Två minuter Modern Warfare 2

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

I krig brukar det vara "fairplay" att försöka skona Kyrkor/Moskéer/Synagogor om möjligt. Nuförtiden efterföljs det väl inte direkt med tanke på att man bombat en hel del moskéer nere i Irak.

För övrigt ser MW2 riktigt bra ut , är det in-game?


signatur

War never changes.

Medlem

Multiplayern är det enda som verkligen räknas. Och är den lika bra som i CoD4 så blir det ett köp rakt av. Singleplayer var kul såklart och bra med action men multiplayern är det som gör att jag fortsätter att dubbelklicka på skrivbordsikonen med jämna mellanrum.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

Jag undrar hur världen skulle sett ut om alla soldater tänkte som du.

Man försöker att rädda världen så blir det mission failed när ett skott touchar ett "heligt" stenhus

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

I krig brukar det vara "fairplay" att försöka skona Kyrkor/Moskéer/Synagogor om möjligt. Nuförtiden efterföljs det väl inte direkt med tanke på att man bombat en hel del moskéer nere i Irak.

För övrigt ser MW2 riktigt bra ut , är det in-game?

Ser ut att vara någon form av in-engine i alla fall. Med tanke på att alla andra filmsekvenser man har sett så är det den mest sannolika slutsatsen... och vad jag kan minnas så har CoD-serien aldrig nyttjat förrendererade CG-sekvenser med något annat än spelets grafikmotor till att skildra någon händelse från spelen.

Förstår för övrigt inte varför folk klankar ner på grafiken? Men låt säga att det skulle se ut ungefär som CoD 4 fast med några små förbättringar, gör det spelet till ett dåligt sådant och att man automatiskt får "Grafik och animationer från 2002" som någon nisse tidigare sade? Det tycker då inte jag, om spelet ser bra ut, även om det nu inte har den mest överflådiga grafiken.

Jag tycker jag att det är bättre att man kör kombinationen god visuell smak och väldigt bra känsla och animationer istället för att försöka få till det mest grafiskt innovativa som går och sätta ribban så högt att ett väldigt litet antal spelare kan få igång det på sina maskiner.

Sen finns det nog en ekonomisk aspekt i det hela. Bättre att man gör ett spel med väldigt bra och optimerad kod och grafik som kan köras på så många system som möjligt utan att det drar ner allt för mycket på upplevelsen om man har en liten sämre dator. Håller man sig på mittlinjen så kommer du att nå störst publik (= more money) än om du stenhårt skulle satsa på det absoluta topsegmentet av hardcore-prestanda gamers som är en förhållandevis liten del jämfört med den totala mängden folk som spelar spel ö.h.t.

Inaktiv

Besviken! Såg snarare ut som en story från en ny james bond rulle än ett skönt call of duty lir. Och verkar det inte se lite dumt ut när alla springer? Tycker de flöt fram... Jag är ett stort fan av 4'an, där är alla animationer exceptionellt bra och allting känns som om det ligger på en stabil nivå!

Och till alla som undrar, detta är inte in-game... Det är snarare in-engine.

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

I krig brukar det vara "fairplay" att försöka skona Kyrkor/Moskéer/Synagogor om möjligt. Nuförtiden efterföljs det väl inte direkt med tanke på att man bombat en hel del moskéer nere i Irak.

För övrigt ser MW2 riktigt bra ut , är det in-game?

man måste la det när alla milissoldater sitter där inne o skjuter ut på amerikanerna? eller?

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

Prästen var väl ex-SAS? Nä, men jag tror förnuftet ger dig ett svar.

Ser förövrigt ut att bli ett himla härligt spel!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafik och animationer från 2002?
Spelet ser ut att bli skräp.

Vart har du varit de senaste 7 åren?

Kan säga som så att den högupplösta filmen var inte så högupplöst som den kunde varit. Kvalitén var duglig, inte direkt som att titta på en full hd film precis.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafik och animationer från 2002?
Spelet ser ut att bli skräp.

Hellre roligt än ett spel som farcry 2 som var snyggt men sög.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Pliskin:

Flyguppdraget var det jag fann mest irriterande i 1:an, fick mission failed hela tiden då jag råkade träffa kyrkan, varför får man inte träffa den?!

I krig brukar det vara "fairplay" att försöka skona Kyrkor/Moskéer/Synagogor om möjligt. Nuförtiden efterföljs det väl inte direkt med tanke på att man bombat en hel del moskéer nere i Irak.

För övrigt ser MW2 riktigt bra ut , är det in-game?

spel ser generell så bra ut idag att man inte lägger tid på att göra CG trailers, så antagligen.

Medlem

Sådär ska en trailer vara! Den fick mig att vilja ha spelet nu!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafik och animationer från 2002?
Spelet ser ut att bli skräp.

animationerna!? Såg vi samma film ens?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

den högupplösta är inte högupplöst för mig, bättre kvalité på http://www.modernwarfare2.com/

Inaktiv
Skrivet av lasershock:

Ser mediocert ut.

Vad sjutton är det för fel på folk? Här sitter vi med massa skit titlar varje år sen när MW serien visar upp sig, kungen av FPS idag så är det mediocret?

Själv är jag mer impad av den här trailern än MW1 gjorde.

Jag gillar FPS med story, mycket mycket mycket action och explosioner, realism lämnar jag till Operation Flashpoint samt ARMA.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag längtar Tyckte grafiken såg bra ut

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av lasershock:

Ser mediocert ut.

Vad sjutton är det för fel på folk? Här sitter vi med massa skit titlar varje år sen när MW serien visar upp sig, kungen av FPS idag så är det mediocret?

det ser inte ut som deras favorit spel så och då är allt kasst.

Inaktiv

Tittar man noga så ser man att 02:01 så ser man "Checkpoint Reached". Är det någon som har någon aning om vad rösten säger i slutet?


signatur

/ Lixom

Medlem

Seriöst det här ser ut att bli det bästa COD spelet ever! Även fast de har tagit bort COD ur namnet så kallar jag det fortfarande COD MW2. Singelplayern verkar bli awesome men jag är mer intresserad av spelets multiplayer.

Ni som klagar och tycker att spelet ser dåligt ut borde inte spela FPS spel i huvudtaget för då är det nog fel speltyp för er för det jag precis såg var allt annat än dåligt. Det jag såg var ett spel som har enorm potential att inte bara bli grymt online utan även en otroligt bra singelplayer upplevelse som också ska gå att spela i co-op!

Sen att spelet har en bra story spelar väll ingen roll eftersom det antagligen kommer att gå att skipa filmer och sånt så ni som vill ignorerar storyn får nog göra det.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

kommer köpa dir, blir ett dunderlir online


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Seriöst det här ser ut att bli det bästa COD spelet ever! Även fast de har tagit bort COD ur namnet så kallar jag det fortfarande COD MW2. Singelplayern verkar bli awesome men jag är mer intresserad av spelets multiplayer.

Ni som klagar och tycker att spelet ser dåligt ut borde inte spela FPS spel i huvudtaget för då är det nog fel speltyp för er för det jag precis såg var allt annat än dåligt. Det jag såg var ett spel som har enorm potential att inte bara bli grymt online utan även en otroligt bra singelplayer upplevelse som också ska gå att spela i co-op!

Sen att spelet har en bra story spelar väll ingen roll eftersom det antagligen kommer att gå att skipa filmer och sånt så ni som vill ignorerar storyn får nog göra det.

Coop går inte att spela i Single Player , endast special gjorda banor går att köra i COOP så som Mile High Club banan i Cod4. (flygplans banan)

Sen har vi varken sett eller hört något om MP ännu , så nej jag håller fast vid att Cod2 var det bästa liret som de gjort även om 4ran var riktigt bra för dem som gillar MC.

Inaktiv

Ser riktigt bra ut,! Passar fint i samlingen ;).

Medlem

Kändes som en ny Tom Clancy rulle!:s Verkar grymt men jag tror inte gameplayen här kommer vara i stil med cod4 alls!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

@Thumba: Nej, i MW2 är Soap en veteranliknande karaktär.

Medlem

Intressant...


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Kändes som en ny Tom Clancy rulle!:s Verkar grymt men jag tror inte gameplayen här kommer vara i stil med cod4 alls!

nä nu när du säger det så, du har nog spårat ut en del, men 4an var superbra å jag litar å utvecklarna att 6an blir lika bra. de har inte svikit oss innan va det gäller cod serien.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Detta kommer bli grymt!

Medlem

hoppas det blir lika bra som cod4

Inaktiv

Är inte så imponerad av trailern, men jag skaffar det ändå.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

OMFG

Det här kommer att bli stort, konsolvärldens CS..eller ja, det är ju Call of Duty 4 redan men..det kommer att trumfa allt.

123
Skriv svar