25 miljoner konton på Playstation Network

Robot
25 miljoner konton på Playstation Network
Medlem
25 miljoner konton på Playstation Network

SONY gör ett misstag ifall de INTE tar betalt för onlinetjänsterna. Men de behöver ju inte ta ut någon stor avgift.

Medlem

Jag skulle verkligen inte vilja betala för tjänsten, men jag antar att jag skulle gjort det om det nu blev så. Som Exxo sa, de behöver ju inte ta någon stor avgift.

Medlem

Eller så är dom skyssta nog att avstå medlemsavgifter och ändå ger oss ett bra utbud på spel och godis..

Medlem

Anledningen till att jag köpte ps3 och inte xbox360 var just månadsavgiften. Helt sanslöst att man ska betala till dom för att vara uppkopplad med sin konsol.

Medlem

Kan ju hoppas på att dom avstår, annars blire inge mer multiplayer för mig. Hatar att betala för multiplayer, räcker med att betala för spelet.

Medlem

Gör dom det så skulle dom vara helt dumma i huvudet, varför ha gratis tjänst från start sen ändra det, skulle dom göra det så skulle man tänka över ännu en gång om man nu skulle köpa en ps3a eller inte.

Medlem

Ja, Multiplayer ska fan ta mig vara gratis när man köper spel för 600kr, inte tänker jag då betala för att gå in på PSN, när utbudet på europeiska PSN har varit under all kritik.

Medlem

Jag är glad om SONY gör ett misstag. Gratis är gott.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att spela ett spels multiplayerläge ska fanimig inte kosta extra. Det är ju en del av spelet! Måste man då hosta upp stålar för att kunna utnyttja HELA spelet man köpt?! Att så många pyntar för Live är för mig en gåta. För mig är det just att PSN är gratis som är ett stort dragplåster för att köpa en PS3:a.

Kanske är jag dock en gamer av gamla gardet men utvecklingen mot att man måste hosta upp ännu mer flis till folk som tjänar så in i helvete mycket redan på DLC o.s.v. är larvig och visar bara på girighet.

Uff, tänk om man hade behövt lassa in stålar till Carmack så fort man var klar med singleplayer-delen i Quake och ville ut och gibba lite mot polare...


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Dom kommer aldrig att ta en utgift för det ändå :>

Medlem

Hur mycket av den avgiften går till ms plånbok då ?
Vore kul om ms ville redovisa vart pengarna går, skulle inte förvåna om minst hälften går direkt in i ms bankkonto och används till annat.

Medlem

Om Sony börjar med månadsavgift gör dem något otroligt korkat, tycker isf 360 har större värde, pga alla som spelar + funktionerna som finns i Xbox Live. PSN är otroligt öken, finns nästan ingen att spela med och otroligt svårt att hitta vart ens kompisar spelar / whatever. Nej jag är ingen 360 fanboy, har haft 2 st 360s men sålt dem båda pga att jag tröttnat på dem, men nu har vi en PS3 och det är egentligen ingen spelkonsol enligt mig, det är en media spelare.


signatur

Jag äger.

Medlem

Men varför ska dem det egentligen?? Det är ju bara bra att dem inte gö det, så dom kännar pengar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Skulle vara roligt att veta hur många users det är, 25 mille kan dem ju glömma (har 4 själv ). Tycker det är bra att PSN är gratis även om man får en bättre tjänst på Live, Live skulle dem också kunna sänka ner mot kring 300kr per år.

Kan gissa att en hel del av pengarna har nog fått gå till att jämna ut kostnaderna för alla dessa reparationer


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem

Jag har inget emot att betala 33kr 25öre i månaden (399/år) för xbox live gold för att kunna lira klockrent online och att alltid ha någon att lira med. Jag gör fan av med mer på annat skit som defenetivt inte är värt det.

Medlem

när jag tänker på det så kan jag spela i 3 år och 8 månader på mellanskillnaden som var på priser på xbox360 och ps3 när jag handlade... när de gäller avgift för xboxlive gold

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

Om Sony börjar med månadsavgift gör dem något otroligt korkat, tycker isf 360 har större värde, pga alla som spelar + funktionerna som finns i Xbox Live. PSN är otroligt öken, finns nästan ingen att spela med och otroligt svårt att hitta vart ens kompisar spelar / whatever. Nej jag är ingen 360 fanboy, har haft 2 st 360s men sålt dem båda pga att jag tröttnat på dem, men nu har vi en PS3 och det är egentligen ingen spelkonsol enligt mig, det är en media spelare.

Det där var ett sånt där inlägg man bara sitter med öppenmun efter att ha läst för det var så jävla otroligt korkat.

Jag har både 360 och PS3 men väljer PSN låååångt framför XBL dels för att det är gratis och sen att det i dagsläget inte ligger alltför långt efter XBL.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Nickedemus:

Jag har inget emot att betala 33kr 25öre i månaden (399/år) för xbox live gold för att kunna lira klockrent online och att alltid ha någon att lira med. Jag gör fan av med mer på annat skit som defenetivt inte är värt det.

Det går precis lika bra att lira online på ps3, och även där finns det gott om folk att lira med

Medlem

kan nog svara på dom flestas frågor när jag säger, INGET är gratis!

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

Om Sony börjar med månadsavgift gör dem något otroligt korkat, tycker isf 360 har större värde, pga alla som spelar + funktionerna som finns i Xbox Live. PSN är otroligt öken, finns nästan ingen att spela med och otroligt svårt att hitta vart ens kompisar spelar / whatever. Nej jag är ingen 360 fanboy, har haft 2 st 360s men sålt dem båda pga att jag tröttnat på dem, men nu har vi en PS3 och det är egentligen ingen spelkonsol enligt mig, det är en media spelare.

Vad babblar du om?! Finns hur mycket folk som helst att spela med. Spelar cod4, cod5, GTA 4, Killzone 2, Motorstorm pacific rift, tom clancy, fifa 09 online. Alla är fullproppade med folk. Du måste skoja med oss.:down:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om de tar 120kr per år och jag då en gång per år får ett gratis PSN spel så är jag nöjd. Mer än det är jag inte beredd att betala.
Jag betalar som flera andra sagt 300-700kr per spel. Det borde räcka, speciellt när Sony faktiskt inte handhar serverar till COD, Killzone etc. det är ju spelföretagen/publishern som gör det.

Om de fixar samma innehåll i över hela världen kommer antalet konton att minska (gäller även 360n) då vissa saker bara går att ladda hem i vissa regioner sitter många på flera konton.

Medlem

Ett konsolköp skall inte innebära extrakostnader utöver inköpspriset och man skall verkligen inte tvingas till att betala för att få ut 100% av sitt 600-kronors spel. Det är inte dumt eller generöst att låta tjänsten vara gratis, det är som det skall vara.

Medlem

är spel utvecklarna som får betala våra online konton till sony istället för oss. vetta fan om jag tycker det är så bra. skulle nog heller betala en 20:- i månaden å få ett större utbud istället. fast... du skulle jag ju behöva ta bort alla utom ett av mina konton annars skulle det bli dyrt xD

Medlem

jag tror dom måste göra sin onlinetjänst bättre om dom ska kunna ta ut en avgift på det, xbox live funkar ju för att dom har så många bra funktioner och dessutom så funkar det bättre

Medlem

Sämsta idéen ever, 360n live kostnaden är ett skämt. Jag försöker bara köpa lir till ps3an, enda jag köper till 360 är exklusives som man verkligen vill ha.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

jag tror dom måste göra sin onlinetjänst bättre om dom ska kunna ta ut en avgift på det, xbox live funkar ju för att dom har så många bra funktioner och dessutom så funkar det bättre

Göra sin onlinetjänst bättre ? På hur sätt då göra den bättre ?
Och
" xbox live funkar ju för att dom har så många bra funktioner och dessutom så funkar det bättre"

Menar du att ps3s online funkar dåligt ? Beskriv isåfall vad som är dåligt, och vilka funktioner menar du är bättre på 360s live ?

På 360 och ps3 kan man använda mic, webkamera medmera där är det ingen skillnad, däremot finns det en utmärkt webläsare på ps3 som jag använder dagligen vilket jag saknar på 360 och det är väl en bra såkallad funktion om nått.

1
Skriv svar