problem med ljudsystemet

Inaktiv
problem med ljudsystemet

jag är inte alls bra på det här med ljudkort, jag har ett integrerat som stöder 5.1 så långt vet jag iaf

har nyss införskaffat i ett 5.1 ljud system, logitech X-530

den har en grön, en orange och en svart kabel för inkoppling till datorn, än så länge hittar jag bara den gröna porten på datorn

denna gröna kabel stöder bara främre vänster och höger högtalare och när jag spelar musik på ganska hög nivå så liksom rasslar det baktill på datorn där kablen är inkopplad och där jag antar att ljudkortet sitter

var ska jag koppla in den oranga och den svarta kabeln och har jag gjort något fel när det "rasslar" så på baksidan av datorn?


signatur

guns for show, knives for pro

Medlem

Börja med att ta reda på vilket moderkort du har.


signatur
Inaktiv

verkar som att det är ett ati radeon xpress 200, men jag kanske måste skaffa ett externt ljudkort om jag ska kunna koplla in ljudkablarna till rätt portar


signatur

guns for show, knives for pro

Inaktiv

Jag har 5.1 eller 7.1 i mitt ena moderkort och det är proppfullt med ljudportar. Har du bara en grön tvivlar jag, då får du nog sätta i ett ljudkort.

Enligt ATI ska det stödja ända upp till 7.1 dock.

"5.1 / 7.1 High Definition audio support"


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

hur är det med externa ljudkort, kan ni rekommendera något eller ska jag köpa ett nytt integrerat?


signatur

guns for show, knives for pro

Medlem

om du köper nytt integrerat så blir det ju ett nytt moderkort :P, billigare och bättre med externt

Medlem

Externt = USB eller Firewire.
Integrerat = inbbygt på moderkortet.
Internt = PCI-Ljudkort.

Det du ska ha är ett internt ljudkort.


signatur
Inaktiv

just det integrerat är på moderkortet, har införskaffat i ett externt


signatur

guns for show, knives for pro

1
Skriv svar