Ny mobil, vad ska jag skaffa?

Medlem
Ny mobil, vad ska jag skaffa?

Tjo, tänkte att det var dags att skrota tegelstenen (ca 4 år nu) och skaffa en ny mobil.. hade tänkt mig ett maxpris vid ca 1500kr (utan abonnemang).

Ser gärna att den är en slimmad och liten sak, gärna med mp3-spelare ocskå. Vad för nån ska jag skaffa mig tycker ni?

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Det är ju bara att se till vad du vill ha och vilket märke du föredrar, så är det nog endast du själv som kan bestämma. En vettig musiktelefon utan abonnemang, för max 1500 kan väl dock vara svårt att hitta. På Blocket möjligtvis?

Beställde en själv häromdagen som jag tror på.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av cribba:

Tjo, tänkte att det var dags att skrota tegelstenen (ca 4 år nu) och skaffa en ny mobil.. hade tänkt mig ett maxpris vid ca 1500kr (utan abonnemang).

Ser gärna att den är en slimmad och liten sak, gärna med mp3-spelare ocskå. Vad för nån ska jag skaffa mig tycker ni?

svårt att hitta en mobil ida som inte har mp3:\

signatur

B lup

Inaktiv

Behöver också ny mobil och letar i samma prisklass, är helt handikappad när det gäller mobiler. Många billigare mobiler har ju inte Bluetooth, är det viktigt att ha?

Medlem
Skrivet av Smocko:

Många billigare mobiler har ju inte Bluetooth, är det viktigt att ha?

Beror ju på om du behöver det.

signatur

Butt!

Medlem

Jag tänkte köpa en Nokia N81 8Gb men det är ju ingen slimmad 1500 kronors telefon. Men vacker är den
(Det är insidan som räknas)

Medlem

Våga vägra mobil!

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Våga vägra mobil!

Måste bara hålla med!

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av CastorFiber:

Våga vägra mobil!

Måste bara hålla med!

Eller våga vägra så mycket som möjligt. (edit: Håller med helt egentligen.)
Har själv två anledningar till varför jag sällan använder mobilen.

1. har under många år varit tveksam till den där ofarliga strålningen
(2000 timmar snackande ökar risken för hjärntumör med 270% läste jag nyligen på någon engelsk sida som tog upp en finsk studie).

Visst kan det verka smidigt med en mp3 spelare i en mobil (allt i ett) men då släpar man strålningen med sig överallt också.

2. Det kostar rätt mycket.

Jag är för teknik och utveckling men hatar människor som säljer produkter som är farliga och inte ordentligt testade.

Medlem

Hoppas att du är väldigt ny i datorvärlden hamstern så du inte använda skärmar för ett gäng år sedan. Eller äter onyttigt. Eller gick på krogen när det inte var rökförbud. O s v. Kul mening f ö med "...farliga och inte ordentligt testade." Vilket var det? Inte testade eller farliga?

w200i med ett minneskort till kanske kan vara något. En något nerbantad version så det är ingen fullfjädrad Mp3-spelare, men är fullgod för casuallyssnaren på väg till jobbet/plugget. Är liten och är bra enligt många. Det är en billig telefon, <1000kr, och det är lite så att man får vad man betalar för. Den har ingen flashig kamera eller bluetooth, men om du ska åka till jobbet och lyssna på musik och nöjer dig med att kunna SMSa och ringa så gör den jobbet.

TU för killen som rekommenderade en 5000kr telefon. DAMP sprider sig snabbare och snabbare.

Medlem

LOL
Mobilstrålning hör nog till det mest ofarliga en modern människa utsätter sej för.
Gå omkring i stan och andas bilavgaser, äta mat med cancerogena ämnen, röka eller vara kompis med en rökare, snusa, dricka överdrivna mängder kaffe, socker (godis), alkohol, sitta still för mycket etc, ha en allmänt dålig kost (t ex inte äta frukt & grönsaker). Allt sånt kan vara jättefarligt. Ojojoj.

signatur

yolo

Inaktiv

Är Sony Ericsson K550i något att ha? Verkar glassig.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Hoppas att du är väldigt ny i datorvärlden hamstern så du inte använda skärmar för ett gäng år sedan. Eller äter onyttigt. Eller gick på krogen när det inte var rökförbud. O s v. Kul mening f ö med "...farliga och inte ordentligt testade." Vilket var det? Inte testade eller farliga?

Så du menar att testser måsta ha gjorts för att något skall vara farligt?
Fundera du på det istället.

Nej, jag hade nog rätt så lite kontakt med äldre skärmar.
Rökningen och den passiva rökningen har säkert försämrat min lungkapacitet. Vad mer som kommer vet jag inte.

Döbringer: Ja, jag är väl en paranoid, AB-skadad person med fler fobier än det finns stjärnor på himmelen :\

Medlem

Samsung e250 är grym för sitt pris. 1225:-

http://www.samsung.com/se/products/mobil/mobiltelefon/sgh_e25...

Fick höga betyg i M3 också.

http://m3.idg.se/2.1022/1.107586

signatur

Butt!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag är för teknik och utveckling men hatar människor som säljer produkter som är farliga och inte ordentligt testade.

Så du menar att testser måsta ha gjorts för att något skall vara farligt?
Fundera du på det istället.

Nej, du förstår tydligen inte. Det kan vara farligt, men du hävdar att det ÄR farligt OCH INTE ordentligt testat. Antingen så är det inte ordentligt testat och då vet vet vi INTE om det är farligt eller inte, eller så är det farligt och då måste det ju naturligtvis ha testats ordentligt. Eller menar du att du vet att det är farligt även fast ordentlig testning inte utförts?

För att sammanfatta. Något kan vara farligt utan att man testat det ordentligt, men man kan inte veta att något är farligt utan att ordentligt testat det.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Något kan vara farligt utan att man testat det ordentligt, men man kan inte veta att något är farligt utan att ordentligt testat det.

Vad jag syftar på då är att riskerna med produkter och säkerhetstänkande inte fått det utrymme man hade önskat och en massa gränsvärden sätts som man tror är säkra.
Men du menar kanske att man måste offra människor får att komma fram till de verkliga riskerna? Att det inte skulle finnas andra alternativ?

Vad tänker du på när jag säger Asbest?

Medlem

haha, du är ju helt otrolig. Först skriver du att strålningen ÄR farlig. Antingen saknar du kunskaper i det svenska språket, eller så ändrar du dig, för nu skriver du istället att du önskat att säkerhetstänkandet fått större utrymme och att du inte litar på att gränsvärdena är säkra.
Ja, att du inte litar på statens strålskyddsinstitut och deras 40-åriga erfarenhet av radiostrålning är inte mycket att göra åt. Alla har rätt till sin uppfattning.
Hoppas att du inte redan dött av ditt tidigare nikotinmissbruk...

Medlem

Det ÄR väl säkert farligt, om man överdriver användandet av det. 2 timmar i mobilsamtal om dan är säkert hälsovådligt på fler sätt än bara genom strålningen.
Lösningen: Använd handsfree, lägg mobilen i ett mobilfodral eller nåt. Eller sluta prata så mycket i den.
Det är ju farligt att äta för mycket morötter också förresten.

signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

haha, du är ju helt otrolig. Först skriver du att strålningen ÄR farlig. Antingen saknar du kunskaper i det svenska språket, eller så ändrar du dig, för nu skriver du istället att du önskat att säkerhetstänkandet fått större utrymme och att du inte litar på att gränsvärdena är säkra.
Ja, att du inte litar på statens strålskyddsinstitut och deras 40-åriga erfarenhet av radiostrålning är inte mycket att göra åt. Alla har rätt till sin uppfattning.
Hoppas att du inte redan dött av ditt tidigare nikotinmissbruk...

Nej, jag har aldrig sagt att strålning från mobiler är farlig, utan sagt att jag inte är säker på om den är ofarlig samt att jag nyligen läst något som inte direkt visat det motsatta.
I slutet av mitt första inlägget pratar jag om teknikprodukter överlag, inte mobiler enbart.

Min svenska är vad den är, långt ifrån perfekt, men att jag skulle vara inkonsekvent håller jag inte med om.

Medlem

Tycker att din signatur gör jävligt mycket för denna diskussion oxå....

signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Tycker att din signatur gör jävligt mycket för denna diskussion oxå....

Så du menar att min åsikt är mindre värd för att jag för 11 månader sedan var rökare?

Äsch, jag vill inte ta den tonen. Försöker inte tvinga på någon min syn på saker. Försökte bara föra en vanlig diskussion även om ämnet inte är så kul att diskutera.
Jag skall vara tyst framöver.

edit:irrelevant

1
Skriv svar