Killzone 2 tråden

Medlem

Efter att ha spelat i ca. 1 tim och 15 min så kan jag säga att spelet är så mycket bättre än det intrycket man fick av demot. Har inte testat MP än. Brukar spara det bästa till sist


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

ptr
Medlem

mmm jag har spelat runt 2-3 timmar och tycket det är grymt roligt tiden bara flög förbi. Dock tycker jag fienderna tål lite väl mycket. en burst rakt i kolan borde räcka kan man ju tycka... men icke.

Medlem

Skoj SP men när jag skulle testa MP så gick det inte. Det går inte bläddra i server browsern och det går inte joina någon. Hoppas det blir fixat snart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Skoj SP men när jag skulle testa MP så gick det inte. Det går inte bläddra i server browsern och det går inte joina någon. Hoppas det blir fixat snart.

Det beror på att den uppdaterar serverlistan. Minska ditt sökkriteria så går det fortare.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av Night Hawk:

Skoj SP men när jag skulle testa MP så gick det inte. Det går inte bläddra i server browsern och det går inte joina någon. Hoppas det blir fixat snart.

Det beror på att den uppdaterar serverlistan. Minska ditt sökkriteria så går det fortare.

Hmm ok får testa med det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av Night Hawk:

Skoj SP men när jag skulle testa MP så gick det inte. Det går inte bläddra i server browsern och det går inte joina någon. Hoppas det blir fixat snart.

Det beror på att den uppdaterar serverlistan. Minska ditt sökkriteria så går det fortare.

Hmm ok får testa med det.

Det funkar att ta autojoin.

Medlem

Har hunnit spela en del nu och jag måste säga "WOW!" nu!, för att inte nämna MP delen, där är man ju helt fast, första spelet på konsol där jag har både fastnat så pass fort och tycker att det verkligen är helt genom skojj!

Tror mycket av den förtjänsten är den utmärkta kontrollen i spelet, där man faktiskt lyckas träffa folk på bra långa avstånd även med ett vanligt assault rifle.

Detta är toppen grabbar!, ses i "Andra Dödszonen"!

Inaktiv

Ska försöka komma loss från jobbet nu, går fan inte å sitta här när man har Kz2 hemma.

Inaktiv

enligt amazon bör mitt komma den 4 mars (en vecka kvar).. längtar!

lägg till mig på psn om ni vill lira killzone 2 sen!

PSN: Musyc


signatur

PSN: japp :)

Medlem

kommer fan inte ens in i skiten står bara error 2027 nåt sånt

Medlem
Skrivet av FunnX:

kommer fan inte ens in i skiten står bara error 2027 nåt sånt

Tror servrarna är rätt överbelastade, och underhåll är på G tror jag..

edit: värt att sitta o vara envis, då bruka det funka, eller gå in o lira skirmish eller SP och försök igen efter en liten stund

Medlem

Väntan är över och jag kan bara säga att den väntan var värd varje sekund.
Vilket topplir!
Men det som slog mig mest var ai´n. Jag har inte kört något fps där fienderna känns så trovärdiga som i Killzone 2.

- Gick igenom en korridor och så kom det en Helgan runt hörnet från andra hållet. Jag öppnade eld och han slänger iväg ett par skott och tvärvänder. Han springer tillbaka runt hörnet och tar skydd, och börjar genast skjuta mot mig i blindo runt hörnet, samtidigt som han skriker nått i stil med "time to die".
Ett par sekunder senare lobbar han iväg en granat emot mig.
En granat som smäller mitt i plytet på mig.

Det kanske inte är något speciellt att dom tar skydd, det har man ju sett förrut. Men såsom hela händelsen utspelade sig så kändes det grymt verkligt. Mycket beror nog på att animationerna i spelet är helt sanslösa. Samt att han verkade på något sätt bli överraskad av att jag kom där och började skjuta mot honom.
Svårt att förklara men inte sedan Half-Life 2 har jag kännt mig så inne i ett fps som nu med Killzone 2.

Top notch kick ass game rent ut sagt!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

någon som vill ge mig en tidig julklapp,

det kan antingen vara pengar eller kz2. Båda är väldigt fina julklappar =(.

Måste verkligen inköpa spelet.

Medlem

Spelet dumpade ner i brevinkastet idag och jag måste säga att detta spel är riktigt brutalt, vilken spelkänsla och grafik, jag är mäkta imponerad av det.

Medlem
Skrivet av rolle90:

boboinho Välkommen boboinho. fn va surt, jag hr bara upplevt webhallen som extremt sega då det gäller leveranser. tyvärr.. men du är inte den ända.

Tackar!

Har aldrig haft några problem med webhallen innan, men nu har det vart mycket strul så ska inte köpa nånting därifrån som ja vill ha snabbt nåt mer iaf. För övrigt så kom mitt packet till Örebro kl 00:55 inatt, så får det förhoppningsvis idag (jag bor i Karlstad) Lite offtopic men iaf :P:D


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Helt underbart spel, uppfyller alla mina högt ställda förväntningar med råge. Helt klart det bästa fps spelet på konsoll hitills och då har jag knappt rört online delen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Har varvat spelet på veteran och vilken upplevelse det har varit. Ni ska bara se vilka galna strider det blir framför er. Många kommer nog debattera huruvida slutet var bra eller ej. Men inget mer snack om det. Körde ca en timme online och det var löjligt beroendeframkallande, kommer lägga ned mycket tid på detta.

btw. Finns två vapen i spelet som är riktigt häftiga och brutala


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Efter att ha spelat i ca. 1 tim och 15 min så kan jag säga att spelet är så mycket bättre än det intrycket man fick av demot. Har inte testat MP än. Brukar spara det bästa till sist

hehe samma här spelar alltid sp först då man är som bäst när man hoppar in i mp. får mitt förhoppningsvis idag.

Medlem

Jag tror spelet kommer bli riktigt bra men har tänkt på en sak. Är inte karaktären assult i mp lite övermäktig. Snabbare än alla andra mer hälsa och har granatkastere?

Medlem

Fick mitt exemplar igår.
Och nog satt man klistrad framför tv mellan 1600-2330
Kan inte göra annat än att ge spelet 5 av 5

Singelplayer helt underbart.
Multiplayer riktigt bra, måste säga att Warzone är ett vinnande koncept.

Alla klasser skall vara balancerade, Assult har mer liv ja, och är den enda som kan bära heavy weapons.
Men tex. Technician kan placera ut turrets och reparera vapen/ammo boxes.

Men alla klasser har plus och minus.

Medlem
Skrivet av Bumbi85:

Fick mitt exemplar igår.
Och nog satt man klistrad framför tv mellan 1600-2330
Kan inte göra annat än att ge spelet 5 av 5

Singelplayer helt underbart.
Multiplayer riktigt bra, måste säga att Warzone är ett vinnande koncept.

Alla klasser skall vara balancerade, Assult har mer liv ja, och är den enda som kan bära heavy weapons.
Men tex. Technician kan placera ut turrets och reparera vapen/ammo boxes.

Men alla klasser har plus och minus.

Hittade inget minus i assult :\

Medlem

Spelade ett par timmar igår, främst single player, och damn, det är riktigt kul! Att det var snyggt visste man ju innan, men att det skulle vara så kul, överraskande! Nosade lite på mp också, får bli mer av det ikväll

Medlem
Skrivet av hicktor_91:
Skrivet av Bumbi85:

Fick mitt exemplar igår.
Och nog satt man klistrad framför tv mellan 1600-2330
Kan inte göra annat än att ge spelet 5 av 5

Singelplayer helt underbart.
Multiplayer riktigt bra, måste säga att Warzone är ett vinnande koncept.

Alla klasser skall vara balancerade, Assult har mer liv ja, och är den enda som kan bära heavy weapons.
Men tex. Technician kan placera ut turrets och reparera vapen/ammo boxes.

Men alla klasser har plus och minus.

Hittade inget minus i assult :\

Minuset är väl att som assault kan du bara ha rocket launcher eller granade launcher som vapen.
Knappast något du snipar med och en rocket launcher har hur många skott? 3 eller nått sånt?

Antar att det ska vara det som ger minus på Assault, men enligt det jag läst av beta så är klassen för mäktig.

Medlem

mm men grenade launcher laddade om snabbt och sköt snabbt. Sen så kan assult ha pistol också .

Medlem

SP ska jag ta lite senare - dock är jag jävligt sugen på å veta hur kriget går men jag ska lugna mig å fortsätta online

Klanen Ghost Division Tag -GD- finns nu med - så säg till så kan jag bjuda in er


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

tror jag fastnar för SP, men inte MP.

Medlem
Skrivet av Tassel:

- Gick igenom en korridor och så kom det en Helgan runt hörnet från andra hållet. Jag öppnade eld och han slänger iväg ett par skott och tvärvänder. Han springer tillbaka runt hörnet och tar skydd, och börjar genast skjuta mot mig i blindo runt hörnet, samtidigt som han skriker nått i stil med "time to die".
Ett par sekunder senare lobbar han iväg en granat emot mig.
En granat som smäller mitt i plytet på mig.

Påminner lite som hände mig på en bana. Trodde att jag hade dödat en helgan med shotgun, skulle springa vidare och så rullar han fram från cover liggandes och dödar mig på ett skott


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon som vet om man måste installera spel, hur långt tid tar de?

Medlem

Fick äntligen min PS3 idag, så har spelat drygt 1,5 timme sp å 2 matcher mp. Adda mig gärna om ni ska spela, vore kul med lite vänner på psn med. Har inget headset än men de ska införskaffas.

PSN: BoBoinho


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av hicktor_91:

Någon som vet om man måste installera spel, hur långt tid tar de?

nej det gör man ej


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Skriv svar