Inaktiv
Träning

Tjo, tänkte fråga hur folk tränar och hur många gånger i veckan?

Själv simmar jag 3ggr/veckan och löper 2ggr/veckan. Sen lite blandad styrketräning typ varje dag: hantlar, situps, armhävningar etc. blir gymmet nån gång då och då också.

signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

tränar 3-4ggr i veckan på gymmet med brorsan.. ska börja med amerikansk fotboll till våren så vi har några ganska udda pass med lite knäppa övningar, typ "footballpress" där man tar tag i benpressen med armarna och gör en tacklingsrörelse. Skitkul faktiskt.

signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Ett par timmar varje dag håller aimen lagom intakt.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

försöker springa en eller två gånger i veckan. inte så mycket för motionen, mest för att jag mår sämre rent psykiskt om jag inte tränar. nu har jag haft en envis och elak förkylning i snart två veckor, och om jag inte får röra på mig snart kommer jag att deppa ihop helt...

gymma skulle jag eventuellt kunna överväga, men bara under dödshot.

Inaktiv

Bowlar 1 gång om året och får efter det träningsvärk i 2 veckor. det är allt.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

Bowlar 1 gång om året och får efter det träningsvärk i 2 veckor. det är allt.

Tur att det blir nånting iaf.

signatur

Medlem

Styrke 2-3 gånger/veckan, muay thai 2 gånger/veckan.

Medlem

2-3ggr i veckan styrketräning och konditionsträning är det optimala för mig mer är bara onödigt för mig.

livet består av mer än träning köra 5dagar är ju galet då kan man ju likaväl dumpa allt vad fritid heter

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

2-3ggr i veckan styrketräning och konditionsträning är det optimala för mig mer är bara onödigt för mig.

livet består av mer än träning köra 5dagar är ju galet då kan man ju likaväl dumpa allt vad fritid heter

Förstår inte riktigt hur du tänker där, tränar man 1 timme varje dag så har man ju inte förlorat speciellt mkt mer tid... så om man spelar data 2-3h så har man alltså ingen fritid?

Träna kan också vara fritid för den delen.

signatur

Medlem

Ja, här trodde jag hela tiden att träning räknades som en fritidssysselsättning.

Medlem
Skrivet av jingai:

Ja, här trodde jag hela tiden att träning räknades som en fritidssysselsättning.

Inte för mig och jag dissar inte någon .

träning är jobb för mig , jag hatar träning över allt annat men är tvungen för mig finns det inget val träna eller dö.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Oj, de va inge vidare alls faktiskt. Skulle inte kunna tänka mig att träna utan att åtminstonde tycka det är helt OK tidsfördriv. Du har inte funderat på andra sätt att träna? Korpen etc kanske?

signatur

Inaktiv

Tränar innebandy 4 gånger i veckan. ^^

signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

tränar 4ggr i veckan, två ggr kondition, då brukar det vara säckträning, burpees, löpning eller crosstrainer

2ggr styrke, bröst, armar, rygg men inte ben, men jag måste börja träna dom också annars kan det se konstig ut sen

jo jag hatar träningen men jag är samtidigt beroende av det

Medlem

Jo, man ser nästan aldrig någon som tränar ben på gym.. själv har jag lagt på mest där så jag misstänker att det kommer börja se konstigt ut åt det hållet. Skitbiffiga ben och mesig överkropp

signatur

Medlem

Styrketränade 4 gånger i veckan förut. Älskade det, det var bland det bästa jag visste, man riktigt längtade efter att få gå till gymmet. Det var astråkigt i början men sen typ efter ett halvår när man började se resultat och öka i vikt och började med mer avancerade övningar blev det grymt roligt. Körde aldrig med maskiner utan bara handlar, smith och bänk. Enda undantaget var kryssdragnings maskinen och så ben men det blev inte allt för ofta.

Men man stöter som sakt på perioder när man inte gör några som helst framsteg alls i huvud taget utan står helt stilla och går inte upp i vikt alls i huvud taget. Men jävlar då det släpper och det börjar gå riktigt bra och man gör framsteg och går upp i vikt då jävlar då blir det riktigt, riktigt kul

Hade just gått en längre sådan period då man inte gör några framsteg alls och så poff så släppte det och jag gick upp i vikt och tog tyngre hantlar. Men så var jag med om en rejäl bil olycka och fick en whiplash skada så då sket sig styrketräningen. Har gått ner 8 kilo sedan jag krockade för strax över ett år sen.

Medlem

tränar muay thai 2-3 gånger i veckan och förhopningsvist lägga till lite shoot fighting nångång i veckan.. styrke tränade 5 dagar i veckan förr.. nu brukar det knappt vara två då man tyvär inte brukar ha tid längre, känns lite trist då man också tappat en hel del vikt och blivit lite svagare men hoppas på att börja köra lite mer styrke nu igen.

Medlem

Typ, varje dag. Men går ju i perioder.

signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Träna ja... Det skulle ju vara som att måla på monalisa i mitt fall, helt onödigt. Jag väntar till spelet kommer ut.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

3ggr gym i veckan. Innebandy 1ggn, varit lite dåligt med just det på sista tiden dock.

Inaktiv

Tränar mycket extremt hyperultra sällan. Går säkert 1 mil om dagen dock.

Youtube-proffs

Tränar 4-5 gånger i veckan, styrketräning.. till våren ska jag dock börja med Krav maga. Ska bli spännande.

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

jag hämtar posten på morgonen.

signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Jag spelar Is-Hockey 2-4 gånger i veckan.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

tränar 3-4ggr i veckan på gymmet med brorsan.. ska börja med amerikansk fotboll till våren så vi har några ganska udda pass med lite knäppa övningar, typ "footballpress" där man tar tag i benpressen med armarna och gör en tacklingsrörelse. Skitkul faktiskt.

Fan har du gått och blivit biff eller?

Själv tränar jag ingenting för tillfället! skönt.
Eller jo, lite armhävningar och situps om dagen, men inte mer.

Skall börja träna på någotvis snart.. men som de flesta tycker jag det är förbaskat tråkigt.

Läpning kom jag igång med i lumpen men pajjade också knäna så det är inget jag kan/vill fortsätta med pga knäna..

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av sno0zer:

Fan har du gått och blivit biff eller?

Själv tränar jag ingenting för tillfället! skönt.
Eller jo, lite armhävningar och situps om dagen, men inte mer.

Skall börja träna på någotvis snart.. men som de flesta tycker jag det är förbaskat tråkigt.

Läpning kom jag igång med i lumpen men pajjade också knäna så det är inget jag kan/vill fortsätta med pga knäna..

Näe, gick från inga muskler alls till att se ut som en person som aldrig gått på gymmet. Har dock ganska feta ben och ryggmuskler, fast det syns inte särskilt mycket. Av något skäl blir jag inte särskilt mycket starkare i biceps och pattar. Är iofs inte huvudmålet med träningen.. men ändå lite skumt.

signatur

Medlem

1 gång i veckan, Gympa A. Funderar på att börja springa dock så jag får upp konditionen inför lumpen. Min syster har ju en hund så han får sin del av det roliga också

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Sluta springa börja gå är mitt motto iallafall

Medlem
Skrivet av Bateman:

Sluta springa börja gå är mitt motto iallafall

Pfft! Alla vet att ditt motto är crunches!

signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Träna? >_> Ska man göra det nuförtiden också?

12
Skriv svar