Spana in trollkarlarna i Aion

Robot
Medlem
Spana in trollkarlarna i Aion

Jag hade fått intrycket av att denna information redan var tillgänglig, sedan releasen i Korea & Kina, och även ett tag innan dess?

Medlem

Efter all hype så prövade jag på betan för några veckor sedan, men det var exakt vad jag hade förväntat mig, skit tråkigt.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Efter all hype så prövade jag på betan för några veckor sedan, men det var exakt vad jag hade förväntat mig, skit tråkigt.

Alla säger det är bra, men jag slår vad om att det är ännu ett asian grind MMO, ser ut som ett också


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ett riktigt piss-spel är det ja

Medlem

Sorcerer är ingen ny klass. den har funnits med sedan spelets första stund och är en underklass till mage

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Alla säger det är bra, men jag slår vad om att det är ännu ett asian grind MMO, ser ut som ett också

Men då kan jag ju berätta att det inte är ännu ett asian grind MMO, max lvl är 50(så vitt jag vet) och från lvl 1-20 behövde jag aldrig grinda. Att se det som grinding när man dödar lite fiender för att få 1 lvl är fel då grinding går ut på att få många lvls under x antal timmar av dödande av samma fiende, något som jag och många med mig aldrig upplevt som ett krav.
Sedan att se spelet som tråkigt när det fortfarande är closed beta är helt sjukt, spelet är inte ens klart och har mycket material som skall översättas och implementerats. Max lvl man fått nå än så länge är 25 och är absolut inte högt nog för att kunna basera sin åsikt på hur bra spelet är. WOW var inte heller roligt mellan 1-40 men vid max lvl blev spelet bättre.

Inaktiv

Det är härlig och genomarbtad story i det, med röstskådespeleri hela vägen.
Men det är klart att det finns en gnutta grinding, hur gör man ett intressant MMORPG utan PvE?

Men PvP i the Abyss är riktigt härligt

Medlem

"Generic Asian RPG" är det som bäst beskriver detta spelet.
Alldeles för mycker färger, alldeles för mycker elaka svampar och gulliga små dvärgsaker som springer runt överallt o ska ha ihjäll folk. Linjär design på världen. Tråkga skills för samtliga klasser.
Jobbiga layouter på menyer osv. Nä usch.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Efter all hype så prövade jag på betan för några veckor sedan, men det var exakt vad jag hade förväntat mig, skit tråkigt.

Instämmer, tycker heller inte det var något kul.

Medlem
Skrivet av Nertip:

WOW var inte heller roligt mellan 1-40 men vid max lvl blev spelet bättre.

Ett spel ska vara roligt HELA RESAN, inte bara under SLUTET av resan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Nertip:
Skrivet av KlosterKatten:

Alla säger det är bra, men jag slår vad om att det är ännu ett asian grind MMO, ser ut som ett också

Men då kan jag ju berätta att det inte är ännu ett asian grind MMO, max lvl är 50(så vitt jag vet) och från lvl 1-20 behövde jag aldrig grinda. Att se det som grinding när man dödar lite fiender för att få 1 lvl är fel då grinding går ut på att få många lvls under x antal timmar av dödande av samma fiende, något som jag och många med mig aldrig upplevt som ett krav.
Sedan att se spelet som tråkigt när det fortfarande är closed beta är helt sjukt, spelet är inte ens klart och har mycket material som skall översättas och implementerats. Max lvl man fått nå än så länge är 25 och är absolut inte högt nog för att kunna basera sin åsikt på hur bra spelet är. WOW var inte heller roligt mellan 1-40 men vid max lvl blev spelet bättre.

Bara för att det är MINDRE grindigt än säg ragnarok online, så betyder det inte att spelet inte kan kännas grindigt för det.

Allt jag gjorde var spamma knappen för nuke, använde min melee skill knapp 2 gånger då den hade en "chain skill", och då och då använde min heal, vad jag än mötte.

Och argument som att det blir bättre på high lvls känns ännu mer puckade, vafan ska man behöva ha skit tråkigt för att få ha skoj senare? Istället för att bli glad att man har lyckats utveckla sin gubbe har det ju väldigt uppenbarligen jusst blivigt en grind då bara för att nå högre lvls.

Till och med wurm gjorde det mer intressant att utveckla sin char, å det är nog det mäst enformiga online spel jag kört.

Om det är pvp'n som jag så ofta har hört, som gör spelet bra i slut ändan, så finns det tonvis med spel GJORDA för det, utan att behöva bry sig om gear/lvl/class balans.

Men snyggt var det, synd bara att miljöerna var dränkta i monster så man inte kunde njuta av dom, det ända jag verkligen gillade med spelet i slut ändan var musiken och möjligtvis när man fick göra sin char.

Medlem

Riktigt ruttet spel, stela kontroller, tråkiga strider och det gick inte ens att invertera Y-Axis på kameran (wtf hur svårt ska de vara?)

Glad att man fick chansen att prova betan iaf, annars hade man nog köpt det då det är så oberättigat hypat.

Medlem
Skrivet av Nertip:
Skrivet av KlosterKatten:

Alla säger det är bra, men jag slår vad om att det är ännu ett asian grind MMO, ser ut som ett också

.... WOW var inte heller roligt mellan 1-40 men vid max lvl blev spelet bättre.

Kan inte hålla med om det, de va just dom första levlarna när jag börja spela WoW jag njöt mest av.

Och tror även att de är viktigt att spel har något att ge redan från början annars tröttnar folk. Inte sitter jag och levlar till 50 etc. om de redan är tråkigt från 1?

Sen har vi ju AoC som bara är kul 1-20 vilket inte heller va så bra. Bra nivå hela vägen är viktigt för mig iaf.

Medlem

Som sagt, spelet är inte för alla.
Men grym nyhet, mer Aion åt folket!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

http://wowriot.gameriot.com/blogs/Ugly-Gnome/Aion-Why-you-sho...

Själv håller jag bara med hans ord. Aion är något i min smak!

Medlem

Jag får be om ursäkt att jag generaliserade min kommentar för mycket, personligen har jag njutit av storyn och gillat att spela spelet från lvl 1 till den lvl jag är nu. Men fortfarande är det så att spelet är BETA och är inte klart än, de jobbar på att fixa buggar osv samtidigt som de försöker balansera spelandet. Det jag försöker få fram är att det vi spelar nu inte är den slutgiltiga versionen. Som t.ex. det här med att inte går att invertera y-axis är en bugg som de jobbar med att fixa.

Medlem

Sämsta MMO jag har nånsin spelat.

Som någon sa, Generic Asian MMO.

EXTREMT irriterande "skills" system. WoW är så mycket bättre på nästan allt än Aion.

Inaktiv

Host guild wars host


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jag tycker att det ser så själlöst ut på något sätt då man ser videos och bilder, kanske är det bättre då man spelar själva spelet.

Medlem

Helt överlägset bäst spel. Fast det är mer som Diablo än det är ett Wow-spel. Och så SJUKT skön grafik, helt underbart. Längtar tills ikväll då betan drar igång igen!

Medlem

Det ser ut som flertalet helt missat poängen med Aion, att huvudinriktningen är RvR. För ren PvE finns det andra och bättre alternativ.

Det unika med Aion är spelmotorn (Cryengine 1) och den laggfria upplevelsen den erbjuder i öppen mass RvR. Idag existerar inget annat MMO som kan mäta sig på den fronten.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Var väldigt skeptiskt till nytt mmo efter misslyckanden som warhammer, conan och darkfail. Men måste säga att jag blev mkt positivt överraskad efter att ha testat ett par av de stängda betorna. Är helt klart det mest bearbetade BETA jag lirat, då har jag kört war, conan å wow betan. Wow som många glömmer var sjukt buggigt i början och att folk gämför aion (som inte är släppt) är ganska sjukt.
Men iaf är den bästa betan jag lirat. Nån sa att det var sjukt tråkigt när man levlar med bara få knappar, säg ett mmo som man levlar som inte har få knappar i början. Wow är de mest sterotypa mmo av dem alla, det som de vinner på att de är så pass lätt. Vilket den stora massan älskar, de vill ha allt på silverfat så att säga.

Medlem

Beta om 4 timmar och 22 minuter!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

haha nu ska jag provocera lite...

Efter att ha läst igenom kommentarer, testat spelet och pratat med andra som testat har jag kommit fram till en sak.

Den grupp av spelare som tycker Aion är kul är dem som spelat ganska dåliga mmo spel innan och för dem hamnar Aion högst eller högt upp på listan av lite sämre spel för dem som sett bättre.

Sen så finns de alltid folk som lämnat de större och framgångsrikare spelen för att de helt enkelt nött ut hela konceptet. Men den tröst som Aion leverar är liten eller rent ut sagt obefintlig.

Jag själv tyckte det var alldeles för mycket stohej runt attackerna och blev bombad konstant av färger. Det kändes som vilket annat spel som helst i de sämre klasserna.

Så slutsatsen lyder att för dem som inte sett bättre funkar nog Aion.

Medlem
Skrivet av liberator:

haha nu ska jag provocera lite...

Efter att ha läst igenom kommentarer, testat spelet och pratat med andra som testat har jag kommit fram till en sak.

Den grupp av spelare som tycker Aion är kul är dem som spelat ganska dåliga mmo spel innan och för dem hamnar Aion högst eller högt upp på listan av lite sämre spel för dem som sett bättre.

Sen så finns de alltid folk som lämnat de större och framgångsrikare spelen för att de helt enkelt nött ut hela konceptet. Men den tröst som Aion leverar är liten eller rent ut sagt obefintlig.

Jag själv tyckte det var alldeles för mycket stohej runt attackerna och blev bombad konstant av färger. Det kändes som vilket annat spel som helst i de sämre klasserna.

Har du prövat RvR? Vilka MMO:s tycker du isåfall är bättre och varför?

Så slutsatsen lyder att för dem som inte sett bättre funkar nog Aion.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Kuci:

Sämsta MMO jag har nånsin spelat.

Som någon sa, Generic Asian MMO.

EXTREMT irriterande "skills" system. WoW är så mycket bättre på nästan allt än Aion.

WoW har gått från bra till tråkigt.
Numera är WoW anpassat till barn.

Aion var rätt kul när jag provade betan. Ska spela nu ikväll också.

Medlem
Skrivet av liberator:

haha nu ska jag provocera lite...

Efter att ha läst igenom kommentarer, testat spelet och pratat med andra som testat har jag kommit fram till en sak.

Den grupp av spelare som tycker Aion är kul är dem som spelat ganska dåliga mmo spel innan och för dem hamnar Aion högst eller högt upp på listan av lite sämre spel för dem som sett bättre.

Sen så finns de alltid folk som lämnat de större och framgångsrikare spelen för att de helt enkelt nött ut hela konceptet. Men den tröst som Aion leverar är liten eller rent ut sagt obefintlig.

Jag själv tyckte det var alldeles för mycket stohej runt attackerna och blev bombad konstant av färger. Det kändes som vilket annat spel som helst i de sämre klasserna.

Så slutsatsen lyder att för dem som inte sett bättre funkar nog Aion.

Om din profil stämmer här på forumet, så borde du kanske själv samla på dig lite MMO erfarenhet innan du generaliserar i så grova drag. Att bara ha erfarenhet i från World of Warcraft gör att ditt raljerande inte känns trovärdigt.

Och nej, du är inte direkt provocerande heller. Det känns bara platt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

för övrigt är den korrekta översättningen på "sorcerer" besvärjare

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av liberator:

haha nu ska jag provocera lite...

Efter att ha läst igenom kommentarer, testat spelet och pratat med andra som testat har jag kommit fram till en sak.

Den grupp av spelare som tycker Aion är kul är dem som spelat ganska dåliga mmo spel innan och för dem hamnar Aion högst eller högt upp på listan av lite sämre spel för dem som sett bättre.

Sen så finns de alltid folk som lämnat de större och framgångsrikare spelen för att de helt enkelt nött ut hela konceptet. Men den tröst som Aion leverar är liten eller rent ut sagt obefintlig.

Jag själv tyckte det var alldeles för mycket stohej runt attackerna och blev bombad konstant av färger. Det kändes som vilket annat spel som helst i de sämre klasserna.

Så slutsatsen lyder att för dem som inte sett bättre funkar nog Aion.

Om din profil stämmer här på forumet, så borde du kanske själv samla på dig lite MMO erfarenhet innan du generaliserar i så grova drag. Att bara ha erfarenhet i från World of Warcraft gör att ditt raljerande inte känns trovärdigt.

Och nej, du är inte direkt provocerande heller. Det känns bara platt.

Aion är lineage 2 eller RFonline med vingar, så det han säger stämmer. Med största sannolikhet är det bara det vanliga att folk förblindas av teh colors and teh graphicz. Ingen att skämmas för att man är ett förbättrat lineage 2, men förstår inte varför folk försöker hypa det till något det inte är.

12
Skriv svar