Nvidia:s nästa generation grafikkort...

Medlem
Nvidia:s nästa generation grafikkort...

Detta hitta jag--->

NVIDIA GT200 mer eller mindre klar, ett riktigt FPU monster?
Skrivet av Anton K 10 Mars 2008 11:19

Fler än ett par av NVIDIAs partners har avslöjat information om den kommande GT200 grafikkretsen från NVIDIA. G8x-arkitekturen har funnits med oss ett bra tag och med den uppdaterade G9x lanseringen har NVIDIA fått ännu mer tid för att färdigställa sin nästa generations grafikkretsarkitektur, som är känd som både "G100" och "GT200". NVIDIA verkar ha jobbat hårt med den nya arkitekturen för uppgifter säger nu att man är redo att presentera den nya arkitekturen vilken dag som nu, om man hade velat, men att man istället håller fast vid G92 arkitekturen tills AMD är redo att lansera sin R7xx-serien.

Den enda information vi fått om prestandan som läckt ut är vad som publicerats på den tyska sajten HT4U.net där man hävdar att GT200 ska erbjuda dubbelt så hög flyttalsprestanda jämfört med den nuvarande G92 arkitekturen. Det säger tyvärr inte så mycket om den verkliga prestandan men vi skulle bli mycket förvånade om den inte höll jämna steg med R7xx.

////////

Så fort det snabbaste kortet i den nya generationen kommer ska jag ha det och då säljer ja mitt 8800gt 0c. JAg har även bestämt mig för att vänta att köpa crysis tills den nya generationen kommer så att jag kan spela det 1280/1024 och allt very high. Det kommer garanterat att flyta på extremt bra med dem inställningarna.:up:

Inaktiv

signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

1
Skriv svar