen! Det där har jag längtat efter sedan Colin 1!

En fråga: Bromsarna på WRC-bilarna i Dirt 1 fungerade sådär, det var omöjligt att
1) nypa till lite med bromsen för att få in framänden i en kurva
2) göra en korrekt inbromsning efter en fullfartsraka, oftast så stannade bilen helt då bromsarna var lite som att slänga ut ett ankare

Märkte ni någon skillnad?

Inaktiv

Gillade Dirt 1 rejält, Hoppas inte Dirt 2 gör mig besviken.. Men väntar nog på PC..

Finns det nåt datum när Demot släpps till Xbox?

Medlem

Reklam för Monster ser jag


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av FZ:

Döm till min förvåning när jag efter en stund blir omkörd. Har de släppt in lokalbefolkningen på banan, är de inte riktigt kloka? Jag inser snart att starterna fortlöper med tidsfördröjning och kör du dåligt får du andas motståndarnas avgaser. Smått pinsamt men en bra extra sporre till att köra ännu bättre och kanske till och återgälda den personliga miljöförstöringen.

pinsamt? rätt säker på att det är så i rally.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av FZ:

Döm till min förvåning när jag efter en stund blir omkörd. Har de släppt in lokalbefolkningen på banan, är de inte riktigt kloka? Jag inser snart att starterna fortlöper med tidsfördröjning och kör du dåligt får du andas motståndarnas avgaser. Smått pinsamt men en bra extra sporre till att köra ännu bättre och kanske till och återgälda den personliga miljöförstöringen.

pinsamt? rätt säker på att det är så i rally.

Det är väl pinsamt att bli omkörd om ni startar med 60 sekunders mellanrum?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Colin mc'are 1 var fantastiskt!

Medlem

Det viktigaste är väl vilken färg bilen har, röd färg på bilen betyder att man kan åka fort, och blå att det går väldigt sakta... Grön bil på omslaget måste ju betyda något mittemellan

Medlem
Skrivet av depthless:

Det viktigaste är väl vilken färg bilen har, röd färg på bilen betyder att man kan åka fort, och blå att det går väldigt sakta...

Oj. Jag skulle uppskatta att du har cirka 25 minuter på dig att fly innan Svenska Subaruklubben kommer hit med facklor och högafflar.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av depthless:

Det viktigaste är väl vilken färg bilen har, röd färg på bilen betyder att man kan åka fort, och blå att det går väldigt sakta...

Oj. Jag skulle uppskatta att du har cirka 25 minuter på dig att fly innan Svenska Subaruklubben kommer hit med facklor och högafflar.

Hahaha!
Med lite tur så tyckte "Svenska EVOklubben" att det var roligare och kom till undsättning på 15

Medlem

Jag fick aldrig en bra känsla med ratt i Dirt. Antingen överstyrde det eller understyrde för mycket. Undrar om det är för att man skall använda joystick istället för ratt i ett bilspel? Bromsarna var über så man stannade på momangen på slirigt underlag.

Har något av detta förbättrats tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Alla vet att bilar med färgen 74F är snabbast!

/Subaruklubben in da house

Medlem

När släpps detta eminenta spel tro ?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag fick aldrig en bra känsla med ratt i Dirt. Antingen överstyrde det eller understyrde för mycket. Undrar om det är för att man skall använda joystick istället för ratt i ett bilspel? Bromsarna var über så man stannade på momangen på slirigt underlag.

Har något av detta förbättrats tro?

Jag tror att det var så här:
I Dirt 1 så strävade force feedbacken efter att ställa ratten i bilens LÄNGDriktning. Åker du på tvären i en riktig bil strävar hjulen åt att ställa sig i bilens FÄRDriktning (vilket ju oftast inte är samma sak om man åker grus).
Det gjorde att man inte kunde känna sig fram till ett bra rattutslag på samma sätt som i en riktig bil och att åka med ratt fungerade mycket bättre med FF avstängd, iaf för mig. Förhoppningsvis är detta åtgärdat i Dirt 2, om det inte redan är patchat i Dirt 1.

Bromsarna var lite för mycket som att slänga ut ett ankare som sagt, förhoppningsvis har Codemasters ändrat på detta också.

Kul att både Subaru- och EVO-klubben är här för övrigt.

Medlem

Spelet ser grymt ut. Jag gillar vindrutetorkarna, tummen upp för dom


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Rallyblå 74F är den helt klart snabbaste färgen i rallyvärlden.
Medlem i Svenska Subaru Klubben sen 2006 och har aldrig hört någon säga något annat.


signatur

Mikael Karlsson

Inaktiv

heter spelet verkligen colin mcrae fortfarande?


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Släpp det te PC...så kan vi börja snacka...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

1
Skriv svar