MGS4 Big Boss-rank

Medlem
MGS4 Big Boss-rank

Tänkte höra om det är några fler än jag som är ute efter Big Boss-emblemet i MGS4. För er som inte vet, det är det högsta ranken man kan få när man klarat spelet.

Detta krävs:
* Spela på "The Boss Extreme"
* Klara spelet under 5 timmar
* Inte döda någon
* Inte bli upptäckt
* Inte använda 'recovery items'

Tog mig nyss igenom första akten på 44 minuter, får hoppas att det räcker. Jag tänkte höra om någon har en bra taktik för att ta sig upp för "kullen" i första området (bortom husen) i akt två?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Vet vilket område du menar, men jag har nog ingen taktik som kan funka om du varken får bli upptäckt eller få en alert.
Har för mig att det bara är två-tre st vakter i början innan rebellerna anfaller, du borde klara av att springa/krypa uppför den västra delen av kullen om du är snabb efter att du söver en av vakterna.

Medlem
Skrivet av cribba:

Tänkte höra om det är några fler än jag som är ute efter Big Boss-emblemet i MGS4. För er som inte vet, det är det högsta ranken man kan få när man klarat spelet.

Detta krävs:
* Spela på "The Boss Extreme"
* Klara spelet under 5 timmar
* Inte döda någon
* Inte bli upptäckt
* Inte använda 'recovery items'

Tog mig nyss igenom första akten på 44 minuter, får hoppas att det räcker. Jag tänkte höra om någon har en bra taktik för att ta sig upp för "kullen" i första området (bortom husen) i akt två?

Låter som en utmaning, men 5 timmar?
Det går väl ändå inte... tog 4 timmar för mig att spela igenom första delen.

är nu på Aot3!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av cribba:

Tänkte höra om det är några fler än jag som är ute efter Big Boss-emblemet i MGS4. För er som inte vet, det är det högsta ranken man kan få när man klarat spelet.

Detta krävs:
* Spela på "The Boss Extreme"
* Klara spelet under 5 timmar
* Inte döda någon
* Inte bli upptäckt
* Inte använda 'recovery items'

Tog mig nyss igenom första akten på 44 minuter, får hoppas att det räcker. Jag tänkte höra om någon har en bra taktik för att ta sig upp för "kullen" i första området (bortom husen) i akt två?

Låter som en utmaning, men 5 timmar?
Det går väl ändå inte... tog 4 timmar för mig att spela igenom första delen.

är nu på Aot3!

Det är inte så svårt, man skippar ju alla cutscenes och codecs. Det tog 18 timmar totalt för mig första gången igenom utan att jag skippade något. Om man har Solar Gun så går ju allt mycket enklare också, jag missade att skaffa den första gången dock :/

Just nu är jag 2 timmar 45 minuter in och ska slåss mot Crying Wolf i akt fyra.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Då har man gjort det då

Nu ska jag plocka hem Altair-dräkten (50+ knife kills, 50+ CQC kills, < 25 Alerts), iPod-låtarna och Boss-statyerna


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

skillat.

sugen på att försöka själv. men jag kan se frustrationen framför mig när jag väl klarat det och ligger på 5:07 eller nå sånt. :<

Medlem
Skrivet av Fraizer:

skillat.

sugen på att försöka själv. men jag kan se frustrationen framför mig när jag väl klarat det och ligger på 5:07 eller nå sånt. :<

Det är inga större problem, man tar det rätt lungt, bara det att istället för att springa runt och plocka upp vapen och utforska banorna så springer man dit man skall direkt och blir man upptäckt så är det bara att ladda om och testa en ny taktik.

Jag stressade inte för mycket och gick in på 4 timmar.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Jag antar att man måste stocka upp med massa tranc ammo på playthrough:en innan, då jag inte ser hur 50 skott ska räcka särskilt långt?

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Jag antar att man måste stocka upp med massa tranc ammo på playthrough:en innan, då jag inte ser hur 50 skott ska räcka särskilt långt?

Man har 50x tranq till pistolen och Mosin Nagant vardera, ett visst antal till Shotgun, SG-minor och Stun grenades. Dock så får man 15 extra (något sådant) tranq-ammo till pistolen innan varje bossfight.

Jag använde endast tranq-ammo på FROGS (innan bossfighterna) och Beauties, Beasts kan man använda vanliga vapen på. Alla vanliga fiender sprang jag förbi, kastade magasin (för att distrahera) eller CQC:ade.

Om du har Solar Gun (stun med obegränsat med ammo) så gör det dock allting 100 ggr enklare men det är helt genomförbart utan den (jag hade den inte).


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Har gett mig på en sån här runda jag med, är på sista delen av bike-chasen i act 3 och ligger på ~2:15 och jag kommer INTE förbi det. Klarar det enkelt fram till att 2 jeepar voltar över ens huvud och det kommer frogs, spelar ingen roll hur jag gör, MK2, V-rings eller stun grenades, dom dödar mig alltid.

Medlem

Hur vet man vilkan man för döda då?

Under boss strider får man använda dödliga vapen mot bossar och vanliga fiender? Får man bli upptäckt?

Tex när man möter Crying Wolf så springer det runt en massa frogs.

Som tex när man åker motorcyckel får man enbart använda tranq ammo?

Unmanned fiender (Gekkos ect) får man döda dom?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Har gett mig på en sån här runda jag med, är på sista delen av bike-chasen i act 3 och ligger på ~2:15 och jag kommer INTE förbi det. Klarar det enkelt fram till att 2 jeepar voltar över ens huvud och det kommer frogs, spelar ingen roll hur jag gör, MK2, V-rings eller stun grenades, dom dödar mig alltid.

När man stannar vid jeeparna så använder du MK2 och skjuter soldaterna som springer fram på marken.

När du kommer till sista delen av mc-delen så är det enklast att använda autoaim på de tre första jeeparna, efter det så är det "bara" att spamma Stun Grenades.

Det handlar nästan enbart om tur att ta sig igenom den delen av spelet när du är ute efter BBE.

Skrivet av Night Hawk:

Hur vet man vilkan man för döda då?

Beasts (huvudbossarna), Gekkos, Dwarf Gekkos, Raven's kompisar och andra robotar är de enda du får döda. Du får INTE döda Power Suits (slutet av akt 2) eller FROGs vid bossfighterna.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Hur vet man vilkan man för döda då?

Under boss strider får man använda dödliga vapen mot bossar och vanliga fiender? Får man bli upptäckt?

Tex när man möter Crying Wolf så springer det runt en massa frogs.

Som tex när man åker motorcyckel får man enbart använda tranq ammo?

Unmanned fiender (Gekkos ect) får man döda dom?

Mot bossar får du använda vilka lethal vapen du vill, men du måste ta ut alla beautys med non-lethal, samma vid motorcykeljakten, bara non-lethal, fast turligt nog så har du oändligt med ammo här. :>

Och nej, du får inte bli upptäckt, detta innebär att när du får en alert-phase så är det bara att loada. :> Dock så är det lugnt om du bara får en cautious-phase.

Och Gekkos och liknande räknas inte som kills, då de inte är "människor".

Inaktiv

Körde igenom min första vända igår. Är riktigt sugen på att börja försöka mig på bigboss emblemet.

Fast jag kanske kan nöja mig med att skaffa Altaïr dräkten först från Assasins Creed

Medlem

Då var man klar då! Tog mig 4:29. Tog upp väldigt mycket tid på Crying Wolf dock, säkert 40-45 minuter. :<

Medlem

Funderar på att ge mig på det själv. Men tiden, räknas den med filmerna också? de tillhör ju inte gameplay? Jag gillar att kolla på filmerna

Medlem
Skrivet av gardin:

Funderar på att ge mig på det själv. Men tiden, räknas den med filmerna också? de tillhör ju inte gameplay? Jag gillar att kolla på filmerna

Filmerna räknas som gameplay tid, ja. Suger, jag vet.

1
Skriv svar