Modern Warfare blir egen spin-off-serie

Medlem

Detta låter faktiskt skitbra, gillade Modern Warfare mkt mer än övriga CoD spelen (som i sig absolut inte är dåliga).

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av Fr0stB1te:

Jag kan inte förstå varför så många hela tiden klagar på Treyarch och bu bää va dåliga dom är IW är mycket bättre. Är alla totalt bortkommna här eller? Om ni inte ser vilka framsteg Treyarch har tagit sen CoD: UO så är det fan illa. Jag är ingen Treyarch fanboy jag tycker bara det är väldigt dålig stil av dom som hela tiden bara säger va dåliga dom är. Konstigt att IW kanske är bättre? IW är ju några stycken som arbetat med Mohaa också. Dom har ju varit med sen första MOHAA. Jag tycker personligen att IW gör helt gryma CoD spel. Men Treyarch är inte långt ifrån samma resultat. Vänta bara om några år kanske dom slår igenom med ett CoD spel som nästa blir lika bra som CoD 4? Tycker folk ska uppskatta deras arbete, Även om det var mycket buggar och annan skit i WaW så har dom gjort ett enastående arbete med spelet inte nog med det så har dom konverterat Modern Warfare tillbaka till WW2. Det kanske inte va så lätt i början heller? Kände att jag behövde skriva något positivt om Treyarch då det ända man ser är massa whine... Retta mig om jag har fel?

Nej men World at War kunde ha vart ett MYCKET bättre spel men vissa saker gjordes bara så dåligt att det blev helt förstört.

Problemet med cod5 är att det är för likt cod4.
Annars är det ett kanon spel det med.

I och med att dem tex försöker replikera alla perks med mera från 4ran blire saker som varken användes eller var standard i ww2, apature sights på mp40 bara som exempel eller vad sägs som recon plan som ser allt precis som uav eller insta aim/kill oavsett avstånd med maskingevär vilket gör vanliga gevär ganska onödiga att använda.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av StrongBad:

Bra initiativ tycker jag. Det är onödigt att blanda ihop Call of Duty med sitt WW2-fokus med massa nutidskrigande.

Tror snarare att dem kommer göra nåt nytt i gameplayet osv och därför inte vill namge spelet Call of Duty som alltid haft samma typ av spelstil. Kanske för en gång skull lite mer realism slash hostage missions eller något annat annorlunda vem vet?

Dessutom kan man ju förstå att något måste ligga bakom i och med namnbytet pga att det annars är ganska olämpligt att ta bort just namnet Call of Duty... som säljer som smör oavsett spelets kvalité eftersom serien gjorts sig så känd.

Var lite min tanke med att dom, att dom gjort nån större färrändring som gör det mer logiskt att gå ifrån call of duty helt. vad som gör att det blir intressant är att då har dom en bra ide som kommer köra på. hela uppföljaren i sig gör det rätt intressant, jag funderar på att lägga in det gamla snart igen.

Inaktiv

Treyarch har faktiskt inte gjort CoD 3 & 5 i samma kvalite som infinity award. United offensive var dock en bra expansion. Treyarch borde göra något eget och sluta leva i infinitys skugga, tror att dom har bättre kompetens där. Ser fram imot modern warfare, visst finns det många shooters i modärn tid men inte med lika bra kvalite och stil som cod4 gav. Skulle vara roligt om du uteslöt amerikanerna en gång i alle fall och fokusera på andra nationer än bara USA och UK.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

nice det ska bli rolgit med Modern Warfare 2. Första spelet var jö ass bra länktar till 2 släpps

Inaktiv

Jag förstår inte hur ni kan tycka att det här är "modigt" av IW. Dom kommer ju göra samma sak som 2K gjorde med Bioshock: "The spiritual successor of the monster hit, blockbuster, goty CoD4: MW". På vilket sätt är det modigt? Detta är, enligt mig, bara för att det skulle se fjantigt ut att döpa spelet till "CoD: Modern Warfare 2" men att bara ta bort CoD från namnet och istället marknadsföra sig som CoD4s uppföljare blir mycket bättre.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

CoD 5 betan tycker jag ägde CoD 4 (som är ett skitbra spel), måste se till att skaffa hela 5:an med Nazi Zombies och allt

Call of Duty, Rest in peace.

Modern Warfare, Live long and prosper!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Sen kan man ju debattera om inte Modern Warefare är minst lika uttjatat som ww2, springer hellre på Omaha tbh än håller en m16 för sjuttielfte gången.

Medlem

Länge leve Morden Warfare, framtiden för den serien kommer nog bli riktigt fet.
Och lycka till CoD, det lär dom behöva med Treyarch som utvecklare :/


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

World at War var helt ok.:up:

Sluta gnäll.

Medlem

Lite roligt att det fortfarande heter Call of Duty: Modern Warfare 2 i "Hetaste spelet just nu"

Medlem

Bra, modern warfare 1 var för bra för att ev. försvinna i call of duty sfären, single playern var fantastiskt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Mig spelar det ingen roll vad de kallar spelet. Bara det blir lika bra som första modern warfare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Längtar efter mer realism. CoD-spelen är kul i början men ganska snart infinner sig "klicka-tryck-känslan" snarare än känslan av krig. Hoppas de också gör om grafikmotorn så att banorna är öppnare och friare, idag känns allt så "uppförstorat" och tillrättalagt i de korridorer man rör sig i. Mer atmosfär vore önskvärt.

Vill också se högre svårighetsgrad, uppdrag som kräver mer teamwork - ja kort och gott Realitymod till BF2

Inaktiv

Vad jag skulle vilja ha är väl större öppnare banor som känns realistiska. Vore även kul om istället för en normal och en hardcore version fanns ett mellanting där man faktiskt behövde träffa mer än i hardcore, där man dör något snabbt men mindre än i normal där man helst ska köra med en noob tube för att kunna ha ihjäl ngn snabbt. Granater både i handgranatsform och noobtube form gör löjligt mycket skada i nromal jämfört med gevären. Sen MÅSTE dom faan ta bort det där krysset som markerar träffar, seriöst, vilket otroligt korkad idé att krysset även syns när man träffar någon på andra sidan en vägg.

Inaktiv

Gött=) då vet man att det kommer fler Modern warfare=)

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Call of Duty, Rest in peace.

Modern Warfare, Live long and prosper!

amen!:|


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Det här är nog bra. Att byta namn och göra MW till en egen serie gör ju att de kan börja göra förändringar utan samma press från fansen av CoD. Det enda orosmomentet här är väl att Treyarch lär driva ner CoD-serien i ett träsk någonstans.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sen kan man ju debattera om inte Modern Warefare är minst lika uttjatat som ww2, springer hellre på Omaha tbh än håller en m16 för sjuttielfte gången.

Word.. Håller med

Medlem
Skrivet av Johan:

Längtar efter mer realism. CoD-spelen är kul i början men ganska snart infinner sig "klicka-tryck-känslan" snarare än känslan av krig. Hoppas de också gör om grafikmotorn så att banorna är öppnare och friare, idag känns allt så "uppförstorat" och tillrättalagt i de korridorer man rör sig i. Mer atmosfär vore önskvärt.

Vill också se högre svårighetsgrad, uppdrag som kräver mer teamwork - ja kort och gott Realitymod till BF2

Å andra sidan skulle hela single player aspekten försvinna eftersom ju mer öppet det blir desto svårare att kontrollera vad spelaren upplever och vad som händer runt om. (scripts,events osv)

Kort och gott, blir det för stort blire ingen bra Single Player atomsfär. Men för multiplayer vore det helt klart ett plus, men cod har ju alltid handlat om Infantry Combat som main fokus sen får vi väl se vart Modern Warefare tar vägen.

Skrivet av Vike:
Skrivet av The flying Meatball:

Call of Duty, Rest in peace.

Modern Warfare, Live long and prosper!

amen!:|

Håller med så länge de envisas med att inte göra kampanjer för tyska sidan i WW2 spelen.


signatur
Inaktiv

älskar cod 4, just för en anledning att man spelar i modern tid. orka inte med de jävla tyskarna. ser fram i mot cod: mordern warfare 2!!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

haha synd bara att waw inte förtjänade det "utmärka omdöme" skitspelet fick.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Å andra sidan skulle hela single player aspekten försvinna eftersom ju mer öppet det blir desto svårare att kontrollera vad spelaren upplever och vad som händer runt om. (scripts,events osv)

Kort och gott, blir det för stort blire ingen bra Single Player atomsfär. Men för multiplayer vore det helt klart ett plus, men cod har ju alltid handlat om Infantry Combat som main fokus sen får vi väl se vart Modern Warefare tar vägen.

True... Men ärligt talat lägger man ju mycket mer tid på att lira online än SP, så då kan man offra SP anser jag. Hellre ett awesome MP som håller hur länge som helst än ett häftigt SP som man kör igenom en gång.

Medlem

Jag spelade BARA cod4 för SP, och det var ett av de bästa SP-spel jag kört.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av MrBanzaiman:

Detta låter faktiskt skitbra, gillade Modern Warfare mkt mer än övriga CoD spelen (som i sig absolut inte är dåliga).

Håller med dig

Medlem

modern warfare är spelet som fortfarande håller topnotch i multiplayer.. call of duty world at war va slafsigt gjort.. fick alltid betyg det inte förtjänade.. lite som Thåström.. call of duty namnet har så gott rykte att dom kunde gjort vadsomhelst och det hade iaf sålt.. precis som den förr så storslagne artisten som ny blir hyllad trots att han bara rapar upp massa trams...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av OdLuKnoW:

älskar cod 4, just för en anledning att man spelar i modern tid. orka inte med de jävla tyskarna. ser fram i mot cod: mordern warfare 2!!!

"Modern Warfare 2 skippar nu Call of Duty-namnet och blir en egen serie..."

:$

Annars så är det väl ett smart drag att gå över till "Modern Combat 2" redan nu, så de slipper brottas med "Call of Duty 10" Låter inte bra alls ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Modern Warfare alla dagar i veckan.

123
Skriv svar