Amerikansk soldat kastar hundvalp utför klippa

Youtube-proffs

Och kom ihåg, många är psyksjuka från början, innan kriget, många är helt inne på krig och väntar och väntar på krig, och när chansen kommer så tar dom den.

Finns många kokobäng ute där som var kokobäng innan kriget med.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Avstängd

Visst är det tråkigt, men är det bara jag -- eller finns det något som inte stämmer här? Folk dör _dagligen_ i området och ingen reagerar, men när man får se en film på en amerikansk soldat (som antagligen har fått en del psykiska men efter allt krigande, inte för att det rättfärdigar hans beteende, men ändå) så blir det ramaskri och man sprider hans adress och så vidare. Dessutom finns det ju dem som gör många många gånger värre saker mot djur här på hemmaplan.

Det verkar som att listan är lite felprioriterad. Tydligen prioriterar dessa människor irakiska hundvalpar över irakiska människor, samt våra egna hundvalpar.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Visst är det tråkigt, men är det bara jag -- eller finns det något som inte stämmer här? Folk dör _dagligen_ i området och ingen reagerar, men när man får se en film på en amerikansk soldat (som antagligen har fått en del psykiska men efter allt krigande, inte för att det rättfärdigar hans beteende, men ändå) så blir det ramaskri och man sprider hans adress och så vidare. Dessutom finns det ju dem som gör många många gånger värre saker mot djur här på hemmaplan.

Det verkar som att listan är lite felprioriterad. Tydligen prioriterar dessa människor irakiska hundvalpar över irakiska människor, samt våra egna hundvalpar.

hehe precis, om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte ett jävla skit om den där hundvalpen, det är bara en av tusentals hundar, sen att den dog på ett ganska inhumant sätt (som bara vi människor är kapabla till ) är väl synd, men ja, jag bryr mig inte om den.

Kalla mig känslolös, men gräv ner i erat egna samvete, kommer ni göra något för att göra världen bättre?
Jag står iallafall för att jag inte gör något när ni själva säkert är jättestolta över era egna eskapader i att rädda världen genom att "ägna det en tanke"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av EliasN:

Visst är det tråkigt, men är det bara jag -- eller finns det något som inte stämmer här? Folk dör _dagligen_ i området och ingen reagerar, men när man får se en film på en amerikansk soldat (som antagligen har fått en del psykiska men efter allt krigande, inte för att det rättfärdigar hans beteende, men ändå) så blir det ramaskri och man sprider hans adress och så vidare. Dessutom finns det ju dem som gör många många gånger värre saker mot djur här på hemmaplan.

Det verkar som att listan är lite felprioriterad. Tydligen prioriterar dessa människor irakiska hundvalpar över irakiska människor, samt våra egna hundvalpar.

Men som sagt innan i tråden, hade det kommit upp en film på en amerikansk soldat som skjuter en civil så hade reaktionen blivit likadan.
Eller när en irakier skrattar åt ett svältande barn som gråter.

Det är filmerna som får ta det, och filmerna skapar rubrikerna och reaktionerna, utan filmer inga hattankar.

De visas knappast filmer där en soldat räddar någon, det är bara de tråkiga som kommer ut.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

hrm..
det finns gott om filmer där soldater skjuter små springande otydliga människor mitt i natten, där dom spränger bilar och allt möjligt.. det används t o m som reklam för att gå med i marinkåren.
datorspel som cod4 modelleras noggrannt efter hur dessa filmer ser ut för att skapa realism, sen sitter vi där och pew pew pew

klart man inte bryr sig om nån illaluktande arab med långt skägg, han är antagligen terrorist! but the puppiesssssssss ;(;(;(

så fort det kommer ut nån tokig video på någon som gör bort sig/klantar sig på nåt dråpligt/fruktansvärt vis och personen är det minsta lik någon från mellanöstern (detta gäller även indier av någon anledning...) så heter videon LOL IRAQ BOY SHOOTS HIS OWN FOOT OFF etc

......puppiez..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Men åhh, varför inte göra det på riktigt istället?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av CastorFiber:

Men åhh, varför inte göra det på riktigt istället?

Haha, den var rolig


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

hehe sköj


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

men jag blir alltid lika förvånad över att folk blir upprörda över att sånt här händer i krig. krig är bajs. krig är skit. krig innebär långa rader av civila offer, dödsoffer på grund av "friendly fire", enorm stress på de som strider, med allt vad det innebär av psyskoser, hundvalpskastning, förnedrande behandling/tortyr av krigsfångar, enorma ekonomiska kostnader, en lokalbefolkning som antagligen är missnöjd med dig och så vidare, och så vidare i all oändlighet.

är du för krig, någonsin, någonstans, av vilka anledningar som helst så är du beredd att acceptera ovanstående pris. eller så är du bara dum och blundar för verkligheten. men ändå envisas folk med att bli "förvånade" och "upprörda" över hundvalpar, guantanamo basen och siffran på civila dödsoffer.

jag är inte emot alla militära ingripande, men jag är bara för dem när de är a) genomtänkta och b) värda sitt pris. ingripande i irak passerar varken a) eller b).....

Medlem

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

4 sidor gnäll om detta, att ni orkar,
djurplågeri pågår varje dag överallt,

bara i sverige så blir både bönder och vanliga svenskar anmälda för vanvård av grövsta sort,
vanvård som pågår i många år,
och ett djur som plågas i många år har det värre än en hund som blir kastad nerför ett stup och dör.

Youtube-proffs
Skrivet av Strax Dax:

4 sidor gnäll om detta, att ni orkar,
djurplågeri pågår varje dag överallt,

bara i sverige så blir både bönder och vanliga svenskar anmälda för vanvård av grövsta sort,
vanvård som pågår i många år,
och ett djur som plågas i många år har det värre än en hund som blir kastad nerför ett stup och dör.

Tror dock detta inte handlar om hur synd det är om djuret, mer om hur en människa kan göra något sådant med ett leende på läpparna. Att han sedan är amerikan spelar ingen roll enligt mig, hela världen har lite problem känns det som


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Krig får folk att må dåligt. Och göra saker dom normalt inte skulle göra. Jag tror inte den soldaten är 100% ond :P. Om du vill skyll på nåt, skyll på kriget i sig självt. Inte bara individen. Krig förändrar folk.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Krig får folk att må dåligt. Och göra saker dom normalt inte skulle göra. Jag tror inte den soldaten är 100% ond :P. Om du vill skyll på nåt, skyll på kriget i sig självt. Inte bara individen. Krig förändrar folk.

Ingen människa är 100% ond. De gör bara det de tror är rätt, det blir inte helt sällan fel.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Inse att människan är bara ett djur,
rasar vårt samhälle samman så blir vi snart som djuren primitiva och våldsamma.

Medlem

I senaste numret av 'Illustrerad Vetenskap' finns denna artikel:

Citat:

Gruppmentalitet gör oss till brutala bödlar

"När bilderna från Abu Ghraib-fängelset i Irak visades, chockade de en hel värld, men även den mest övertygade pacifist är redo att utöva tortyr, om ett mäktigt kollektiv raderar ut hans personlighet. Det hävdar den amerikanske psykologen Philip Zimbardo i sin bok The Lucifer Effect - och en lång rad forskarkollegor instämmer."

Rekommenderad läsning för den som har tillgång till IllVet.

http://www.lucifereffect.com/


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Jag tycker man borde ge djur samma/liknande rättigheter som människor har.

och hur man kan ge sig på ett oskyldigt djur från första början är bara vidrigt.


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem
Skrivet av Oxxen:

Jag tycker man borde ge djur samma/liknande rättigheter som människor har.

och hur man kan ge sig på ett oskyldigt djur från första början är bara vidrigt.

hehe tycker du det
tänk på det nästa gång du slår ihjäl en fluga, en mygga, en råtta osv...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

naaa, varför kasta iväg något som kan användas som mat åt lokal befolkning ;/

Inaktiv
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Oxxen:

Jag tycker man borde ge djur samma/liknande rättigheter som människor har.

och hur man kan ge sig på ett oskyldigt djur från första början är bara vidrigt.

hehe tycker du det
tänk på det nästa gång du slår ihjäl en fluga, en mygga, en råtta osv...

mja, jag skulle inte kalla Flugor/myggor för djur, men visst, ofta att man går runt och slår ihjäl råttor:D

visa mig en mygga/fluga med personlighet så lovar jag att ta hand om den;)


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Fast varför ska man bara vara rädda och värna om dem gulliga djuren? Varför sån selektivitet?


signatur

Videomupp

Medlem

Eller

Vem blir folk mest bestört av att se plågas? Jag tror faktiskt många skulle välja hunden just för att den är så "gullig och oskyldig" då mannen i turban säkert skulle ses som en "äcklig och ful terrorist".

Människor är knäppa, det visas ju varje gång vi krigar, det visas dagligen i samhället och definitivt i den här tråden


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Pssst... det är en katt...


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Youtube-proffs

Beror på hur man ser på det, att se någon få en smäll på käften så att denne blir groggy är faktiskt obehagligt, fast samtidigt så är det lika obehagligt att se en hund bli groggy av att få en tegelsten på sig.

Anledningen är ju för att människan kan springa eller slåss tillbaka, visserligen kan hunden också göra det men den vet inte bättre än att attackera.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Greger:

http://images.art.com/images/products/large/10123000/10123744...

Eller

http://images.jupiterimages.com/common/detail/10/25/23282510....

Vem blir folk mest bestört av att se plågas? Jag tror faktiskt många skulle välja hunden just för att den är så "gullig och oskyldig" då mannen i turban säkert skulle ses som en "äcklig och ful terrorist".

Människor är knäppa, det visas ju varje gång vi krigar, det visas dagligen i samhället och definitivt i den här tråden

Du har en skev människosyn om du t ex hellre skulle se en person sprättas upp med en kniv än att nån gjorde samma sak med en datoranimerad katt. Även om du ogillar araber eller indier eller vartfan den där skäggtomten kommer ifrån.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Greger:

http://images.art.com/images/products/large/10123000/10123744...

Eller

http://images.jupiterimages.com/common/detail/10/25/23282510....

Vem blir folk mest bestört av att se plågas? Jag tror faktiskt många skulle välja hunden just för att den är så "gullig och oskyldig" då mannen i turban säkert skulle ses som en "äcklig och ful terrorist".

Människor är knäppa, det visas ju varje gång vi krigar, det visas dagligen i samhället och definitivt i den här tråden

Du har en skev människosyn om du t ex hellre skulle se en person sprättas upp med en kniv än att nån gjorde samma sak med en datoranimerad katt. Även om du ogillar araber eller indier eller vartfan den där skäggtomten kommer ifrån.

Jag kunde inte hitta någon bra bild på en gullig hund, men ja man har en skrev människosyn om man hellre väljer ett djur än en människa, när man läser vilka reaktioner folk upvisar för att en liten byracka slängs ner från ett stup så undrar man ju hur det är egentligen...

Och jag vet inte om det var riktat mot mig Döbringer, men nej jag väljer inte att se en människa sprättas upp mot ett djur, jag förstår inte riktigt hur folk kan reagera så hårt på den här filmen, hunden ifråga märker nog inte så värst mycket av fallet, och den gör definitivt inte illa sig.

Den dör så fort den landar


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jävligt fel at kasta ut hundvalpen, han måste ju ha något fel i skallen. Men att påstå att de är USA som dödar civila är inte så mycke smartare. Alla vet, eller åtminstånde borde veta att de är självmordsbombarna och bilbomber som skördar liv i Irak.

Men återigen, den där killen har ju seriösa problem och ska verkligen inte få ha ett vapen i händerna.

Youtube-proffs
Skrivet av Mahone:

Men återigen, den där killen har ju seriösa problem och ska verkligen inte få ha ett vapen i händerna.

HAHA TO LATE.

Typ. Många som är soldater som inte borde få ha vapen i handen.

Väääldigt många.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jävligt fel at kasta ut hundvalpen, han måste ju ha något fel i skallen. Men att påstå att de är USA som dödar civila är inte så mycke smartare. Alla vet, eller åtminstånde borde veta att de är självmordsbombarna och bilbomber som skördar liv i Irak.

Aa joo, det är dom där jävla terroristerna.:up:


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skriv svar