Medlem

Härligt spel, synd bara att AIM'et i multiplayer är helt åt helvete -.-

Varför ha "realism" online när 80% av alla spelare kommer skita i de pga. dåligt tålamod?

Jag spelar nu mååånga timmar och har fortfarande inte vänjt mig vid aim'et.

PS: Har spelat FPS spel konstant i 12år så det är inte mig de sitter i ;P


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Inaktiv

Jäkla bra spel! Ljudet, multiplayern känns frächt! och inlevelse grejjen känns najs!

Får en att verkligen tänka sig att köpa PS3 nu.

Men fan, kontrollen. Hade PS2, var bra då... men nu vill jag bara slänga den i väggen o fixa en 360 kontroll pronto! Verkligen svårt att sikta med den.

Inaktiv

De som klagar på kontrollen i KZ klagar egentligen bara på sin egen oförmåga att anpassa dig. Varför skulle guerilla kopiera kontroller ifrån ett sämre spel (som halo eller gow), tror inte de är så intresserade av 360 fanboys som kundbas i vilket fall. Själv är jag FPS gamer på främst pc och blir därför givetvis galet frustrerad på konsol oavsett vilket fps det är. Killzone 2 var det första konsol fps som jag över huvudtaget orkade med att köra tills frustrationen släppt, så bra är det :).

Det skall sägas att de inte finns något direkt revolutionerande i gameplay (singel eller multi), men det är bara ett sätt för en kritiker att fylla ut en review.. .senaste "revolutionerande" gameplay jag såg var när westwood släppte dune 2 ;). Skall dock sägas att KZ innehåller ALLT det där som de andra gör och det är slipat ut i fingerspetsarna.. ..lite av en blizzard helt enkelt. ..kopiera det bra som andra gör men se till att lägga ett lager extra rostskydd och att lacken verkligen glänser.

Medlem

Den tunna storyn kan det vara som det vill med då spelet främst riktar sig mot online-krigande. Att Killzone 2 inte heller har något nämnvärt nytänkande att komma kanske inte heller är något att hänga upp sig på - varför ändra på saker som fungerar?

Killzone 2 är snyggt som tusan och vapnen känns realistiska och "låter rätt". Miljöerna är kanske något enformiga men i den värld som hör storyn till kan man inte kräva något annat. Snyggt är det som sagt och det känns bra.

Att spela FPS-spel med en speldosa är inte min melodi. Jag fixar det inte. Oavsett hur bra ett spel är blir det kaotiskt om inte kontrollerna matchar ens spelstil. Efter åratal av nötande med tangentbord och mus tycks det för mig omöjligt att spela den här typen av spel med en handkontroll. För att råda bot på detta skaffade jag mig en FragFX (Googla om ni inte vet vad det är) för sådär 800 spänn. Det blev något mer i min smak men fortfarande verkligen inte hundraprocentigt.

En annan sak som jag tycker saknas är förstås en chat. Både in-game och i lobbyläget. Detta beror givetvis också på avsaknaden för officiella tangentbordsstöd. Utan chattande är det svårt att knyta nya kontakter och hitta spelkompisar vilket ju är a och o när det gäller just multiplayer.

Släpp in mus och tangentbord på konsollmarknaden och låt spelen stödja dem fullt ut så kommer datorspelandet vara ett minne blott.

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Ett spel är aldrig bättre än nästa spel.

Öhm, jo!

Ghost Recon - första spelet tillsammans med sina två expansioner är klart bättre än de efterföjande. Likaså är Delta Force (ettan) klart bättre än de som kom efteråt. Visst, de nyare spelen har läckrare grafik men spelkvalitén avgörs av många andra faktorer. Sällan har ett spel innehållit så realistiska skjutstrider som de vilka Ghost Recon hade.

Skriv svar