Vilken film såg du senast?

Medlem

X-Men Origins: Wolverine (bio)

Första intrycket är det allra viktigaste då man ser en film. Första intrycket ska vara perfekt.

Mitt första intryck då jag såg Wolverine var bra. Men inte perfekt. Det kändes bara fel att öppna en film på det tråkiga sättet.
Scenen då

Logan som barn började vråla lät bara så löjligt. Skulle bli bättre med lite ljudeffekter.

Bakgrunden i vissa scener såg ganska overkliga ut fick jag känslan av. Detsamma gäller Logan's knivar. Men för det mesta såg fotot väldigt snyggt ut under hela filmen.

Actionscenerna i slowmotion blev definitivt filmens höjdpunkt. Effekterna var sjukt snygga och fighterna var väldigt kreativt skapade.

Det kändes lite konstigt att se Dominic Monaghan och Kevin Durand i filmen då man är så van att se dem i LOST. Men det gick bra ändå. Hugh Jackman och Liev Schreiber gjorde strålande insatser i deras roller. Verkligen.

Filmen var bra. Men absolut inte fulländad. Om du måste välja mellan Wolverine och Star Trek (som har premiär nästa vecka) så skulle jag nog spendera pengarna på Star Trek. Såvida du inte har någon gratis biljett som jag hade ikväll.

Betyg: 3/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Naruto Shippuuden: Bonds

Sjukt bra film. snygg animering och sköna fighter!

Betyg: 9/10


signatur

Rawr

Medlem

Amadeus.
bra film som vanligt 8/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Amadeus.
bra film som vanligt 8/10

Första gången jag såg den i 5.1 var en av de bättre 3 timmarna jag haft. Vilken musik!

Medlem
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Äre bara jag och tjejen som tyckte den var dålig??
värdens sömnpiller även om den började hyggligt...
Ser hellre om Beck -spår i mörker- även om jag sett den 10 ggr o den är dålig:|


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

X-Men Origins: Wolverine

Kevin Durand i filmen då man är så van att se dem i LOST.
[/quote]Är han med i Lost?? har sett allt från början men känner inte igen honom:P

Wolverine ger jag 9/10 tyckte den var den bästa actionfilmen sen die hard 4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av WaltX:

X-Men Origins: Wolverine

Kevin Durand i filmen då man är så van att se dem i LOST.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är han med i Lost?? har sett allt från början men känner inte igen honom:P

Wolverine ger jag 9/10 tyckte den var den bästa actionfilmen sen die hard 4

Han spelar en Legosoldat som har i uppgift att söka efter Ben på ön. En riktig badguy var han. Mer info.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Aha var med på Båten och som sköt Ben´s dotter

Tackar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Magnum Force - 8/10

Andra filmen med Dirty Harry. Nästan lika bra som den första.


signatur

I am the liquor

Medlem

X-Men Origins: Wolverine (bio)

Håller med Walt om att knivarna kändes väldigt overkliga när man fick se dem i adamant första gången. Men de var fan snygga ändå.
Håller även med dig under spoiler tagen

Men filmen var faktiskt bra med snygga fighter, hämnd och kärlek.

Gillar verkligen scenen när

Wolverine och hans "bror" slåss tillsammans i slutet mot mutant X (tror jag han kallades) eller? Väldigt kul att se på och det var fett nice när Wolverine skar huvudet av honom

Betyg: 7/10


signatur

Rawr

Medlem

Da Vinci-koden (TV)

Det var väldigt länge sedan som jag såg Da Vinci-koden för första gången. Den gången imponerade filmen rejält på mig. Filmen är så jäkla intressant och fängslande. Idag visades filmen på TV6, jag såg den för andra gången, och blev lika imponerad och fängslad som den första gången.

Nu är jag verkligen laddad inför Änglar och Demoner premiären nästa vecka.

Betyg: 4,5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Äre bara jag och tjejen som tyckte den var dålig?

Ni är inte ensamma, klassiskt dålig svensk film imo. Bör väl tilläggas att man lyssnade på boken innan, så det brukar ju ställa andra krav på en film.

Senaste film jag såg, hur som haver, var Eraserhead. Mer otrevlig än obehaglig, vilket gjorde mig lite besviken. På sätt och vis.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Sex Drive (hyrd på ica =p )

Jag hade höga förväntningar inför denna film eftersom många kompisar hade lovordat den.
Den fick mina höga förväntningar att se låga ut, så¨himla otroligt rolig var den
Shit asså. Bästa snusk/komedi filmen på åratal. Om inte bäst av dem alla. Slog lätt American pie filmerna, och de är ju förträffliga de också.
Klockrena kommentarer minst var 5:e minut.

Karaktärerna var otroligt roliga och passade bra ihop.
Favoriten var nog den sköna glidaren Lance. Ni som har sett filmen förstår nog varför.
om andra -->

Amish personerna var ju bara för sköna sjukt roliga. Lite oväntat att den blonda tjejen han skulle ha sex med bara ville ha bilen och den skäggiga snubben.

Betyg: 9/10


signatur

Rawr

Inaktiv

Changeling (2008)

Christine Collins (Angelina Jolie) kommer hem från jobbet som en telefonoperatör när hon upptäcker att hennes son är borta. När polisen en dag hittar sonen visar det sig sonen ej är hennes medan polisen insisterar på att det är hennes. När modern går vidare med det här och försöker bevisa för polisen att hon har fått fel och att dom borda påbörja sökandet igen efter hennes riktiga son vänder dom henne bara ryggen. Vilket kommer leda till bevisandet av en stor poliskorruption

Baserat på en verklige händelse. Stark rekommenderad.

9/10

Medlem

Terror on Elm street del 4.
bra den med oxså. 7/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Benjamin Button
Trodde den skulle vara bättre, tyckte de första två timmarna var bättre än den sista. Tycker även att en del av effekterna när han var ung gammal såg lite väl uncanny valley-aktiga ut.
Blir en svag 8/10

Medlem

Armerican Psycho.
Se om, se om, se om! Så jävla bra, med två riktigt klassiska slutrepliker.
"The inside doesn't matter." och en av de bästa slutreplikerna i filmhistorien:
"There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape, but even after admitting this there is no catharsis, my punishment continues to elude me and I gain no deeper knowledge of myself; no new knowledge can be extracted from my telling. This confession has meant nothing. "


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bjosis: inget betyg?


signatur

Rawr

Medlem

Änglar och demoner, 9/10 :3


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Crawlis: 4/5.

Skrivet av PiLp:

Änglar och demoner, 9/10 :3

... en svar 2/5.

PS. Sluta med den löjliga "1-10"-skalan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

House of 1000 corpses tätt följt av The Devil´s Rejects. Har ni inte sett dom så gör det. Sid Haigs roll som Captain Spaulding är helt otrolig. Alla karaktärer är suveräna givetvis. För att fortsätta i bjosarns spår kan jag säga att filmerna formligen sprutar av härliga kommentarer.

Köp, se och rama in!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr, 10/10.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Terminator

Arniefilmer är alltid bra

Betyg: 1/1

Medlem

James Bond - Quantum of Solace.

Rätt bra rulle.
(Kommer inte på något mer vettigt att säga så här kommer betyget)

0,70 / 1

Medlem

wolverine origins var enormt dåligt imo, riktig b handling och ok action

Medlem

Såg just Coraline.
Skön film. Handlingen är tydligen baserad på en bok, men det var filmens svagaste länk får jag väl säga. Dock var den "visuellt spännande", som Victor Leijonhufvud uttryckte det, och kan därför rekommenderas med både snygg stop motion-animation och intressanta scener.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Breaking The Silence av John Pilger.

En dyster bild av "the war on terror" som inte borde lämna någon oberörd - även om jag vet att det, deprimerande nog, finns dom som rycker på axlarna.


signatur
Medlem

Confessions of a Shopaholic.

Såg den (motvilligt kan väl tilläggas) ikväll med en tjejkompis. Men vad gör man inte för "vänskapens" skull? Typisk tjejfilm som bara en gaysnubbe skulle uppskatta. Inte att rekommendera.

0/5

Medlem

Så bara för att man skulle vara gay så gillar man filmer utan någon som helst mening där det bara handlar om att shoppa? "Ok."

Che, part two.
5/5.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar