Unknown premiärfilmat
ZZzzz...
Inget ont om spelet, men grundläggande fysikfunktioner och ett par mörka och intetsägande rum är ungefär lika intressanta att visa som en skärmdump av en vägg.
Jo jag tänkte detsamma. Förstår inte riktigt vad som "redan nu verkar lovande". Jaja, det är ju ett tag kvar tills spelet släpps så det hinner nog komma fler trailers
ZZzzz...
Inget ont om spelet, men grundläggande fysikfunktioner och ett par mörka och intetsägande rum är ungefär lika intressanta att visa som en skärmdump av en vägg.
De ville visa upp att karaktären har en enorm muskelmassa, att kunna kasta en trälåda så hårt att den splittras mot en takkrona är inte något man ser varje dag.
Men väldigt Thief aktigt, hoppas att det har smygaelement inbyggt, men hoppas att det är mer som thief 1/2 än thief 3, som var en buggig besvikelse.
Tror snarare att de släppte denna "teaser" för att ännu en gång visa deras fysikmotor.
Håller tummarna för detta. Penumbra: Overture ligger högt upp på min lista bland bästa spel jag nånsin lirat.
Från deras hemsida:
The video gives a quick demonstration of the mood and style we are aiming for, as well as demonstrating the maturity of the in-house developed HPL2 game engine
dare to be bold
Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något
Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.
men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)
Eftersom jag bara läste rubriken här, insåg jag först efter ett besök på Shacknews vad detta var. Nu efter att jag sett videon blir jag lite förväntansfull. Jag gillade skarpt hur det såg ut och hur det verkar kontrolleras, den så kallade "känslan" i spelet.
I check for my interest.
Liksom en kommentar på Shack föll så kanske de skulle valt ett lite mer google-vänligt namn.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något
Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.
men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)
Nej för faun , hela charmen ligger ju i deras HPL och atmosfären den skapar, fan inget jedra U3 engine då e ju allt som bortblåst.
Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något
Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.
men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)
Nej för faun , hela charmen ligger ju i deras HPL och atmosfären den skapar, fan inget jedra U3 engine då e ju allt som bortblåst.
I agree
Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något
Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.
men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)
Du blir inte imponerad av grafiken men du blir imponerad av den gamla funktionen "leaning"!? lustigt... dessutom är de 4 stycken som sitter och knackar koden till spelet hemma! Tycker grafiken är mycket duglig för övrigt..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Har ni fått Penumbra spelen att funka på en vista x64 dator?
Japp, funkar utan problem.
Du blir inte imponerad av grafiken men du blir imponerad av den gamla funktionen "leaning"!? lustigt... dessutom är de 4 stycken som sitter och knackar koden till spelet hemma! Tycker grafiken är mycket duglig för övrigt..
Jag blev inte så imponerad av leaning.... Men jag tyckte att karaktären i videon rör sig väldigt organiskt som jag sa, inte bara ett flytande vapen som i så många andra spel.... och bra stämning i spelet i övrigt.
Jag tycker att det är mycket ambitiöst av ett så litet team att knacka ihop grafiken själva, när man skulle kunna köpa en existerande motor. så kan proggar-teamet inrikta sig på mer gamedesign inriktad knackning....