Påskgaming: Dragon Age!

Medlem
Påskgaming: Dragon Age!

Hej, Internet!

Huga, det är mycket nu över påsk. Många släktingar ska träffas och ännu fler ägg ska ätas. Jag har emellertid haft tid för att börja ta tag i Dragon Age igen, och jag har en god förhoppning om att hinna klart det nu över helgledigheten. Ruggigt bra spel, så är det bara, men jag kan inte rå för att dra paralleller till Mass Effect hela tiden... på gott och ont. Jag lade till Return to Ostagar innan jag satte igång att spela igen, och det verkar som ett ganska bra litet tillägg för en billig penning. Men Awakening är ovanligt högt prissatt på 3 200 poäng. Frågan är bara hur pass mycket man får för... poängarna? Oavsett vilket gör man uppenbarligen rätt i att klara av grundspelet först.

Utöver det har jag varit i valet och kvalet om jag ska skaffa Just Cause 2 eller inte. Efter att ha demolekt några gånger var jag visserligen ganska positivt inställd, men jag ville satsa ordentligt på mina oavslutade RPG:s. Dessutom det måste jag ta med i beräkningen att Splinter Cell: Conviction dyker upp om knappt två veckor. Man ska ju aldrig göra sig själv otjänsten att skaffa för många nya spel på en gång. Då är det alltid något som blir liggandes mer eller mindre orört helt i onödan. Eller ska jag till och med skippa SC:C till förmån för sandlådespelet JC2, (jag gillar ju sådana, för den delen), eller som en kompis till mig uttryckte det "den ultimata rövhålsimulatorn"? Klara I-landsproblem, för all del, men i alla fall.

SC:C och Red Dead Redemption är redan beställt via Webhallen. Men man kan ju alltid ångra sig, eller köpa fler spel... trots allt.

Glad Påsk!

#blogg

Medlem
PÃ¥skgaming: Dragon Age!

Själv har jag kört JC2 demo'n ett antal gånger och det kommer definitivt bli ett köp efter helgen. Jag älskar open-world spel där jag får hitta på mina egna uppdrag och flumma runt.

1
Skriv svar