ArmA 2-demo släppt

Medlem

Också problem med ljudgrejen, Skandal!!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Jo, jäkligt buggigt var det allt.
Texturer droppar ur titt som tätt och massa andra grafiska elakheter.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

För mig står det något om "X3D..." ljud grejj som inte funkar/som fattas :s

jag med

"X3DAudio1_6.dll hittas inte"


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Jävla skoj att det saknas filer. Jag fick upp den skylten även på Windows XP x64


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

tyckte inte spelet var något vidare direkt. Väldigt snyggt men "ompfett" var inte där.

Inaktiv

Kanske inte funkar på 64a bitars själv har jag Vista 64 och som sagt tidigare får jag problem med någon ljud grej.

Medlem

För mig kraschar det lite random när jag spelar, jäkligt drygt.

Medlem

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Hur installerar man skiten då?!


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Medlem

hahah buggarna börjar redan innan man har startat spelet ^^


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem
Skrivet av Phyton:
Skrivet av Crackwhore:

För mig står det något om "X3D..." ljud grejj som inte funkar/som fattas :s

Samma här konstigt nog funkar det för min bror, jag skickade min .exe till han.

Skrivet av Emetic:

Också problem med ljudgrejen, Skandal!!

Skrivet av iCake:
Skrivet av Crackwhore:

För mig står det något om "X3D..." ljud grejj som inte funkar/som fattas :s

jag med

"X3DAudio1_6.dll hittas inte"

Ursäkta men är ni helt blinda eller? ni har ju redan fått svar på ert problem, uppdatera DX, annars går det att söka efter "X3DAudio1_6.dll" på google och få upp svaret i den första träffen.

Medlem

Hur installerade ni spelet?


signatur

"Friends applaud, the comedy is over." - Ludwig van Beethoven

Medlem
Skrivet av Soffpotatis:

Hur installerade ni spelet?

Du startar ARMA2DEMO.exe och sen väljer vart du ska installera spelet, sen installeras spelet i den mapp du har valt. Efter det startar du spelet genom att dubbelklicka på genvägen eller väljer att starta det från installationen.

Medlem

Har installerat och testat
Avinstallerar just nu SKRÄP!!!!!!!!!

Medlem

Problem med installation.

Fråga: Ska man packa upp filen på något sätt, eller installerar man direkt? Jag fick ett meddelande om att Bin-filen saknades. Skojigt!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Från det att jag klickade på .exe-filen för att installera så tog det typ 5minuter innan själva installern drog igång! ... får se hur det funkar sen om jag ens får igång det. Det låter inte så lovande om man läser alla kommentarer

Medlem

Jag installerade mitt felfritt, har inte märkt av några buggar jag stör mig på i spelet heller. Windows 7 64bit build 7100.

Medlem

Köpte spelet idag är jättenöjd!:)
Förvånad över hur jämnt det går när det är så snyggt och med så mycket folk.

Medlem

X3D är att ni måste ha NYASTE Direct X, Dx


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av BigD:

Köpte spelet idag är jättenöjd!:)
Förvånad över hur jämnt det går när det är så snyggt och med så mycket folk.

Det är inte grafiken som är krävande, utan själva AI'n. Spelar du i singleplayer-kampanjen med tex en Quad-processor eller liknande så kommer du aldrig ligga över 30 fps, varesig du har lägsta eller högsta grafikinställningarna. Spelar du däremot en ganska tom bana eller multiplayer med bara lite AI eller bara mänskliga spelare, så kommer din fps skjuta i höjden.

Spelet är alltså snuskigt processor-krävande pga AI'n. Kan vara bra att veta

Inaktiv

Jag har ju nyaste, jag har också startat om m.m ...det funkar ändå inte

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Jag har ju nyaste, jag har också startat om m.m ...det funkar ändå inte

Första träffen på google:
http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/x3daudio1_...

Medlem

haha demot går inte ens att starta.. lätt köp på detta? höhö


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Men jag har gjort det där...har nyaste versionen av allt.

Medlem
Skrivet av Preed:

haha demot går inte ens att starta.. lätt köp på detta? höhö

Skulle gissa på att det är något fel på din sida.

Skrivet av Crackwhore:

Men jag har gjort det där...har nyaste versionen av allt.

Vilket OS har du?

Medlem

Ifall någon har problem med att köra på två gpuer t.ex. Nvidia 295 eller liknande så döp om exe filen till crysis64.exe fungerar kanon.

Medlem

Blir bara frustrerad och irriterad över hur stelt allt känns, och animationer som låser sig, och hur allting känns som om man spelar det första opposing force om igen. Inget köp. Inväntar opposing force 2 och ser om det kanske blir godare nyheter där.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

min breaking point var när jag satt i helin och visst det gick att flyga, men när jag försöker gå framåt använde både tangentbord och mus så trycker den framåt, sen strax efter så vänder den snarare precis som om jag bytte knappar och vill gå bakåt. irreterande att jag inte kan "dyka" så mycket eller alls. riktigt lustiga kontroll uppsättningar, var väl redo för att man ska ändra om dom själv.

sen försvann mitt vapen när jag bytter till ett annat under bootcamp. bara det vapnet som inte syntes, sen fick det för sig att jag inte hade det och sen hade jag det igen,

jag hör skott skjuta, men jag skadar inte ett skit. kunde inte byta tillbaka till det första vapnet så då tog ut infantri med "rocket launcher" istället, och sen när jag fick slut på ammo körde över folk, men då fick jag failed för tydligen så ska man inte göra så.

Medlem

Är det bara jag som tycker att grafiken när man har inställningarna på high, ser ut att vara ungefär likadant som Operation Flashpoint - bara snäppet bättre och sjukt mycket laggigare?

Optimering & bättre grafik!

Skriv svar