Rösta på ditt parti !

Medlem

tycker inte man ska leta allt för mycket i rötterna, menar, då kan vi ju ta å se vad V å M kommer ifrån tex?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tycker inte man ska leta allt för mycket i rötterna, menar, då kan vi ju ta å se vad V å M kommer ifrån tex?

Moderaterna har väl inte gjort något hemskt på ett tag. Vänsterpartiet består av samma personer som skickade hyllningsbrev till Sovjet för 20 år sedan och Sverigedemokraterna består av gamla högerextremister.

Sd är ett enfrågeparti som lyckats putsa sin image och vinna röster. Jag tycker det är sorgligt att folk faller för den enkla skuldbeläggning de använder sig av - som Sethernis sa ovan.

Medlem
Skrivet av IceMan:

tycker inte man ska leta allt för mycket i rötterna, menar, då kan vi ju ta å se vad V å M kommer ifrån tex?

Värsta jag kan komma på att Moderaterna gjort är att de ville ha kvar monarkin för ca 100-200 år sedan. Det är mer Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna som har taskiga bakgrunder.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

om jag inte minns fel så kommer M ifrån extermhögern en gång i tiden? eller minns jag fel?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

om jag inte minns fel så kommer M ifrån extermhögern en gång i tiden? eller minns jag fel?

Jag tror du minns fel, inget jag vet någonting om i alla fall. En snabb titt på wikipedia stödjer min tes. Ungdomsförbundet drogs under 30-talet till nazistiska åsikter. Det vanliga partiet bröt då med ungdomsförbundet.

De hette ett tag Högerpartiet om det var vad du tänkte på?

Medlem

SD vill gå ur EU.
V vill gå ur EU.

SD anser att allt är det mångkulturella samhällets fel, eller invandringen. Bara man slopar invandringen får man råd med allt. Hur det skall gå till har man ingen lösning på.

V anser att allt är kapitalismens eller klassamhällets fel. Bara man höjer skatten för "de rika" så får man råd med allt. Hur det skall gå till har man ingen lösning på.

Inte så olika ändå de bägge polerna. SD är dock bättre än V eftersom SD inte har lika tydliga nazist kopplingar som V har kommunistkopplingar. Skulle dock aldrig falla mig in att rösta på något av partierna.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av Mr. G:

SD anser att allt är det mångkulturella samhällets fel, eller invandringen. Bara man slopar invandringen får man råd med allt. Hur det skall gå till har man ingen lösning på.

V anser att allt är kapitalismens eller klassamhällets fel. Bara man höjer skatten för "de rika" så får man råd med allt. Hur det skall gå till har man ingen lösning på.

Inte så olika ändå de bägge polerna. SD är dock bättre än V eftersom SD inte har lika tydliga nazist kopplingar som V har kommunistkopplingar. Skulle dock aldrig falla mig in att rösta på något av partierna.

Hm.. SD var kopplat till BSS och ND för inte alls länge sedan. Varken kommunism eller nazism är en särskilt bra idéer i tider av individualisering och globalisering, men jag skulle nog inte vilja kalla SD för mer rumsrena än V..

Här har vi också en punkt jag reagerar på.. När nyhetssiter ibland rapporterar om högerextremt våld, så finns det ofta kommentarer som "jamen vänster-kidsen då, är de bättre eller??"..
Likaså här; "Ni säger att SD är dumma i huvudet, men V då??"
Vart försöker sådana resonemang komma?
Är det olikt en dagisnivå, där ungen som skriker "amen Durå?" högst vinner?

Skit finns på båda sidor, och monokultur(såsom både kommunism och SD förespråkar) har ingen plats i ett modernt samhälle.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av IceMan:

om jag inte minns fel så kommer M ifrån extermhögern en gång i tiden? eller minns jag fel?

Jag tror du minns fel, inget jag vet någonting om i alla fall. En snabb titt på wikipedia stödjer min tes. Ungdomsförbundet drogs under 30-talet till nazistiska åsikter. Det vanliga partiet bröt då med ungdomsförbundet.

De hette ett tag Högerpartiet om det var vad du tänkte på?

ah,var nog det jag hadde i minnet då


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vad fan tänker ni på, SD? Idioter..


signatur

#Komsi - Vi gillar Mulle

Medlem
Skrivet av Lemuren:

Vad fan tänker ni på, SD? Idioter..

på vilket sätt då? utveckla gärna!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Exeron:

rolig idé, fast annars finns det ju ett val som görs var fjärde år....

inte av de flesta här inne. men för oss som kommit ur puberteten med hjärnan ibehåll och inte förstört av någe extrem-högerbullshit sker det var 4e år.
intressant att så många röstar på SD. skulle vara roligt att se hur dessa personer skulle klara sig i en seriös diskussion, av mina tidigare erfarenheter brukar nämligen sådana individer göra bort sig ganska bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Exeron:

rolig idé, fast annars finns det ju ett val som görs var fjärde år....

inte av de flesta här inne. men för oss som kommit ur puberteten med hjärnan ibehåll och inte förstört av någe extrem-högerbullshit sker det var 4e år.
intressant att så många röstar på SD. skulle vara roligt att se hur dessa personer skulle klara sig i en seriös diskussion, av mina tidigare erfarenheter brukar nämligen sådana individer göra bort sig ganska bra.

Många av de som röstar på SD vill nog bara ha in dem i riksdagen så att de rör om lite i grytan och tvingar de andra partierna att komma fram till en bra invandrings och integrationsplan. Just nu är dessa partier mycket tysta om vad de igentligen tycker skall göras om någon skall göras alls.

Sen finns det ju dem som vill ha ur Sverige ur EU men vill inte av någon anledning rösta på Vänstern.

Sist finns ju dem som verkligen är inlästa på SD och röstar på dem för att de verkligen tycker att partiet är det bästa. Men många är röstar nog på SD av de två andra anledningarna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tror som Naraccas, SD rider på en våg där folk vill ha mindre invandring i Sverige, inte på sin politik i sig.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Exeron:

rolig idé, fast annars finns det ju ett val som görs var fjärde år....

inte av de flesta här inne. men för oss som kommit ur puberteten med hjärnan ibehåll och inte förstört av någe extrem-högerbullshit sker det var 4e år.
intressant att så många röstar på SD. skulle vara roligt att se hur dessa personer skulle klara sig i en seriös diskussion, av mina tidigare erfarenheter brukar nämligen sådana individer göra bort sig ganska bra.

Jag bor i ett litet samhälle, där, å på min gammla hemby, samnt huvudorten i min gammla komun (där man känner folk dvs) så vet jag om många som röstat, eller har tänkt att rösta på SD i kommande val, och det är folk som är ifrån 20 till närmare 40år.

I mina ögon så verkar det handla om giografi?
ennda jag kommer på, men varför, vet jag ej.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om jag förstått SD rätt så vill dom ha ut alla invandrare (I det här fallet ; alla som inte är ljushyade, vi får aldrig höra om invandrare från balkanländerna, finnar eller andra invandrare), för man har dragit paralellen : Ett sverige som inte går lika bra som sverige i efterkrigstiden, och vi har fått tagit in mer flyktingar/invandrare = invandrarnas fel helt och hållet.

Skulden ligger på staten, och nu måste vi helt enkelt spela dom resurser vi har istället för att leva i något sorts döläge där inget görs.

Det är inte humant att skicka tillbaka flyktingar till det krigshärjade land dom levde i, och tydligen så gillar dom sverige där inte staten slår ner dig för att du har andra åsikter (vi har AFA och nazister för sånt ), där du kan uttrycka ditt missnöje utan att bli borttagen och raderad från all kännedom och ja, få det mesta gratis så länge som du betalar skatt

Sen att man helt enkelt bara lägger alla nyinkommna på samma plats hjälper inte heller, lite variation överallt i sverige skulle hjälpa integrationen och även hjälpa den "svenska kulturen", för en kultur måste alltid ta till sig något nytt och växa, annars självdör den

Tror jag har nämnt det här innan faktiskt ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det folk verkar vara ute efter är varken svart eller vitt.
Jag tror inte att det ligger i folks intresse att _alla_ invandrare åker ut från sverige men många känner istället att det börjar gå i fel riktning eller bli för mycket.

Jag gillar förövrigt inte den svenska kulturen som är utpräglad av jantelagen och den svenska avundsjukan. Om man är duktig så väntar folk på lägen att sätta knivar i ryggen så fort tillfälle ges om man inte går och blir "grå".

Man kan väl enas om att det är bäst med lagom antal invandrare och att det är vid lagom som åsikterna går isär.

Inaktiv

absolut inte vänsterblocket, urk... och inga rasister heller

Skriv svar