Microsoft avslöjar Natal
X360 bara trycker ut nytt och fräscht. Jävligt nöjd med mitt köp förra hösten måste jag säga. Det här ska bli intressant också. Det som är så sjukt intressant med detta är att det finns sååå mycket mer "seriösa" spelutvecklare till Xbox än till Wii. Det kommer att ge mer till casual och hardcore spelare än Wiis: Easy2Play, Easy4Fun!! (Ok, jag hittade precis på det där...)
Bara det kommer lite intressanta spel som använder detta så skulle det bli en sjuk upplevelse. Stämningsspel kommer i åtanke direkt...
natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj. om detta blir standard så kommer jag å lägga ner gaming.
"klassisk" kontroll måste finnas i nån form för att det inte ska bli casual crap av alla spel.
natal kommer döda hardcore gaming.
Nej. Man kommer knappast begränsa sig till denna form av kontroll. För vissa spel eller spelmoment kan det vara ett intressant alternativ, det är inte mer än så.
natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj. om detta blir standard så kommer jag å lägga ner gaming.
"klassisk" kontroll måste finnas i nån form för att det inte ska bli casual crap av alla spel.
Kommer nog inte bli en standard.. utan mer en gimmick som kommer kunna användas i utvalda spel. Köp inte Natal om du inte vill.. du har ett val. Varför denna rädsla och oro inför det nya? Obefogat.
Har försökt hitta en video på det -- följde bara artikelflödet, och nu verkar alla skribenter så in i helvete begeistrade att jag själv vill kika. Verkar lite för tidigt för att få klipp dock.
Lär komma upp så småningom. kolla in gametrailers osv för det är där sakerna lär dyka upp så småningom.
Håller med, ville jag ha sånt skulle jag skaffa en Wii.
Tror inte det kommer slå igenom alls, är bara en kul grej och "wii envy", det kommer inte komma nånstans.. Jag vill då sitta i en skön fåtölj och slappa när jag spelar inte hoppa runt mitt på golvet och prata med en konsol.. Men jag kanske är en minoritet, vad vet jag.
Molyneux är ju mästare på luska ut spelgimmicks, men tyvärr så är han oftast mindre bra på att använda dom på ett bra sett som förhöjer spelkänslan.
Det känns så här också, det är något för alla partyspel och röra-på-sig-spel, men det känns inte speciellt troligt att man kommer behöva hoppa omkring och vifta med armen timtal när man slåss mot fiender i Fable 3. I så fall så blir det inget Fable 3 för mig
Man kan ju diskutera hur bra Wii har lyckats med "vanliga" spel hittills, men jag tror alla kan se framför sig hur i princip allt som en vanlig handkontroll gör går att fixa med den - med eller utan viftande.
Natal å andra sidan kan jag inte se hur den på något vis ska kunna nyttjas i spel på annat vis än i gimmicker och TrackIR-liknande saker. TrackIR vore väl det grymma i kråksången.
Men det kommer inte revolutionera spelande på något vis som MS påstår. Eventuellt kommer en del "casual-vänliga" (gillar inte det uttrycket) spel till den som Wii Sports etc.
Fantastisk teknik i sig däremot, den såg ut att fungera om än inte perfekt och dessutom i fördelaktiga områden.
En sak är iaf säker och det är att Nintendo inte kommer kunna imponera enbart med sin teknik på sin konferens imorgon, de måste visa att Motionplus faktiskt kan bli bra på riktigt i spel - MS visade inte något sådant och som sagt förstår jag varför.
Alla MS hatare är nog sura för att MS bryr sig om Xbox ägarna och därför lyckas fixa tidigare exklusiva spel till Xboxen så att alla xbox owners kan njuta av dem.
Jag har precis blivit MS hatar pga av den kille som presenterade, jag vet inte varför men jag gillade honom inte.
Men jag får känslan av att MS gör detta för att övervinna Nintendos alla casual spelare och sen försöka mjölka denna vad jag tyckte Eye toy liknande kamera.
Och Milo var fett skum. Vad händer om skiten blir kär i användaren och tar över nätverket och alla el prylar hemma!?
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund
Jag vet förresten inte om jag var den enda som reagerade på det, men när Natal visades upp tyckte jag flera gånger att han som presenterade den var tvungen att själv dra igång applåderna från journalisterna istället för att de kom naturligt då tillfälle gavs, som tidigare under konferensen.
Oho, Microsoft försöker sig på en Nintendo...
natal kommer döda hardcore gaming. vem fan kommer orka kuta runt å flaxa som en tok i vardags rummet när man lirar co-op i gears of war 4? (bara titelexempel ej officelt spel xD) eller orka fejk gå/rida runt i elderscrolls 6 osv. känns bara som en avacerad eye toy grejj.[...]
Hehe... Ger ett helt nytt perspektiv på grinding i MMOs.
Men det hade i alla fall varit bra för motionen.