Okända Blizzard-liret bygger på nytt IP

Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Inkompetent:

Förresten, heter det inte "*en* ny IP", angående rubriken? "Ett Intellectual Property" kan ju inte vara korrekt skrivet någonstans :S

Ett IP heter det. oavsett vad man tycker att hela orden ska ha för genus. Förkortningar har inte alltid samma genus som de ord som de betecknar, kommer bara inte på nåt bra exempel just nu.

Eftersom det är en förkortning på ett engelskt uttryck tror jag det är strunt samma.

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Ett Shadowrun MMO skulle jag gilla. Men chansen är minimal.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Så länge det inte är fler MMO så är jag glad.

Nej, låt oss göra ett MMO som inte är ett MMO, låter bra.

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Dom har high fantasy spel, sci-fi spel... Men jag ser knappast att dom gör ett "nutid" spel, fast iof eftersom dom numera är med activision så är väll inte det möjligt.

Tänk om dom skulle ta å göra ett mmoRPG värt sitt namn, där alla inte går omkring å göra samma saker och låtsas vara någon. Sandbox tack!

Inaktiv

Blizzard gör blockiga stenålders spel, pröva Everquest 1 och du kommer se vilket spel WoW fått allt från.

0 respekt för Blizzard även om jag spelar WoW i brist på bra spel.

Inaktiv

Myst online, tycker dom borde göra ett nytt försök till online spel till den serien, vore mysigt.

Medlem
Skrivet av ace84:

ett starcraft fps? med half-life 2 awesome singe player

Missat SC: ghost?

Skrivet av NIB:

"Vad skulle du vilja att det nya varumärket baseras på eller utspelas kring?"

Jag vill se att Blizzard kryper till korset och gör MMO på Warhammer 40 000 (deras plagiat heter Starcraft). Inte för att det kommer att hända.

Starcraft är har tagit inspiration från massor olika sci-fi filmer och antagligen warhammer som sagt.

Ville bara poängtera att warhammer är verkligen inte den enda som blizzard har hämtat inspirition.

Själv är det ända jag hoppas på är ett mmo med förstörbara föremål och påvärkbar värld vilket jag tycker inte har gjort så bra innan i mmo.....

Medlem

Jag skulle vilja se ett BRA mmo utan sci-fi eller fantasy. Det vore en utmaning och något nytt.

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Vill inte vara den som är den, men den här informationen offentliggjordes vid Blizzcon förra sommaren om jag inte missminner mig Väldigt gammal nyhet i vilket fall.

Ser fram emot det här väldigt mycket, inte ett Blizzard spel har gjort mig besviken so far.
Dock är det ett bra antal år kvar innan det släpps. Starcraft II och Diablo 3 ska släppas innan.

Kestrel; Denna information offentliggjordes inte alls förra Blizzcon. Blizzard har ALDRIG tidigare sagt att deras nya MMO ska baseras på ett nytt IP. Jag har följt Blizzards utveckling slaviskt ända sedan 1998 och detta är ny information för mig. Det har spekulerats om world of starcraft/diablo/nytt ip men aldrig tidigare offentliggjorts. Så be FZ/Harpa om ursäkt och försök inte framstå smartare än vad du är!

Så knappast någon gammal nyhet!

Medlem
Skrivet av ace84:

ett starcraft fps? med half-life 2 awesome singe player

Om det är ett nytt IP, så kan det omöjligts vis vara SC.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Vill inte vara den som är den, men den här informationen offentliggjordes vid Blizzcon förra sommaren om jag inte missminner mig Väldigt gammal nyhet i vilket fall.

Ser fram emot det här väldigt mycket, inte ett Blizzard spel har gjort mig besviken so far.
Dock är det ett bra antal år kvar innan det släpps. Starcraft II och Diablo 3 ska släppas innan.

Citat:

Kestrel; Denna information offentliggjordes inte alls förra Blizzcon. Blizzard har ALDRIG tidigare sagt att deras nya MMO ska baseras på ett nytt IP. Jag har följt Blizzards utveckling slaviskt ända sedan 1998 och detta är ny information för mig. Det har spekulerats om world of starcraft/diablo/nytt ip men aldrig tidigare offentliggjorts. Så be FZ/Harpa om ursäkt och försök inte framstå smartare än vad du är!

http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=20436.0

"12:00 PM - Blizzard's "secret project" confirmed to be a new MMO with a brand new universe, but we won't hear anything about it before a while"

Du är inget vidare fan du...

Medlem

Eftersom Blizzard sammarbetar med Activision så vem vet,

World of Call of Duty?

Kan ju alltid drömma

signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av dcxs:
Citat:

Citat:

http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=20436.0

"12:00 PM - Blizzard's "secret project" confirmed to be a new MMO with a brand new universe, but we won't hear anything about it before a while"

Du är inget vidare fan du...

Jag vet också att dom skrev så, men vad menas med "brand new universe". Det kan lika gärna betyda att det skulle utspela sig i starcraft/diablo eftersom det är nytt i jämförelse med Warcraft. Så Blizzard har aldrig tidigare sagt att dom ska göra spelet i ett nytt IP.

PaZ
Medlem
Skrivet av Lilleputten:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Inkompetent:

Förresten, heter det inte "*en* ny IP", angående rubriken? "Ett Intellectual Property" kan ju inte vara korrekt skrivet någonstans :S

Ett IP heter det. oavsett vad man tycker att hela orden ska ha för genus. Förkortningar har inte alltid samma genus som de ord som de betecknar, kommer bara inte på nåt bra exempel just nu.

Eftersom det är en förkortning på ett engelskt uttryck tror jag det är strunt samma.

Det är ju engelska uttryck som är roligast att sätta genus på, eftersom det inte finns några riktiga regler. Brukar bli hätsk stämning i WoW mellan de som tycker att det heter "ett quest" och "en guild" och vi som tycker "en quest" och "ett guild". men nu erkänner jag att jag är lite OT.

Inaktiv

vad dom än bestämmer sig för att göra kommer det bli bra.

Medlem

Haha, trodde de skulle ha stöd för IPv6 i det nya spelet när jag läste rubriken

Medlem

första världskriget !

Medlem

Det borde vara ett spel från den romerska eran helt utan fantasy inslag.

Medlem

skulle ju vara lite nice med ett gigantiskt fps som funkar bra (alltså inte lika dåliga som resten av mmofps-spelen =P)

signatur

I have spoken..

Medlem

Hoppas verkligen inte dom gör något med fps. Men nästan vad än blizzard gör tror jag det kommer blir brabra!

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Så länge det inte är fler MMO så är jag glad.

Sant.

Död åt MMOs :evil:

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Jag vet också att dom skrev så, men vad menas med "brand new universe". Det kan lika gärna betyda att det skulle utspela sig i starcraft/diablo eftersom det är nytt i jämförelse med Warcraft. Så Blizzard har aldrig tidigare sagt att dom ska göra spelet i ett nytt IP.

Varken Starcraft, Diablo eller Warcraft kvalificerar väl in som "brand new universe" eftersom de universumen redan finns och därmed inte skulle vara särskilt "brand new". "Brand new" är inte ett relativt ord ("nytt i jämförelse med") utan betyder just "nytt som aldrig gjorts förut". Prova googla "brand new dictionary" om du inte tror mig.

Inaktiv

Mm hörde detta på förra blizzcon.
Det var också därför de inte ville gå ut med mer information. De sa att de måste vara 100% säkra att den nya franchisen ska vara MINST lika bra som deras tidigare.

Medlem

Min personliga Mmo dröm som blizzard skulle kunna tillverka, vore om Man reste genom planeter men full loot, pvp samt pve, men det bästa skulle vara om man Byggde en bas på en av planeterna som nästan ät helt okänd. man färdas på fot och också genom rymdskepp. med förstås mycket secrets på universumet .

signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Nu är det på tiden att något för in ett stort jävla Maffia online/GTA online wannabe på marknaden.. Eller så vill ja se ett strategi mmo i realtime 3D!

Medlem

!!!Detta var längre än vad jag hade trott!!!

Ett helt nytt spel. Btw WarCraft och StarCraft är inte stulna saker utan de är egna saker, som egentligen var meningen att vara Warhammer spel men Games Workshop sade "nej". Och då vart Blizzard lite på tvären och nu gör vi våra egna spel, vi har byggt motor och allt och visp så hade de WoW om några år och 13 miljoner spelare. Tänk vad Games Workshop måste ångra sig för att de inte sa "ja" istället.

Fattar inte varför alla är så respektlösa mot Blizzard de har inte gjort något mot er. WarCraft och StarCraft slutade vara kopior ända sen början och vart något eget, tror inte det finns Stormwind och Azeroth i Warhammer precis. Storyn är bra i båda spelen och nu när SC2 kommer som lär kunan bli epic.

Jag tar gjärna emot ett nytt MMO från Blizzard för de är de ända som kan leverar kvalitet i sina spel och en bra story samt snygg grafikstil. Har inget emot Sci-fi eller fantasy, något som skulle vara roligt, skulle vara ifall de gjorde en tvist på WW2 eller 1, gör det samma, eller bara tar de årtalen och gör något påhittat. Inmatad med fantasy och sci-fi i samma. Eller varför inte ett RPG/STRATEGI/FPS/MMO spel låter krångligt. Eller ett där man får vara kung i ett land och föra krig mot andra spelare i full 3D med många soldater och man får bestämma själv vad sitt land ska heta och hur lagarna ska vara, vad kungen eller drottningen heter. Kanske kunna styra kungen/drottningen i tredje eller första person när man vill. (dock skulle de kräva en stor värld som expanderas hela tiden). Eller så att man kör mot AI styrda länder i en egen värld men kan besöka andras världar och kolla hur de göra, duelera mot dem i någon form av "BG". Man kan alltid drömma. Detta skulle kunna vara i medeltid, stenålder, fantasy ,sci-fi, nutid eller vad som helst.

Personligen tycker jag att Warhammer är tråkigt, har inget emot plastgubbarna men spelen därimot tycker jag man kan sluta tillverka för de är aldrig bra gjorda, tack vare spelen orkade jag inte med plastgubbarna längre. 0 av 10 poäng till alla som gör spel på Games Workshops grymma värld. De ända de gör är att förstöra något som var trevligt för några år sen. Slutade spela när jag märkte att alla som jag kände som spela det var respektlösa idioter i alla fall de som jag kände till. (förstå att jag inte menar alla som spelar Warhammer men en liten del, samma sak gäller även andra saker och det finns respektlösa idioter i WoW också). (Samt att jag har inget emot plastgubbarna bara spelen)

Men jag är en person som totalt älskar allt som har med fantasy att göra och sci-fi. Tar emot med öppna armar oavsätt vad det är för spel Blizzard gör. Och nu tror jag också att det nya spelet även kommer vara något som de inte baserar på något annat. (btw kom ihåg alla fantasy är baserat på J.R.R Tolkiens Sagan om Ringen även Warhammer och WarCraft).

Dock dessa nyheter är gammla men jag är inte respektlös för att vem det nu var som la upp dem lade upp dem, alla har ju inte läst detta förr.

Blizz for the win!!! Läs WarCraft böckerna så får ne se hur underbart det är. Man skall icke spela WoW om man inte kan bakgrunds historian samt om man inte spelat WC 1-3. Och personligen tycker jag inte Blizzard har tagit något från något annat MMO spel, har testat andra alla var totalt olika men ingen hade samma skoj och känsla som WoW har. Även testat gratis MMO spel. Och Warhammer Online samt Guild Wars. Warhammer online var för mig för mycket likt WoW med sämre grafik, och Guild Wars var bara tråkigt och man fatta inte något samt grafik var verkligen sämst och världen var för liten och begränsad. (har inte testat ett ända sci-fi MMO)

Nu är det ju också klart på att det inte blir något SC online eller Diablo utan något helt nytt och framför allt inget WoW2 eller någon licens grej. Något helt nytt som kan vara vad som helst, kan vara i samma gammla Blizzstil (retrostil) som är vänlig på datorn med asgrymma cinematics eller så är det något som är tvärt om mot deras stil. Vi får se, lär nog kommer mer info 2010 skulle jag tro.

Det var lite mina tankar kring detta, och visa lite mer respekt för Blizzard tycker jag, jag visar respekt för Games Workshop men inte till dem som gör dataspelen förens de skärper sig och gör något bra eller bättre.

Men i all fall, nu känns det som jag bara klagar (typiskt mig). Nä nu ska jag sluta.

Ändast framtiden kan säga vad vi kan vänta oss.

Ses.

P.s om något jag har sagt är fel bryr jag mig inte så mycket i att någon säger något om det (menar info fel då).

Ha en trevlig kväll.8)

signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem

jag skulle vilja se något Steampunk inspirerat

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Space age racing! Med vikingar, f-zero imitationer och rock'n roll mmo...

Medlem

Dom höll på med ett post-nuklear spel förut som dom lade ner, dom kanske vill försöka sig på den miljön igen?

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ett Western-MMO skulle väl inte sitta helt fel.

signatur

Noooo, that's ignoraaaant...

123
Skriv svar