PC Den eviga jakten!

Medlem
PC Den eviga jakten!

PC som spelmaskin blir mer och mer en jakt för att hänga med nya spels ökande krav.

Början PC spel eran gå mot sin ände kommer folk orka fortsätta lägga pengar på att uppgradera sina system vad tror ni?

Har själv varit mycke för att bygga nya PC system men jag för min del börjar bli fruktansvärt trött på det och börjar se PC mer som media och arbetsmaskin.

Nya generationens spel får hålla sig till Konsol för min del.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

PC som spelmaskin blir mer och mer en jakt för att hänga med nya spels ökande krav.

Början PC spel eran gå mot sin ände kommer folk orka fortsätta lägga pengar på att uppgradera sina system vad tror ni?

Har själv varit mycke för att bygga nya PC system men jag för min del börjar bli fruktansvärt trött på det och börjar se PC mer som media och arbetsmaskin.

Nya generationens spel får hålla sig till Konsol för min del.

PC'n som spelmaskin kommer alltid att vara överlägsen konsollen prestandamässigt så den kommer alltid vara lika högaktuell som plattform som den är idag. Att konsoller syns mer idag än de gjorde tidigare betyder inte att den gått om pc på något sätt, sedan tjänar nog företagen mer på att sälja spel till konsoll än till PC.

Personligen tycker jag mig se en, skall jag säga, stangerad marknad kring prestanda i PC - det har inte hänt så mycket de senaste åren som det gjort tidigare.

PC for teh win.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

beror väl mest på en själv (och ens begränsningar (läs: ekonomi))

lirar man spel för att "fördriva tiden på ett roligt sätt" så är väl konsol lite mer anpassat, skön soffa, surround, stor bild, lätt att lira med några polare (IRL alltså).

medan om man är mer intresserad av tävlingsmomentet i att spela (e-sports) så kommer det ju alltid vara PC som gäller (även om det finns e-sports för konsol-spel också).


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vissa speltyper lämpar sig inte på konsoll (tex fps) och känns enbart fel.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

jag gillar FPS pa konsoll, men da vill det till att tillverkaren har tankt efter lite, och fattar att man inte har samma precision som pa PC, vilket paverkar bade design av motorn, och banor...

for ovrigt verkar det som fler och fler stor-titlar slapps pa konsoll i forsta hand och PC som tafflig port... eller ar det bara jag som inbillar mig?

Medlem

PC fördel inom FPS pga av tangentbord och mus är ju inte så stor nu mera åtminstone PS3 har stöd för både och...vet inte hur det är med 360. Sen handlar det om att vänja sig vid handkontrollen (jag tyckte med att FPS med handkontroll var fruktansvärt i början)

Men sen är det ju upp till utvecklarna av spelena hur dom löser det med styrningen. Har hört att UT3 på PS3 ska ha stöd för mus och tangentbord iallafall.

Jag säger inte att PC suger CastorFiber vad jag menar är att PC är så mycke dyrare att bygga som en spelmaskin om man ska ha ut samma prestanda i spel som på en konsol.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Jag säger inte att PC suger CastorFiber vad jag menar är att PC är så mycke dyrare att bygga som en spelmaskin om man ska ha ut samma prestanda i spel som på en konsol.

Jag förstår det men prestandan i konsollerna kommer snart att vara ganska blek jämfört med datorn. Sedan vet jag inte om det är så dyrt att hotta till burken? PS3 kostar väl 4-5000 i alla fall och det får du både 2 gig minne och ett bra grafikkort för.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag ska lägga ner det här med att hålla på uppgradera PCn och gå över fullständigt till konsol. Crysis är det allra sista spelet jag lirar till PC sen är jag 100% done med PCn som spelmaskin sen blir det konsol all the way för alla genrer jag gillar gör sig ändå bäst till konsol.

Medlem

Är i stort sett slutspelat på PC sen två år tillbaka. Jag har dock en ny laptop som det händer att jag kopplar in en CRT-skärm till och lirar QuakeWorld samt en del EVE på men annars har jag den till poker, photoshop, betala räkningar, msn, streama film till LCD-TV:n, prodda musik,porrsurfa etc.

Kommer dock med största sannolikhet att köpa StarCraft 2 till PC ifall det smider på laptopen men resten av spelandet i framtiden får bli på konsol för min del också.

Medlem

"Mores Law": Processorkraften dubblas var 18:e månad.
Spelbranschens lag: Prestandakraven dubblas var 17:e måmad.

Medlem

Dator kommer alltid att finnas kvar, den dagen då konsoller får både mus och tangentbord så är det ju helt enkelt en dator (fast med ingen chans att kunna uppgradera datorn, lite som Mac dvs )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar