Massives grundare slutar

Medlem
Massives grundare slutar

va fan?? Det var oväntat. Lite dumt kanske i tider som detta?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Han var ju det ansikte man ofta såg i samband med WiC. :/

Medlem

fan va tråkigt varför sålde dom sig till ubisoft bläääää

Inaktiv

Kan förstå att man inte vill vara en sellout.

URK
Medlem

han får säkert ett antal pengar att han säger upp sig sedan blir han chef över nåt annat.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Riktigt synd, man känner sig lite orolig (oavsett vad han säger) för Massive om grundaren känner att han måste hoppa av. Jag önskar Martin däremot all lycka och hoppas att han öppnar någon ny studio som kan växa fram.

Medlem

Synd

Fast bra initiativ. Låt världen höra hur Ubisoft suger... även om han inte säger det rakt ut.

Medlem

Dom har väll inte lika mycket frihet nu då Ubisoft äger dom så man förstår att han tröttnade.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Slutar? fnys, själv har man frustrerat letat jobb i flera månader :/

Medlem

En gång i tiden var Ubisoft hur bra som helst. Nu blir de bara sämre och sämre.

Inaktiv

Hmph. Han letar efter kvalitets spel, det har inte Ubisoft.

Assassins Creed sög ju verkligen, kunde bli något men Ubisoft slopade chansen.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Ubisoft... Jaha, då var ju det dödsdomen för att Massive Enterntainment ska producera kvalitetsspel som World in Conflict och Ground Control.

Medlem

Ingen nyhett är komplett utan ogenomtänkta, korkade kommentarer om hur de sålt sig, och hur världen kommer att gå under

Medlem
Medlem

Jag kan definitivt förstå att de sålt till Ubisoft. För ekonomisk trygghet är det för de flesta företag tvunget att förr eller senare ansluta sig till en utgivare.

Jag står dock fast vid att jag tror det är spiken i kistan för kvalitetsspel från Massive. De kommer varken få den tid eller pengar som krävs av Ubisoft för att göra klart något, utan det kommer sluta med halvfärdiga, krystade produkter där Ubisoft ger upp allt vad kvalitet heter för förtjänst, utan någon som helst yrkesstolthet, vilket kommer gå ut över utvecklarna, i det här fallet Massive Enterntainment.

Ovanstående tycker jag är väldigt synd för ett företag med så fin repertoar som Massive, men i slutändan antar jag att "okej produkter och stabil framtid" är bättre för de anställda och företaget som helhet än "innovativitet och brilljans som kanske säljer, eller kanske inte".

Medlem

Nästa spel från Massive kommer bergis ha något med Tom Clancy att göra, eller någon annan form av as dålig irak/mexiko -anti-terror whatever stämpel... Ubi gör ju inget annat verkar det som.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tråkigt för Massive men bra att det fortfarande finns personer med integritet i spelbranschen i alla fall.

Inaktiv

Jag tror inte ni ska vara så hastiga på att dra slutsatser. Är inte på långa vägar säker på det faktiskt betyder mindre frihet för Massive, kanske tvärtom.

Inaktiv

Tyvärr ganska väntar. Får se om fler ifrån Massive kommer att följa efter.

Inaktiv

Inte alls oväntat. Ingen passar i ett franskägt företag. Canadicker är också speciella på sitt lite halvfranska sätt. återstår att se vad som händer med massive, de har gjort bra ifrån sig.

Blizzard kan gå och kamma sig. Skrotföretag! Våga vägra Vivendi... bläh

Medlem
Skrivet av Pstar:

Inte alls oväntat. Ingen passar i ett franskägt företag. Canadicker är också speciella på sitt lite halvfranska sätt. återstår att se vad som händer med massive, de har gjort bra ifrån sig.

Blizzard kan gå och kamma sig. Skrotföretag! Våga vägra Vivendi... bläh

Är du medveten om att Vivendi (som ägde Massive 2003 - 08) också är franskt?

1
Skriv svar