Konami gör spel på Irak-kriget

Robot
Medlem
Konami gör spel på Irak-kriget

najs om dom lyckas få de bra så blir de köp! gillar spel i ökenländerna o skjuta talibaner

Medlem

Awh, tbh tror jag nog Operation Flashpoint 2 eller Armed Assault 2 kan tillfredsställa dig nog, detta känns som om det kommer bli ett B spel och samtidigt orsaka massa onödiga problem / media uppståndelse.

Medlem

jo de e sant zauii men kan aldrig bli för mkt taliban pangare. har aldrig förstått mig på talibaner o terrorister då kan man lika gärna panga dom i spel för de kan ingen straffa en för!
personligen tror ja arma 2 kommer bli bättre än OF2, bilderna som dykt upp o filmer desutom på of2 så har ja fått uppfattningen att de verkar ganska trist o grått och stelt :/ men time will tell! mer fps pangare åt folket!

Medlem

Skulle vara sjysst om det var en blandning mellan MGS4 och GRAW spelen?? Jag är jätteintresserad, har alltid varit intresserad av krigshistora, gammal som ny. Och just Irakkriget har det knappt släppts nå spel om än, så det är dags. Är så trött på alla WWII spel, skulle va kul me lite nytt, sen kanske man kan börja gilla WWII spel igen?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Skulle vara sjysst om det var en blandning mellan MGS4 och GRAW spelen?? Jag är jätteintresserad, har alltid varit intresserad av krigshistora, gammal som ny. Och just Irakkriget har det knappt släppts nå spel om än, så det är dags. Är så trött på alla WWII spel, skulle va kul me lite nytt, sen kanske man kan börja gilla WWII spel igen?

Bara onödigt/respektlöst att bygga en story runt en pågående konflikt. Angående modern shooters har vi väl mer än nog så att det räcker och taliban & ryss armeer i nästan varje av dem.. bf2, bfbc, arma , cod4 osv börjar bli minst lika tjötigt med modern combat tbh. Har inget emot det men är trött på att folk säger att ww2 är så uttjatat... look around lite så att säga

Inaktiv

Fett coolt detta e ett måste köpa8) (för att hedra Amerikanerna=))

Medlem

Tror ni det fanns många Talibaner i Fallujah?

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

Tror ni det fanns många Talibaner i Fallujah?

Bör inte ha funnits några som helst talibaner i Irak, dvs om de inte hade flytt från Afghanistan till Irak. Men nu är det väl så att det håller sig på Pakistans sida nära gränsen till Afghanistan?

Medlem

med take på att herr Sadam inte var intreserad av varken talibaner eller usama, utan sitt eget folk. så nej.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

äh, blir väl likadant som som alla de andra spelen som utspelar sig i det området av världen.

Medlem

tänk att folk inte förstår att talibaner inte finns över hela mellanöstern, folk verkar ju tro att de är terrorister i övrigt som heter talibaner, nej hörrni talibaner håller sig i Afghanistan och är religösa studenter kan man säga

Medlem

Häftigt, eller? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Gamla goa Konami har gjort det igen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

1200 rebeller och 38 Amerikaner dog? Det placerar Amerikanerna på stadiga 31,5 fraggade irakier var i genomsnitt.

Irakierna å andra sidan har ett aningen lägre genomsnitt på 0,031 frags per person.

Och jag som tyckte Call of Duty var orealistiskt.

Medlem

Jo, Irak är ett praktexempel på hur en mycket mer vältränad och välutrustad styrka fullkomligen sparkar rumpa med en som är dålig i båda delarna. Amerikanarna kan dock tacka sitt kroppspansar för mycket. Även om de har en rätt ansenlig mängd skadade så är det ju ingenting jämfört med vad de skulle vara utan sina tunga skottsäkra skydd.

Medlem

ni kan ju kolla på filem battle in fallujah så får man reda på lite saler.
Fast det är en go spel ide

Medlem

hehe...
undrar hur oddsen ser ut för att det blir en "twist" i kampanjen så att man spelar som irakier/"terrorist" och pangar jänkare istl.;)
men det blir väl nån överpatriotisk soppa om tappra soldater som heroiskt försvarar fosterlandet(usa),
där amerikanerna är 100% goda , araber är 100%
onda som man kan slakta i massor och det inte finns
några giriga oljeföretag alls.:\

Kan ju iof va så att eftersom dem inte kan vinna kriget så får dom göra spel där dom gör det.:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

OMG ROFL COPTER EPIC EXPLOSION ROCK OF WIN

1
Skriv svar