PSP-man sågar DSI

Robot
Medlem
PSP-man sågar DSI

Jag tycker att DS är som Wii själva konsolerna är ju bra men spelen är meh. Jag hade en DS men sålde den och köpte en PSP och jag ångrar inte det. Jag menar det finns inget bättre än en PSP på långa resor då man kan spela spel som God of War och GTA: Liberty city stories eller lyssna på musike och se på film.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

DS är bättre än Wii, tycker jag. Finns fler bra spel till den liksom. Det finns visserligen ännu mer skit till den också, eftersom att det verkar vara lätt att göra spel till den. Aja, jag tycker iaf att herr Koller borde hålla käften tills PSP säljer i närheten så många enheter som DS har gjort och fortfarande gör.

Inaktiv

PSP e lätt det bästa8) Men man spelar ju PS3/XB360 de e ännu bättre:D

Medlem

CoD 4 och CoD WaW verkar riktigt najs till DS, kanske man skulle skaffa en sån någon gång

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Jag tycker att DS är som Wii själva konsolerna är ju bra men spelen är meh. Jag hade en DS men sålde den och köpte en PSP och jag ångrar inte det. Jag menar det finns inget bättre än en PSP på långa resor då man kan spela spel som God of War och GTA: Liberty city stories eller lyssna på musike och se på film.

PSP är ju iofs sämst, så jag förstår att du lider när du lyssnar på musik och kollar på film under långa resor med den.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag valde DS framför Wii (har redan 360 och en PC) och tycker snarare att det är en väldigt mångsidig konsol. Finns allt från old-style äventyrsspel och turbaserade strategispel till matlagningsprogram och to.m musikprogram. PSP hade inget som intresserade mig (som inte finns mycket bättre på en "vanlig" konsol) DS är unik och kul. GTA på DS krossar dessutom de på PSP..


signatur
Medlem

Sony är precis som sina konsumenter, griniga för att nintendo säljer bättre.

Inaktiv

PSP:n har sett sina bästa dar tycker jag, den känns faktiskt lite gammal nu. Ingen touch screen på nya PSP-3000 ens. Dyrare än PSP-2000 men inte mycket nytt användbart alls.

Skulle Sony öppna upp sin konsol lite mer skulle den nog sälja bättre. Man missar så mycket möjligheter med den om man inte kan köra homebrews t.ex.

(För dom flesta låser förmodligen inte upp sina)

Har en PSP-2000 och är nöjd. Har använt den till massor av saker. GPS med sattelitkartor, shoutcast radio, filmspelare, scummvm och snes emulator etc.

Om man bara ser till original spelen så tycker jag DS:et vinner.. Fler roliga/originella spel helt enkelt. (har haft båda).

Dax för sony att göra en PSP2 eller nått.. med touchscreen och bättre hårdvara. Det vore nått..

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Hardboiled15:

Jag tycker att DS är som Wii själva konsolerna är ju bra men spelen är meh. Jag hade en DS men sålde den och köpte en PSP och jag ångrar inte det. Jag menar det finns inget bättre än en PSP på långa resor då man kan spela spel som God of War och GTA: Liberty city stories eller lyssna på musike och se på film.

PSP är ju iofs sämst, så jag förstår att du lider när du lyssnar på musik och kollar på film under långa resor med den.

OK? Kan du utveckla det där något? Jag lider inte där jag lyssnar på musik och ser på film med min PSP tvärtom jag njuter och tänker på hur jävla tråkig min DS var i jämförelse.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Att jämföra en DS med en PSP är typ som att jämföra ett Wii med ett PS3. Bra grafik på PS3 pch PSP men det är samma spel som man redan spelat flera gånger. Wii och DS är i alla fall lite nyskapande med kontroller och liknande.

Sen har jag aldrig förstått varför man skaffar sig bärbara konsoller för att titta på film och liknanade med, taskig bild, taskigt ljud. Usch.

Medlem

Jag väntar på min Pandora, kanske inte riktigt samma målgrupp men den har ju enorm potential till att kunna göra kul grejer.

http://openpandora.org/

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Att jämföra en DS med en PSP är typ som att jämföra ett Wii med ett PS3. Bra grafik på PS3 pch PSP men det är samma spel som man redan spelat flera gånger. Wii och DS är i alla fall lite nyskapande med kontroller och liknande.

Sen har jag aldrig förstått varför man skaffar sig bärbara konsoller för att titta på film och liknanade med, taskig bild, taskigt ljud. Usch.

Man skaffar ju dom främst för att man gillar att spela på dom men att PSP`n har alla dom här funktionerna är knappast ett minus dessutom så ligger PSP och DS inte så långt ifrån varandra i pris.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=96971 Nya PSP 1649 KR

http://www.webhallen.com/prod.php?id=95807 Nya DSi 2179 KR så

Båda har ganska bra funktioner men jag anser att PSP slår DS i allt förutom spel mängd och Kontroller.

Riktigt nice att nya DSi har webläsare och stöd för musik. Däremot är avsaknad av Game Boy Advance slot ett stort minus.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag har en DS lite och har spelat dom flesta spel som finns till den.
Det är inte många spel som är bra, typ Castlevania, Square Enix re-makes (+Tactics).
Fick testa en polares PSP med moddad firmware som det låg en hel del spel på, jag tycker iaf att spelen till den var avsevärt mycket bättre, men det är en smaksak antar jag.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Ni som klagade på att MS gnällde över ps2 ans prissänkning för några dagar här på fz.

Nu ser ni att Sony är minst lika fjantiga.

Medlem

det ända jag äger där är en Iphone

å min röst hamnar på psp, bygger mitt omdöme på grund av att jag anser att det är den bästa bärbara konsolen, bäst med knappar och styrning. bäst spel osv.

Iphonen må ha högre prestanda än både ds och psp, men ingen bra spel system, då man inte har några knappar, å de flästa spelen måste man trycka på skärmen å så sätt skymma sin sikt, eller vrida runder på mobilen, som är sjukt jobbigt.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

DS har bredast spelutbud av alla konsoler denna generation så man kan ju knappast tycka att den har få spel. PSP lyckas ju pressa ut nån PS2-konvertering då och då som ingen bryr sig om.

Medlem

Som någon tidigare sa så tror jag Sony måste uppdatera sin PSP med 2 analoga spakar och kanske touchscreen. Det vore nått de:)

Medlem

Ifall man äger en DS så kanske det vore ypperligt att uppgradera till en DSi nu. Men har man däremot en DS Lite så är väl inte skillnaden lika "stor".

För övrigt så tycker jag inte att någon av dem är BÄST. Jag skulle t.ex. kunna säga att PSP är totalt värdelös eftersom det inte går o spela Super Mario-spel på den (de nya till DS alltså, emulator funkar ju finfint)... men så kan man ju säga att PSP är suverän eftersom man kan kolla på film på den.

Medlem

"Att den hittills sålt ungefär hälften så mycket som DS spelar uppenbarligen mindre roll för herr Koller..."

Detta summerar min åsikt i ämnet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Som ägare av flera konsoller: zzzzz

Det räcker inte med att fanboys ska flamea, utan företagen har investerat i bästa A-grade Napalm själva.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Som ägare av flera konsoller: zzzzz

Det räcker inte med att fanboys ska flamea, utan företagen har investerat i bästa A-grade Napalm själva.

Jag kan bara hålla med.

Sedan vill jag bara påpeka att även om DSn inte har möjligheten "out of the box" att se på film och dylikt så har iaf jag under olika atlantflygningar tittat på olika tv-serier i min DS.


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

Ska jag inhandla någon ny bärbar konsoll så ska de... Nä det händer inte igen, tiden för bärbara konsoller är ute, nu är eran av mobiler här. Det går inte att undvika. Folk vill inte ha 20 olika prylar på sig när de lämnar huset, de vill ha EN. Simplare än så blir det inte.

Medlem

Har en PSP för surf men spelar mest på min telefon Nokia N5800 Express Music. En blandning mellan DS och pekpinnen samt PS 3 och siax-styrningen. Vansinnigt kul och allt för få spel som är anpassade.. men det kommer.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag älskar både DS och PSP, fast om man inte chippar PSP anser jag den nästan värdelös att ha... då väljer jag DS över den, ochippat eller inte.

Om det är ett chippat PSP tar jag dock hellre den över DS, och igen, ochippat eller inte...

Chippat/Ochippat DS > Ochippat PSP
Chippat PSP > Chippat/Ochippat DS

detta är visserligen bara min åsikt.. Jag älskar fortfarande båda av mina älsklingar!

Medlem

Till alla idioter som tror att man kan chippa ett psp: DET GÅR INTE!

Men det går att flasha däremot. Very big difference

Medlem

Det roligare med det hela är att Nintendo skiter totalt i vad "andra" anser är bra för dem själva. Nintendo gör som dom vill, och det har ju visat sig gått bra. Bara att inse, det går inte att leva på bara core-gamers idag längre.

Både Wii och DS är på helt rätt väg!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Det roligare med det hela är att Nintendo skiter totalt i vad "andra" anser är bra för dem själva. Nintendo gör som dom vill, och det har ju visat sig gått bra. Bara att inse, det går inte att leva på bara core-gamers idag längre.

Både Wii och DS är på helt rätt väg!

Förut då jag faktist älskade Nintendo så behövde de inte en innovativ konsol för att göra innovativa spel Mario 64 och Zelda Ocarina of Time äger fortfarande allt Nintendo någonsin gjort. N64 och Gamecube tiden vilka tider det var! Jag känner nostalgi bara då jag skriver konsolernas namn. Det som är bäst med Wii är att man kan fixa hem de bra Nintendo liren via online affären.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

GameBoy. Bättre handhållen konsol får man leta efter.

Medlem
Skrivet av Xedious:

Till alla idioter som tror att man kan chippa ett psp: DET GÅR INTE!

Men det går att flasha däremot. Very big difference

jag skulle vilja påstå att det visst går att också chippa ett psp, det var inte längesen jag såg ett chip i någon svensk nätbutik som man kunde installera vilken firmware man ville via det chippet. kan dock inte hitta anonsen för tillfället för att bevisa det. . men stand by for update. jag ska hitta den

men självklart förstår jag också att man flashar bioset på psp. men ville påpeka att möjligheten för ett chip finns.


signatur

// FeeAC

12
Skriv svar