Brandmän anfölls i Rosengård

Medlem
Skrivet av Famest:

Kan folk sluta påstå att alla som bor i Rosengård är idioter?
Det är ni, som aldrig har varit där, men ändå kan påstå något sådant, som är idioterna i det här fallet.

För det första så är inte ALLA i Rosengård sådana. För det andra, är det ingen här som läste samhällskunskap i gymnasiet? Jag har nämligen på samhällskurserna fått lära mig EN viktig sak och det är att allt vi får läsa i media är förvrängt, ALLT. Det finns inte en tidning i världen som är 100% objektiv.
Tror ni verkligen att det är ett jävla inferno 24/7 i Rosengård?

Kom tillbaka till verkligheten, ghetton finns överallt. Att kalla invånarna för idioter är dumt, och personligen blir jag upprörd då en stor del av min släkt bor i Rosengård, men inte fan är dem kriminella...

That's my token.

Jag kallar idioterna som kastar sten på brandkåren för idioter


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Famest:

Kan folk sluta påstå att alla som bor i Rosengård är idioter?
Det är ni, som aldrig har varit där, men ändå kan påstå något sådant, som är idioterna i det här fallet.

För det första så är inte ALLA i Rosengård sådana. För det andra, är det ingen här som läste samhällskunskap i gymnasiet? Jag har nämligen på samhällskurserna fått lära mig EN viktig sak och det är att allt vi får läsa i media är förvrängt, ALLT. Det finns inte en tidning i världen som är 100% objektiv.
Tror ni verkligen att det är ett jävla inferno 24/7 i Rosengård?

Kom tillbaka till verkligheten, ghetton finns överallt. Att kalla invånarna för idioter är dumt, och personligen blir jag upprörd då en stor del av min släkt bor i Rosengård, men inte fan är dem kriminella...

That's my token.

Jag kallar idioterna som kastar sten på brandkåren för idioter

Berättigat också, riktade mig mer mot dem som bara slänger ut sig påståenden om att låta brandmännen gå beväpnade och att alla som bor där följer tusen år gamla kultur-mönster.

Så inget menat mot dig Greger :heart:

Medlem

Men Famest. Det man kommenterar och reagerar på är jävulskapet som faktiskt sker. Finns så klart ingen anledning till att peka ut "alla".

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men Famest. Det man kommenterar och reagerar på är jävulskapet som faktiskt sker. Finns så klart ingen anledning till att peka ut "alla".

Iofs, du har helt rätt, men människan har en vana av att dra alla över en kam. Det är inte konstigt att situationen blir värre när allt hat riktas även mot dem som inte har gjort något.

Jag har till exempel träffat på folk i gymnasiet som kommer från städer runt omkring Malmö vars föräldrar inte vågade köra i närheten av Rosengård för att det skulle vara "livsfarligt". Dessa personer trodde också att man kunde bli mördad för att man som svensk går igenom stadsdelen.
Sen när dem går och skriver "vit makt" eller något i den stilen på någon vägg så är det inte konstigt att allt bara blir värre. För att inte skydda invandrarna för mycket så får jag väl nämna att det fungerar på exakt samma sätt åt det andra hållet.

Det är en ond cirkel av okunskap, tyvärr tror jag inte att det går att lösa. En gång ett ghetto alltid ett ghetto :\

Medlem

Vara rädd för att köra igenom är säkert obefogat.
Gå genom Rosengår en kväll hade jag inte gjort. Det är uppenbarligen ändå stökigare där så varför utmana ödet? Och fortfarande syftar jag inte på att hela Rosengård är skit. Finns säkert massor med normala familjer som håller sig inomhus om kvällarna (om det inte funnits särskild anledning att gå ut och, promenera, besöka bekanta, grilla.. o.s.v) På dagen är det säkert lugnt ja.

Hålla att skriva vit makt är bara onödigt. Det gör ju inte saker bättre. Sant.

Medlem
Skrivet av Famest:

Berättigat också, riktade mig mer mot dem som bara slänger ut sig påståenden om att låta brandmännen gå beväpnade och att alla som bor där följer tusen år gamla kultur-mönster.

Så inget menat mot dig Greger :heart:

okej :heart:
Iofs så är det ju vanligt att folk börjar överdriva och hålla på när man läser något sånt här, och jag menar, sen när har inte iceman överdrivit något? (Angående bära vapen )

Skrivet av Famest:

Det är en ond cirkel av okunskap, tyvärr tror jag inte att det går att lösa. En gång ett ghetto alltid ett ghetto :\

Jo tyvärr finns det ju faktiskt sanning i det där, frågan är väl bara vad man kan göra för att förbättra stämningen, och för att försöka förbättra ghettot.
Jag tror faktiskt att man måste jobba inifrån, och börja få folk att tycka om den svenska staten (det låter säkert som att jag börjar dra folk över en kam nu, vilket jag absolut inte menar) och försöka att få ungdomar, både "helylle-svenskar" och våra nyare svenskar
För man kan inte lösa integrationsproblem med att tänka "vi mot dem", vilket jag tror orsakar det här problemet.

Så frågan är, vad kan den svenska staten göra för att få den lilla mängd stenkastande och mordhotande människoskaran att inse att det dom gör inte hjälper gemene man?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Så urbota korkat och dumt så det går inte att beskriva.
De personer som slänger sten på brandkåren när de skall släcka bränder i stenkastarnas egna stadsdel är ju totalt hjärnbefriade!

Ungefär som att ringa polisen för att man har ett pågående inbrott och sedan slå ner dem när de kommer och anklaga dem för intrång.. eller något....

Kan inte brandkåren bara få använda sina vattenslangar/kanoner mot dem som angriper dem?

Rejält med stryk är vad ungarna förtjänar!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Famest:

Kan folk sluta påstå att alla som bor i Rosengård är idioter?
Det är ni, som aldrig har varit där, men ändå kan påstå något sådant, som är idioterna i det här fallet.

För det första så är inte ALLA i Rosengård sådana. För det andra, är det ingen här som läste samhällskunskap i gymnasiet? Jag har nämligen på samhällskurserna fått lära mig EN viktig sak och det är att allt vi får läsa i media är förvrängt, ALLT. Det finns inte en tidning i världen som är 100% objektiv.
Tror ni verkligen att det är ett jävla inferno 24/7 i Rosengård?

Kom tillbaka till verkligheten, ghetton finns överallt. Att kalla invånarna för idioter är dumt, och personligen blir jag upprörd då en stor del av min släkt bor i Rosengård, men inte fan är dem kriminella...

That's my token.

Jag kallar idioterna som kastar sten på brandkåren för idioter

Det tänkte jag också svara på Famest inlägg


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

Så urbota korkat och dumt så det går inte att beskriva.
De personer som slänger sten på brandkåren när de skall släcka bränder i stenkastarnas egna stadsdel är ju totalt hjärnbefriade!

Ungefär som att ringa polisen för att man har ett pågående inbrott och sedan slå ner dem när de kommer och anklaga dem för intrång.. eller något....

Kan inte brandkåren bara få använda sina vattenslangar/kanoner mot dem som angriper dem?

Rejält med stryk är vad ungarna förtjänar!

håller med 100%

kan nån sluta med det här daltandet vi har i swe


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av ostmjuk hamster:

Vara rädd för att köra igenom är säkert obefogat.
Gå genom Rosengår en kväll hade jag inte gjort. Det är uppenbarligen ändå stökigare där så varför utmana ödet? Och fortfarande syftar jag inte på att hela Rosengård är skit. Finns säkert massor med normala familjer som håller sig inomhus om kvällarna (om det inte funnits särskild anledning att gå ut och, promenera, besöka bekanta, grilla.. o.s.v) På dagen är det säkert lugnt ja.

Hålla att skriva vit makt är bara onödigt. Det gör ju inte saker bättre. Sant.

Är likadant i Växjö där finns områden där en "svenne" inte kan röra sig utan att bli jagad av 20 turkomaner.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Så urbota korkat och dumt så det går inte att beskriva.
De personer som slänger sten på brandkåren när de skall släcka bränder i stenkastarnas egna stadsdel är ju totalt hjärnbefriade!

Ungefär som att ringa polisen för att man har ett pågående inbrott och sedan slå ner dem när de kommer och anklaga dem för intrång.. eller något....

Kan inte brandkåren bara få använda sina vattenslangar/kanoner mot dem som angriper dem?

Rejält med stryk är vad ungarna förtjänar!

Vad jag förstår så kastar en religiositet sten när brandkåren släcker en brand hos en annan religiositet. Alltså när det brinner hos granne B kastar granne A sten, när det brinner hos granne A kastar granne B sten.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Men fyfan, för min del får dom gärna utvisa skitungarna som inte kommer från sverige och sätt dom andra på ungdomsanstalt. Så här ska man inte bete sig Föräldrarna får dom gärna också ta hand om, kan idioterna inte lära upp sina ungar till att bete sig som människor? Vad var det det stod? 10-åringar som kastar glaskulor mot folk!? Herregud, då grävde man ju nästan fortfarande i sanden

Medlem

Rösta på rätt parti i nästa val bara, så är vi ett steg närmare en lösning på såna här problem.


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

Rösta på rätt parti i nästa val bara, så är vi ett steg närmare en lösning på såna här problem.

Du menar att man ska slänga ut alla invandrare ut ur Sverige eller ?

Medlem
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av cammo:

Rösta på rätt parti i nästa val bara, så är vi ett steg närmare en lösning på såna här problem.

Du menar att man ska slänga ut alla invandrare ut ut Sverige eller ?

Nej men ta in färre och integrera dem bättre så slipper vi utvisningarna.

Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av cammo:

Rösta på rätt parti i nästa val bara, så är vi ett steg närmare en lösning på såna här problem.

Du menar att man ska slänga ut alla invandrare ut ut Sverige eller ?

Nej men en överhängande majoritet kan åka till USA och få hjälp. De har ju råd me eländet så mycket pengar de lägger på granater och hummvee's.

Ska man bomba resten av världen så får man banne mig ta hand om skiten som blir över.

Vi svenskar kan inte ta hand om 11% av världens flyktingar. Våra strutsar till politiker bryr sig inte om detta så länge vi får "goodwill".


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av V!ruS!:
Skrivet av cammo:

Rösta på rätt parti i nästa val bara, så är vi ett steg närmare en lösning på såna här problem.

Du menar att man ska slänga ut alla invandrare ut ut Sverige eller ?

Nej men en överhängande majoritet kan åka till USA och få hjälp. De har ju råd me eländet så mycket pengar de lägger på granater och hummvee's.

Det kan jag hålla med om men cammo menade att man skulle rösta på Sverigedemokraterna eller ? De säger att invandrare är anledningen gängvåld , rasism och grupphat ... Det fanns innan det blev så stor "invandring" till Sverige eller ? Nu tar jag inte sida för invandrare men jag tycker att det är viktigt att all fakta påpekas innan man dömer någon.

Medlem
Skrivet av IceMan:

helt cp att folk ger sig på brandkåren.
om jag fick bestämma så skulle jag sätta in armèn, och varje jävel som bråkar kommer få sitta läääääänge bakom lås å bom.

CP That`s it


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

ja jag vet, jag märker ord.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Brain:

Tycker det enda vi har i Sverige som verkligen fungerar är brandkåren. Varken polisen eller sjukvården fungerar särskilt bra.

vänta lite nu, sjukvården fungerar ju hur bra som helst. Utveckla dig lite tack. De gångerna jag har varit i kontakt med sjukvården har de varit bra. Snabbt och smidigt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vara rädd för att köra igenom är säkert obefogat.
Gå genom Rosengår en kväll hade jag inte gjort. Det är uppenbarligen ändå stökigare där så varför utmana ödet? Och fortfarande syftar jag inte på att hela Rosengård är skit. Finns säkert massor med normala familjer som håller sig inomhus om kvällarna (om det inte funnits särskild anledning att gå ut och, promenera, besöka bekanta, grilla.. o.s.v) På dagen är det säkert lugnt ja.

Hålla att skriva vit makt är bara onödigt. Det gör ju inte saker bättre. Sant.

Är likadant i Växjö där finns områden där en "svenne" inte kan röra sig utan att bli jagad av 20 turkomaner.

Shenare, en växjö bo Vilket område menar du ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

vänta lite nu, sjukvården fungerar ju hur bra som helst. Utveckla dig lite tack. De gångerna jag har varit i kontakt med sjukvården har de varit bra. Snabbt och smidigt.

Tror han menar väntetiderna på grund av långa köer och personalbrist etc.

Sen tänk på att bara för att den var bra för dig behöver det inte vara representativt för hur den egentligen är - anekdoter kommer man inte långt med.;)

Skrivet av Donqen:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vara rädd för att köra igenom är säkert obefogat.
Gå genom Rosengår en kväll hade jag inte gjort. Det är uppenbarligen ändå stökigare där så varför utmana ödet? Och fortfarande syftar jag inte på att hela Rosengård är skit. Finns säkert massor med normala familjer som håller sig inomhus om kvällarna (om det inte funnits särskild anledning att gå ut och, promenera, besöka bekanta, grilla.. o.s.v) På dagen är det säkert lugnt ja.

Hålla att skriva vit makt är bara onödigt. Det gör ju inte saker bättre. Sant.

Är likadant i Växjö där finns områden där en "svenne" inte kan röra sig utan att bli jagad av 20 turkomaner.

Shenare, en växjö bo Vilket område menar du ?

Nä jag är inte Växjö bo har dock bekanta där. Området jag pratar om är Dalby utanför "centrum".
Själv är jag Karlskronabor och vi har även här bekymmer med nysvenskar också sen gammalt.


signatur
Medlem

Detta är inte bara brandkåren som blivigt utsatta för stenkastning. Det har längre varit prat om att ambulanser också ska ha poliseskort. Man har också funderat på att strypa stadsbussarnas rutter in och ut från Rosengård. Detta på grund av vandalisering av bussar, misshandel och hot mot chaufförerna
m.m

Vad är det vi har gjort mot dem? Vi ger dem skydd från de konflikter de rymmer ifrån. Vi jobbar ihop pengar till dem så att de ska kunna leva ett normalt liv utan att behöva anstränga sig.
Är detta tacket?

(Riktat mot förövarna)

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Detta är inte bara brandkåren som blivigt utsatta för stenkastning. Det har längre varit prat om att ambulanser också ska ha poliseskort. Man har också funderat på att strypa stadsbussarnas rutter in och ut från Rosengård. Detta på grund av vandalisering av bussar, misshandel och hot mot chaufförerna
m.m

Det här med bussarna är ett svårt problem.

Det skulle ju delvis lösa problemet, men sen har vi massa folk som är oskyldiga som inte kan ta sig in i centrala Malmö längre.

Personligen så hatar jag att åka bussarna som åker igenom Rosengård, för det första så kommer det alltid in bråkstakar i bussen och bussarna är alltid förstörda. Vi ska t.ex inte jämför med bussarna som åker till Limhamn(mycket mindre vandalisering, brukar också sitta trevliga tjejer om man åker buss 4 en fredag kväll :heart: )

Medlem

det är ju bara att sluta att skicka in brandkåren, ambulanser.
tydigen så vill folket där leva i en misär och elände.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

det är ju bara att sluta att skicka in brandkåren, ambulanser.
tydigen så vill folket där leva i en misär och elände.

Det är just det INGEN vill. Ingen människa (förutom kanske några få omänskliga personer) vill leva i misär. Det är grundläggande mänskligt beteende att vilja leva väl. Problemet är att när folk är missnöjda så gör dem lite idiotiska saker.

Det kan finnas flera anledningar:
Antingen vill de visa sitt missnöje eller så råder det andra konflikter inom området som leder till våldsamheter(skyll inte på att det är deras religion/kultur, jag har varit i t.ex hela balkan och jag har sett mycket finare och mindre våldsamma städer än i hela Sverige).

I vilket fall som helst så är det bara en bråkdel av invånarna i Rosengård som är kriminella, tyvärr så är det dem som syns mest och därför tror folk att Rosengård är ett helvete(vilket det inte är, men håll er bara undan från Centrum en fredag natt, det är läskigt :down::down:)

Medlem

ush, hemskt
bin nya by, och min gammla, 800 resp 2300personer, är allt bra, inget strul å bråk. Varför kan inte alla ställen i swe vara lugna


signatur

R.I.P The_maxx

Dags att flytta ut på landet och kanske bli bonde. Förhoppningvis slipper man gangsters och fanatiska immigranter då.8)


signatur
Skriv svar