Nya funktioner i Unreal Engine 3
Det gillar vi.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Hoppas de förbättrar sina stream funktioner, för det är något som är kasst i UE. Långsamma texture pop-ins och data-lagg i vissa moment.
Med streaming så kan banorna göras större, då data laddas under spelets gång. Ogillar UE spel med små pre-load levels där man får en "Loading" när man öppnar en dörr och sen inte kan gå tillbaka.
Hoppas de förbättrar sina stream funktioner, för det är något som är kasst i UE.
Med streaming så kan banorna göras större, då data laddas under spelets gång. Ogillar UE spel med små pre-load levels där man får en "Loading" när man öppnar en dörr och sen inte kan gå tillbaka.
I X-Men Orgins: Wolverine så använder dom streaming. Dom använder UE3.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
I X-Men Orgins: Wolverine så använder dom streaming. Dom använder UE3.
Japp, jag köpte spelet på PC. Riktigt skoj spel.
Det finns förstås många andra spel som använder streaming, t.ex. alla sandbox spel som t.ex. GTAIV. Även MMO borde använda det i stor utsträckning.
Det är säkert väldigt komplicerat att lösa streaming perfekt men hoppas de jobbar vidare på området. Som sagt, jag gillar stora levels och hatar laddskärmar.
Hoppas de förbättrar sina stream funktioner, för det är något som är kasst i UE. Långsamma texture pop-ins och data-lagg i vissa moment.
Med streaming så kan banorna göras större, då data laddas under spelets gång. Ogillar UE spel med små pre-load levels där man får en "Loading" när man öppnar en dörr och sen inte kan gå tillbaka.
Funkar helt underbart i UE jämfört med tex Source som inte har det alls...
Men iaf, vet inte om det är nå skum Déjà vu eller vad det är men är helt säker på att jag läst den här nyheten för rätt längesen?
Trevligt att motorn går framåt iaf, största nackdelen i spel som använder det är att grafik-alternativen är väldigt begränsade nästan alltid..
Verkar som de här ändringarna är från en tidigare presentation i slutet av mars på GDC09. Här är en video som demar dem:
http://www.youtube.com/watch?v=C1jSpJvJ61Y&fmt=22
Verkar som de här ändringarna är från en tidigare presentation i slutet av mars på GDC09. Här är en video som demar dem:
http://www.youtube.com/watch?v=C1jSpJvJ61Y&fmt=22
Tyckte väl jag kände igen bilderna...
Hoppas vi får se mer tjusigheter på E3.
Gillar inte riktigt UE3, tycker att den känns "plastig".
En motor som är plastig är ID´s.
Amen.
id tech 5 ser allt annat än plastig ut.
http://www.gametrailers.com/video/quake-con-rage/38582