The Lord of the Rings Online putsas upp

Robot
Medlem
The Lord of the Rings Online putsas upp

Verkligen nice, även om de måste patcha pachen innan den kommer live.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Herregud, vilket ocker! Om man betalar så mycket pengar för att få spela ett spel så förväntar man sig väl kontinuerliga uppdateringar. Men det här... fy vilken kort lista med uppdateringar. Allvarligt, vad gör Turbine under deras arbetstid? Dricker kaffe eller?

Nej, kolla vet ja' på WAR. Där gör dom finfina uppdateringar.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Kort patchlista? Det är nästan den största patchlistan jag har sett!
Skulle gärna spela LoTRO OM det fanns någon riktig PvP :/

Medlem

@q0rra
Jag tycker du skall se till att ta reda på fakta innan du gör negativa yttranden.

LotRO är ett av de MMO som oftast släpper nya uppdateringar. Tills idag har lite drygt 20 uppdateringar och 1 expansion släppts. Hur man sen kan tycka att patchen innehåller lite uppdateringar är mig främmande. Patch länk: http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=35542...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av q0rra:

Herregud, vilket ocker! Om man betalar så mycket pengar för att få spela ett spel så förväntar man sig väl kontinuerliga uppdateringar. Men det här... fy vilken kort lista med uppdateringar. Allvarligt, vad gör Turbine under deras arbetstid? Dricker kaffe eller?

Nej, kolla vet ja' på WAR. Där gör dom finfina uppdateringar.

Eh, va? Tycker du den listan är kort?
Ja, då vill jag inte ens testa WAR om du säger att deras Patch-fixes är väldigt mycket större.. Det måste ju betyda att deras spel är väldigt mycket mer ofärdigt och i större behov av att putsas till

Dessutom är det här både en patch med tillhörande justeringar och fixar till det redan befintliga, samt en helt ny bok med nya quests, items och liknande saker. Små-patchar kommer ut mer frekvent t.ex. under deras maintenance..


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

@q0rra

Uppdateringar kan innehålla nytt content och ändringar/fixar till existerande sådant, bara för att man har en lång changelog behöver det inte betyda att man snålat på nya saker utan tvärt om att man har mycket fel att fixa till. Ett perfekt MMO skulle bara innehålla nytt content och inga ändringar.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Herregud, vilket ocker! Om man betalar så mycket pengar för att få spela ett spel så förväntar man sig väl kontinuerliga uppdateringar. Men det här... fy vilken kort lista med uppdateringar. Allvarligt, vad gör Turbine under deras arbetstid? Dricker kaffe eller?

Nej, kolla vet ja' på WAR. Där gör dom finfina uppdateringar.

Kolla på WAR där lägger de till nytt content bara för att dölja det faktum att de inte kan fixa endagame för att det är fucked up.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Frågan är ju om man ska köpa mines of moria och fylla på sitt gamla konto

Medlem

När kommer Gondor då?

Medlem

Att ingen förstod q0rras sarkasm var föga förvånande.

Fast ändå inte...

Medlem

LOTRO är den bästa investering jag gjort. Jag köpte Founders Edition som inkluderade en livstids prenumeration på spelet. Spelare det lite varje dag och förundras över hur mycket jobb Turbine lägger ner i spelet! Drösvis med gratis uppdateringar som lägger till mer content än många andra spel har i sina addons. Dessutom ett närmast perfekt balanserat spel och kanske den bästa releasen för något MMO vad gäller stabilitet och content från start.

För de som är lite nyfikna och ännu inte tagit steget in i Middle-Earth, ladda hem testversionen från den officiella hemsidan!


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

hmm.. undrar om jag ska börja spela igen...kom knappt till endgame det där är ett stort problem för mig.. jag tröttnar på spel innan jag kommer till endgame wow är det ända mmo som jag spelat som jag har kommit till endgame på.. men har tröttnat på det... vill ha nåt nytt. Jag har spelat Lotro,WAR,wow,aoc och lite guild wars. Lite tips om endgame ? är det kul me endgame på lotro? pliz säg.

Medlem

Är det här spelet värt att köpa om man är en total nybörjare vad det gäller MMO:s?

Det är det enda onlinerollspelet som ser riktigt roligt ut enligt mig!

Medlem

Jozo, LOTRO är helt underbart, lätt att komma in i och helt underbart att spela.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ok, då lär det nog bli ett köp nästa gång jag hittar ett exemplar i någon butik.

Vad är månadsavgiften förresten?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ok, då lär det nog bli ett köp nästa gång jag hittar ett exemplar i någon butik.

Vad är månadsavgiften förresten?

Du kan enkelt skapa ett account och ladda ner trial på http://www.lotro-europe.com/trylotro/trialkey.php?from=lotro_... pröva där och resten kan du fundera ut själv, spelet är casual så är inte alltför svårt att sätta sig in i.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det här spelet värt att köpa om man är en total nybörjare vad det gäller MMO:s?

Det är det enda onlinerollspelet som ser riktigt roligt ut enligt mig!

Absolut. Vi är ett helt kinship av nybörjare, så det funkar alldeles utmärkt.

Lycka till!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Blev så taggad på att köpa lotro så jag kollade upp det. Och hittade ett special-erbjudande. Skulle precis köpa det med en vän (digitalt. med andra ord ingen hårdvåra. Man får ladda ner och skit) och skulle precis köpa det så hade jag en BF2 clan match, så jag väntade med att köpa. Kompisen min köpte spelet och fick reda på att det var ett US erbjudande ($9.99 för Hela spelet + Mines of Moria + 30 dagar).

Kort sagt så blev han väldigt arg på mig -_-

Stog absolut INGET i mitt newsletter som jag fick (registrerade för att få EU newsletter) om att det var ett US erbjudande.

Medlem

Går det inte att föra över chars från US server till EU server? Går ju mellan EU och de nystartade ryska servers.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

US och EU helt olika versioner. Ryssarna spelar ju på EU versionen. Så min kompis köpte ett riktigt nice erbjudande men måste spela på US, vilket enligt han inte är något problem. Men jag vill inte göra det. Latency kommer vara hög och jag kommer inte känna mig "hemma".

Edit:

I US erbjudandet fick man Hela spelet + Expansion + 1 månads speltid för 75 kronor.

Om jag ska spela på EU (Har redan ett konto där fast inte expansion) så kommer det kosta 291:- exakt (För expansion och 1 månad)

Vilket inte är dyrt alls men fortfarande irriterande.
Så jag vet inte om jag ska köpa spelet eller bojkotta det helt efter denna incident.

Medlem

jag köpte us-verionen... funkar fint. inte alls mycket lagg och book 8 släpptes lite tidigare än codemasters version.
det är alltid några online i mitt kin, även om det är fel tid för dem, det finns australienare. dessutom så vanlig kvällsitd från kl 18 så är det mycket folk.

kan bara rekomendera att köra lotro. fast det är klart. lite lättare att köra på eu-servrar.

själv kör jag på servern nimrodel.

Medlem

exp 99kr på CDON, game time tillkommer dock, men inte farligt alls

http://cdon.se/spel/lord_of_the_rings_online%3a_mines_of_mori...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av bowseer:

jag köpte us-verionen... funkar fint. inte alls mycket lagg och book 8 släpptes lite tidigare än codemasters version.
det är alltid några online i mitt kin, även om det är fel tid för dem, det finns australienare. dessutom så vanlig kvällsitd från kl 18 så är det mycket folk.

kan bara rekomendera att köra lotro. fast det är klart. lite lättare att köra på eu-servrar.

själv kör jag på servern nimrodel.

Ah nice! Men visst känner du att det ÄR en viss skillnad med latency när du spelar US versionen? Jämfört mot EU versioner av spel (MMO's)

Medlem

Jag spelar på både EU och US men LotRO är ju inte direkt Quake, så de där extra 100 ms latency är inget man märker. Eftersom LotRO tillåter att man köar upp abilities så funkar det faktiskt väldigt bra även när det blir mycket knapptryckande.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem
Skrivet av MCMXCIX:

Jag spelar på både EU och US men LotRO är ju inte direkt Quake, så de där extra 100 ms latency är inget man märker. Eftersom LotRO tillåter att man köar upp abilities så funkar det faktiskt väldigt bra även när det blir mycket knapptryckande.

håller med... vilken server spelar du på?

just nu kan man också välja att ta tre månader och betala för två (9.99$/mån istället för 15$). varar några dagar till. billigt.

1
Skriv svar