Command & Conquer: Red Alert 3

Robot
Command & Conquer: Red Alert 3

Command & Conquer: Red Alert 3 släpptes redan för ett halvår sen till PC och Xbox 360. Nu kommer det även till PS3. Varför?

#ea-los-angeles, #command-conquer-red-alert-3


Medlem
Red Alert 3 på PS3 - succé?

Tycker det ser bra ut, men jag skulle ju heldre skaffat till PC


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Det lär nog ta en stund innan strategispel blir lika bra på konsoll som på pc.

Bra recension för övrigt!

Medlem

Ska köpa detta när det sjunker i pris
edit, vadå "varför till ps3"? För att det inte minns många rts spel till konsol och det kan vara kul för PS3 spelare att få spela spelet även på konsol istället för PC.

:S


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Spelbart demo, men som jag alltid säger MAN SPELAR INTE RTS PÅ KONSOL! Det är bara så!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Slår vad om att Halo Wars e bättre=)

Medlem

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

Inaktiv
Skrivet av Haghala:

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

Fortfarande RTS på konsol? Halo Wars är det bästa RTS spelet som kommit ut till konsol om jag ska vara ärlig. Men som sagt, detta blir kanske också en succé?

Medlem
Skrivet av Haghala:

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

måste inte spelet stödja det?
och då är andra frågan stödjer red alert 3 mus&tagentbord?
om inte varför?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Inte testat just Red Alert 3 på PS3 men jag kommer ihåg dom glada PSX dagarna och C&C. Det funkade ju kanon att spela med kontroll!

Medlem
Skrivet av Divion:

Inte testat just Red Alert 3 på PS3 men jag kommer ihåg dom glada PSX dagarna och C&C. Det funkade ju kanon att spela med kontroll!

Man minns vad man vill minnas, du kan inte jämnföra ett minne med den standard du har idag, testa att spela ditt gamla spel och se om det var så bra som du tyckte så kommer du se att det finns problem med spelet och sånt som säkert stör dig som du inte minns just för att spelen var inte lika utvecklade.

Medlem

Visst själv föredrar jag som många andra RTS på PC men det funkar ju antagligen bra även på konsol för ärligt talat hade det inte funkat så hade folk inte köpt spelena eller?

Medlem

Bra recension

Medlem

Skippade det till PC när det kom pågrund av DRM.
Men ska nog ta och ge det ett försök på PS3, får ju ta och fixa lite trophies.

Inaktiv
Skrivet av Haghala:

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

Går endast använda tbord och mus till chatt.

Medlem
Skrivet av Oradx:
Skrivet av Haghala:

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

Går endast använda tbord och mus till chatt.

upp spel utvecklan antar jag

Medlem

Red Alert ska vara på PC the end. Hatade att spela det på Playstation så jäkla mycket bättre på pc.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

"Det är ju C&C?"
Ja och det sämsta CC som har kommit i princip, stelt, tråkigt och långsammare än tidigare spel. Iofs så har CC serien gått rakt utför från och med generals.

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av Oradx:
Skrivet av Haghala:

PS3's styrka är ju att du enkelt kan använda BT muss +tangentbord. Så RTS på PS3 är inga direkta problem idag

Går endast använda tbord och mus till chatt.

upp spel utvecklan antar jag

Ja det verkar vara upp till utvecklarna det stödet som nån sa i samma diskussion i en annan tråd för några dagar sen så har UT3 tbord+mus kompabilitet utöver det spelet så vet jag inget som har det.

Jag önskar Sega kommer med en riktig gamer maskin plus att den har tbord+mus och stor hdd och Linux, då kan man klara sig utan PC.

Medlem
Skrivet av Brandter:

"Det är ju C&C?"
Ja och det sämsta CC som har kommit i princip, stelt, tråkigt och långsammare än tidigare spel. Iofs så har CC serien gått rakt utför från och med generals.

Medlem

får hela spelet i veckan så det ska testas. Första RTS:et till konsol jag testar. Ska bli kul.

btw. köp en adapter så kan man ha tangent bord och mus till vilket spel som helst. case solwed


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Trodde det här spelet skulle vara typ ett fps eller third-person shooter. Inte strategi


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag älskade C&C1 på Sega Saturn faktiskt. Hur soft som helst att sitta med en gamepad, hade inga problem alls med det. Enda "felet" var ju att man bara kunde ha tre grupperingar (via snabbknappar), man har ju 10 på PC... Men de kanske hittat på bättre lösningar nu för tiden. Jag hade gärna lirat med gamepad på PC också om det var mer anpassat för det. *hädare*

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Trodde det här spelet skulle vara typ ett fps eller third-person shooter. Inte strategi

haha, hur kunde du tro det? Red Alert har alltid varit ett RTS som klassiker.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Tycker inte man ska jämföra med PC ver när man recenserar ps3 ver! som att jämföra äpplen och päron!

Medlem

Tankade ner demot från PSN USA och testade. Har klarat alla tre factionerna på PC så spelet är inget nytt för mig. Men att styra med gamepad är ett stort no no.
Det gick bra i dom banorna som fanns med i demot, men med tanke på vad som kommer sen så gäller det att hålla tungan rätt i mun för att lyckas. Föredrar nog mus och tangentbord framför gamepad.
Funkar RA3 med mus och tangentbord till PS3:an så är det ett givet köp. Filmerna gör sig mycket bättre på min full HDTV än på min datorskärm...
Gemma Atkinson i full HD:heart:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Grymnt snyggt och bra spel, kontrollerna fungerar oxå mycket bra för en van konsoll spelare. Gillar den uphottade ps3 gfx + det lilla extra man fick med på ps3.

Dem har verkligen kommit långt med kontrollerna om man jämför hur Tiberium wars var på x360. Jag ger spelet en 4 av 5 i betyg. .

1
Skriv svar