Nintendo: Begagnade spel är inte bra

Medlem

Går inte jämföra spel och film på det sättet... det ena är en 1,5-2 timmars upplevelse och det andra 10-15 timmar. Det ska verkligen vara något speciellt för att man ska orka köra igenom ett spel flera gånger.

Priset är ju även det en enorm skillnad. Spel kostar ju så pass att man vill få ut allt man kan ur det, om det så innebär att sälja vidare spelet och köpa något nytt.

Han borde ta och se på det som en konsument istället för en girig VD.

Medlem

Så snackar en snubbe som snor våra stålar. Ni vet VD-typerna. Han slänger säkert sin skjorta och slips på kvällen innan han går och lägger sig.

Medlem

Utan begagnad handeln skulle vi som spelare bli ruinerade.. köpa ett spel för 600 spänn som man sedan klarar på 10 timmar för att sedan bara ligga och damma på hyllan?.. Bättre kunna sälja den och investera pengarna i ett nytt spel.

Korkade förslag! Köpa ett spel vi download är en dålig affär eftersom man inte kan sälja det vidare och tjäna tbx en slant eftersom skillnaden mellan download och butik köp är extremt liten.

Medlem

Begagnade böcker är ju det bästa sedan skivat bröd

Medlem

Just de har redan ett långinlägg i början på tråden, men vill bara fråga, hur fan ser han ut på bilden.

Men ett ord skulle jag säga girig och dum...fan de var två måste jobba på de.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

jag ska genast gå ner till Peter & Lottas och förklara för dem att de har fel som säljer begagnade cd/lp-skivor. Fy dem, de är inte bra för oss konsumenter.

finns dom kvar, coolt beställde mycket vinyl där en gång i tiden:D har dom kvar postorder en tro?

Qus
Medlem

April april. Varför har ingen skrivit det?

Medlem
Medlem
Skrivet av Qus:

April april. Varför har ingen skrivit det?

Precis. Det var det första jag tänkte på när jag läste artikeln.

Medlem

Vilka idioter... slänga spelen istället för att sälja dem alltså? Det låter ju jättebra för miljön också. Yay... Nintendonuts

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Qus:

April april. Varför har ingen skrivit det?

Precis. Det var det första jag tänkte på när jag läste artikeln.

För om det är ett april skämt så är det ett väldigt dåligt sådant, eftersom det är ett jätte stort problem i USA där många spelbutiker har en sån företags modell. Att endast köpa begagnat gör att absolut inga pengar kommer tillbaka till ursprungstillverkaren.

Medlem

Detta har de alltid tyckt. Om det är ett aprilskämt så åker jag dit.. men det är väl mest för att de verkligen inte gillade begagnade spel förr i tiden.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:

Threezool:
Haha, jag hoppas du är ironisk. Känns som att det inte går en dag utan att någon anklagar oss för att vara pro Sony, Nintendo eller Microsoft - lite beroende på vilket företag som stått för dagens positiva/negativa nyheter.

Det enkla men tråkiga svaret är ju att vi bara skriver om det som händer, helt enkelt. Säger Nintendos USA-chef något... udda, så vill vi ju givetvis förmedla det till er. Imorgon är vi säkert Xbox-fanboys igen.

Va mer hur det uttrycktes som jag reagera över, och att det var typ inom en kort period, annars brukar jag strunta i sånt.

Så för mig spelar det ingen roll, bara nyheten är saklig och så, kan tycka att just nintendo nyheten var lite låg, och att xbox nyheten får ha "sin" nyhet så får ni skriva en ny om Sonys "framgång" så att säga, men det är ju såklart bara vad jag tycker ^^

Så ta inte illa upp

Medlem

Alla överreaktioner åt sidan så har han till viss del en poäng. Som Drunken_monkey nämnde så är det ett större problem i USA, där stora spelkedjor satt i system att försöka nästan bara sälja begagnat, med mycket liten prisskillnad. Vad jag har läst kan det ibland vara så illa att när man frågar om ett spel i kassan så plockar de automatiskt fram ett beg. exemplar.

Ovanstående är ju självklart inte bra i längden då inga vinster går tillbaks till utvecklarna utan stannar i fickorna hos spelkedjan.

Å andra sidan så har ju begagnatmarknaden ett värde för oss spelare, som inte alltid är så himla rika. Det är en svår fråga.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Eftersom det är ett jättestort problem i USA där många spelbutiker har en sån företags modell. Att endast köpa begagnat gör att absolut inga pengar kommer tillbaka till ursprungstillverkaren.

Men,det gör att de kan ta ut ett högre ursprungspris då konsumenterna är beredda att betala mer om de vet att de i ett senare läge har möjlighet att få tillbaka en del av den investerade summan. Denna faktor är väldigt viktig när det gäller inköp av till exempel bilar.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag köpte en bunt begagnade NES-spel nyligen men det var alltså inte bra? Då får Reggie gärna förklara för mig var jag kan få tag på nya exemplar.

Givetvis handlar det om pengar. För spelföretagen är skillnaden mellan begagnatmarknaden och piratkopiering minimal.

Han vill att du köper en Wii för att sedan köpa de spelen via Virtual console

12
Skriv svar