Vad händer med Duke Nukem Forever?

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av best_jeppe:

Om en trilogi håller på att göras så väntar väl de på att de ska släppas så de får in cash så de kan återuppta utvecklingen.

Tyvärr. Det är nya Apogee som utvecklar de spelen, inte 3DR. Enda möjligheten vore isåfall eventuella hyreskostnader av själva Duke Nukem-franchisen.

Jag tänkte mer att om de är smarta så har de gjort ett avtal där de får en viss procent av försäljningen av de Duke-spelen och på så sätt få en inkomst.

Lite surt ändå med tanke på att de nyligen gick ut med att de sa att de hade 73 punkter kvar eller vad det nu var av ca 900


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Medlem

Hade dom inte 780 milstolpar kvar innan dom var klar?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Fr mig är det helt okej om inget Duke dyker upp,,tänker bara på Daikatana varje gång jag hör Dukes spel. överhypen är STOOOOOOOOR.

Medlem

Vill så jäkla gärna att dom ska göra klart DNF

Medlem

Har VÄLDIGT svårt att tro att det här spelet skulle ha svårt att få finansiering om dom nu ens försökt få det. Det jag menar är ju att det tidigare spelet Duke nukem 3D var ju otroligt känt alla som hade en duglig dator för att spela det hade det på Hårddisken. För övrigt så tror jag dom har några dålda planer med det hela och att hela projektet förmodligen förflyttas till någon annan avdelning eller företag.. Finns det Finansiering för Wolfenstein så Borde det itne vara något problem för DUKE NUKEM!

Medlem
Skrivet av quilombos:

Har VÄLDIGT svårt att tro att det här spelet skulle ha svårt att få finansiering om dom nu ens försökt få det. Det jag menar är ju att det tidigare spelet Duke nukem 3D var ju otroligt känt alla som hade en duglig dator för att spela det hade det på Hårddisken. För övrigt så tror jag dom har några dålda planer med det hela och att hela projektet förmodligen förflyttas till någon annan avdelning eller företag.. Finns det Finansiering för Wolfenstein så Borde det itne vara något problem för DUKE NUKEM!

Skulle du satsa enorma pengar på ett utvecklingsteam som är så ineffektivt att de inte fått fram ett spel på 13 år? Potentiella investerare har fått betydligt mer insikt än oss i hur långt man kommit med projektet och tackat nej.

Förhoppningsvis är det någon som dyker upp med pengar nu men det är ju lite sent eftersom de som jobbat med spelet söker nya jobb.

Medlem

Finns lite lösa rykten/teorier om att Microsoft har köpt upp 3Drealms och planerar att släppa DNF själva.

http://www.thebitbag.com/2009/05/10/3d-realms-possibly-bought...

Medlem

Jag börjar misstänka att det är ett jäkligt raffinerat sätt att säga att DNF är klart. Med tanke på att det har tagit 12 år så måste man blåsa liv i spelet på nåt sätt. Och detta sätt verkar vara alldels ypperligt sätt. Folk har inte pratat om annat i en vecka nu. Det har kommit "läckta" filmer och bilder mm.
Vänta nån vecka så kommer det komma ett pressmedelande från take2 eller nåt liknade att dom släpper det.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av Ondo:

Jag börjar misstänka att det är ett jäkligt raffinerat sätt att säga att DNF är klart. Med tanke på att det har tagit 12 år så måste man blåsa liv i spelet på nåt sätt. Och detta sätt verkar vara alldels ypperligt sätt. Folk har inte pratat om annat i en vecka nu. Det har kommit "läckta" filmer och bilder mm.
Vänta nån vecka så kommer det komma ett pressmedelande från take2 eller nåt liknade att dom släpper det.

Jag beslutade just att blint tro på detta! Hoppet är det ända vi har nu!!

Jag har aldrig velat ha ett spel så mycket som nu! he he he

Medlem

Vänta nu, ska nya portabla Duke Nukem-trilogin endast släppas digitalt? Alltså inge UMD-släpp? Eller har jag hajat det hela lite fel?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Det där var ju faktiskt riktigt intressant. 3D Realms är faktiskt tillräckligt spjuveraktiga för att kunna iscensätta en sån stor scam. Skall bli intressant att slutgiltigt få veta vad som egentligen pågår.
Det är väl ungefär 50% chans att det verkligen har hänt och 50% chans att det är en ploj eller ett juridiskt shellgame.

Medlem
Medlem

Är det bara jag som lagt märke till 3drealms webbsajt. om man klickar på deras banner högst upp som visar att det saknas bild så kommer man till deras privata bilder dom lagt upp. också fortsätter det så om man fortsätter klicka på 3d-realms logotypen

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

intrigen tätnar.. detta var ju intressant

http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=18395

Ja, jag tycker den där snubben tar upp en poäng helt klart för att det kan vara ett PR-stunt.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Det här är det viktigaste ämnet inom speljournalistik just nu.


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

Inaktiv

Jag bara funderade lite kring PR-stunts... snart är det E3, och det brukar ju bli ganska hypat...
Är inte det en bra plats att säga: "Allways bet on the duke", och smälla upp DNF, efter alla skriverier om konkurs etc.
Just nu har kanske alla programmerare har en välbehövd semester, efter 12 års utveckling
Hmmm... eller också är 3DR faktiskt nedlagda...
Jaja, den som lever får se.

Medlem

12 år utveckling? är du säker?
Det stämmer inte alls! de kanske har jobbat på spelet bara några månader. Under de all åren har de bara ljugit. Jag tycker de ljuger
och måste vara ett (hoax) lur trick.

Medlem

Tragiskt låg nivå på skribenterna här, okej, en spelhemsida, men ändå.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Tragiskt låg nivå på skribenterna här, okej, en spelhemsida, men ändå.

Jag märkte precis att kommentarerna inte håller någon högre klass heller.


signatur
Medlem

Jag skulle tro att det är ett PR-trick från det något galna 3DRealms-folket.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Jag skulle tro att det är ett PR-trick från det något galna 3DRealms-folket.

Skulle detta vara ett PR-trick så skulle ju Take Two också vara med på det, vilket jag tvivlar på att dem skulle, eftersom att det skulle göra dem till "the bad guy" iom att dem inte finansierade spelet.

Tror inte alls på teorin om att detta är ett PR-trick.
Shit happends, tyvärr.

Riktigt tråkigt att det skulle sluta såhär.

MFC
Medlem

Jag är ledsen men DNF för PC är vaporware!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sethernis:

Tragiskt låg nivå på skribenterna här, okej, en spelhemsida, men ändå.

Hur menar du? Utveckla gärna.


signatur
Inaktiv

Duke åt helsike, internet ska legaliseras, man får inte tanka längre. Den där franska nya lagen verkar ju spännande! Tre anklagelser för nerladning sen av med internet i ett tag men du måste betala för internet uppkoplingen i alla fall.

Å vad kan en vanlig simpel data-användare göra åt saken?

Det är det mycket som har förändrats sedan man satt å lirade Duke för första gången. Vi jorde egna barner som vi sprang omkring å fragade i.


signatur

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data. <OFP, ARMA & ARMA II

Skrivet av Bonik:

12 år utveckling? är du säker?

Ja, dock har de lagt ner och börjat om ett flertal gånger under den perioden.

Skrivet av Bonik:

Det stämmer inte alls! de kanske har jobbat på spelet bara några månader.

Vad har du fått det ifrån? Enligt vad jag har läst har de jobbat på den nuvarande versionen de senaste 2,5 åren.

Skrivet av Bonik:

Under de all åren har de bara ljugit.

Källa tack.

Skrivet av Bonik:

Jag tycker de ljuger och måste vara ett (hoax) lur trick.

Du tycker att de ljuger?

Skrivet av Grimel:

Duke åt helsike, internet ska legaliseras, man får inte tanka längre. Den där franska nya lagen verkar ju spännande! Tre anklagelser för nerladning sen av med internet i ett tag men du måste betala för internet uppkoplingen i alla fall.

Vad har det där med någonting att göra? Försök att hålla dig till ämnet.

Skrivet av Grimel:

Å vad kan en vanlig simpel data-användare göra åt saken?

Ingen och speciellt inte med tanke på att det inte finns något som heter "data-användare". Korrekt vore att skriva datoranvändare.

Skrivet av Grimel:

Det är det mycket som har förändrats sedan man satt å lirade Duke för första gången. Vi jorde egna barner som vi sprang omkring å fragade i.

"Ok". Var det under svenskalektionerna du gjorde egna banor till Duke Nukem 3D eller?


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

Medlem
Skrivet av Apan:
Skrivet av Grimel:

Det är det mycket som har förändrats sedan man satt å lirade Duke för första gången. Vi jorde egna barner som vi sprang omkring å fragade i.

"Ok". Var det under svenskalektionerna du gjorde egna banor till Duke Nukem 3D eller?

Oh snap, epic pwnage!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Seså! Ge oss nyheter angående åtalet.


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

123
Skriv svar