Testa Dawn of War II

Medlem

Tja det är ju mer likt Warhammer 40k än vad DoW1(aka Warhammer skins för CnC) var. Skulle dock vilja se ett WH40k spel i typ WiC stil. Bort med allt meningslöst resurssamlande och basbyggande samt stora strider där det enda objective är att utplåna fienden. Alt kanske en och annan defence bana i SP.

Medlem

Hahaha.... Du är härlig Puddy. Samma nollkoll som alltid.

Skulle verkligen inte vilja spela Puddys variant av spel, där suppressionenheter INTE har begränsad vinkel, utan kan skjuta allt i 360 grader, eller INTE har deployment time.

Är lika imponerad över att du inte hittad superenheterna.

Men framför allt så verkar du helt missuppfattat vad ett RTS måste handla om, eller för att citera legget;
"...att folk inte klarar av att fatta att relic inte vill göra ett "DoW1 med bättre grafik". Utan de ville göra ett Squad RTS."

Gäller att ha lite större periferiseende än att desperat klamra kvar med sina DoW1-skygglappar.
Dow2 är ett helt annat spel, och nej - alla uppgrades är inte samma sak, bara mer skada. Då har du inte provat dem.

Kan förstå att folk känner sig våldtagna om de förväntat sig ett DoW1 med bättre grafik, men skyll ingen annan än er själva för den föreställningen


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Icewind:

Tja det är ju mer likt Warhammer 40k än vad DoW1(aka Warhammer skins för CnC) var. Skulle dock vilja se ett WH40k spel i typ WiC stil. Bort med allt meningslöst resurssamlande och basbyggande samt stora strider där det enda objective är att utplåna fienden. Alt kanske en och annan defence bana i SP.

Defense banor har jag för mig dem snackadeo m skulle finnas i SP delen, men fö så finns det annihilation spellläge i betan där du ska utrota motståndaren, dock så måste du ju samla points för att få resurser ändå ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vilka sågningar. Låter som en 40K-version av Company of Heroes. Är det så illa?

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Icewind:

Tja det är ju mer likt Warhammer 40k än vad DoW1(aka Warhammer skins för CnC) var. Skulle dock vilja se ett WH40k spel i typ WiC stil. Bort med allt meningslöst resurssamlande och basbyggande samt stora strider där det enda objective är att utplåna fienden. Alt kanske en och annan defence bana i SP.

Defense banor har jag för mig dem snackadeo m skulle finnas i SP delen, men fö så finns det annihilation spellläge i betan där du ska utrota motståndaren, dock så måste du ju samla points för att få resurser ändå ^_^

Jo testade betan och kör typ bara på Annihilation. Skulle dock vilja ha ett redigt WH40k spel. Server sätter en resursmängd i början som alla köper enheter för sen går man lös på varandra. Kanske välja att inte sätta ut alla enheter i början så man har lite förstärkningar samt kanske kan överraska motståndaren. Föredrar helt klart Ground Control och WiC till resursgrindar RTS..

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Vilka sågningar. Låter som en 40K-version av Company of Heroes. Är det så illa?

Skulle påstå att detta spelet är en kombination av Dawn of War, CoH och Warcraft 3.... en salig röra! Mitt intryck just nu är "meh", definitivt inget köp. Det snackas om att dom ska patcha in grejer som mer kartor t ex på release-dagen, vi får se om dom ljuger.

Medlem
Skrivet av Icewind:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Icewind:

Tja det är ju mer likt Warhammer 40k än vad DoW1(aka Warhammer skins för CnC) var. Skulle dock vilja se ett WH40k spel i typ WiC stil. Bort med allt meningslöst resurssamlande och basbyggande samt stora strider där det enda objective är att utplåna fienden. Alt kanske en och annan defence bana i SP.

Defense banor har jag för mig dem snackadeo m skulle finnas i SP delen, men fö så finns det annihilation spellläge i betan där du ska utrota motståndaren, dock så måste du ju samla points för att få resurser ändå ^_^

Jo testade betan och kör typ bara på Annihilation. Skulle dock vilja ha ett redigt WH40k spel. Server sätter en resursmängd i början som alla köper enheter för sen går man lös på varandra. Kanske välja att inte sätta ut alla enheter i början så man har lite förstärkningar samt kanske kan överraska motståndaren. Föredrar helt klart Ground Control och WiC till resursgrindar RTS..

Tycker inte det är så mycket resursgrind, men visst är det inte som WiC ändå ^_^ Fö så tycker jag att annihilation är så satans segt och missanpassat spelläge så det inte finns. Det märks att spelet inte är gjort med det i första åtanke.


signatur

Videomupp

Medlem

Mycket trevligt spel....Som company of heroes, minus basbyggandet. Bra stridssytem.

Medlem
Skrivet av Puddy:

- Likt det första DoW så känns striderna väldigt råa och brutala ^^
Håller inte med. Kameran är mer utzoomad fast spelet rör sig med mindre antal enheter. Ljudbilden är inte välskapt så du får aldrig riktigt höra de där underbara stridsropen och svärdsklingandet som du fick i DoW1. Inte heller ser du fighten i detalj då alla är så små.

Försökt använda mushjulet och zomma in kanske?

Skrivet av Puddy:

- Grafiken är ursnygg och samtidigt inte så krävande
Grafiken är utöver allt väldigt plottrig och den har inte utformats på rätt sätt för ett RTS. Jämför med DoW1 och CoH. Vissa banor är bättre än andra och majoriteten är faktiskt okej.

Hur är grafiken plotrig?
Du kan inte bara skriva att den är plottrig utan att ge distinkta exempel på vad som är det.

Skrivet av Puddy:

- Ljudeffekterna och rösterna är mycket välgjorda
Ljudbilden är som sagt inte lika välkomponerad som i ettan och rösterna, tänker främst på Space Marines, har fått en alldeles för "basig" framtoning där allt ska vara så mörkt och badass som möjligt. Gillar det inte ett dugg för distinktionen mellan enheter blir mindre.

Det är en smaksak som skiljer sig från person till person. Eller du kanske vill ha marines som låter som om dom blivit sparkade i juvelerna?

Skrivet av Puddy:

- Rpg-stilen med en massa uppgraderingar och abilities är väldigt roligt och känns nyskapande.
Det finns för många uppgraderingar utan klara avvägningar. Ta t ex techmarine som har tre olika puffror. Samtliga är av varianten "skjut x med skada" (dvs inget speciellt strategiskt värde i form av special abilities). Inte heller presenterar spelet hur mycket skada varje vapen gör (som i DoW1).

Nu pratar du lite i nattmössan här. Varje uppgradering av vapnen i dit ex techmarinen har en
special ability koplad till den, en gör så du skjuter snabbare, en gör så dina alierade runtomkring dig gör mer skada
och en gör ett kraftigt skott som ger supression.
Likadant för armors o sådant som uppgradering till ledaran. Det ända som är rätt här är att man inte får reda på hur mycket skada vapnen gör.
Testa dig fram så kanske du får reda på hur saker fungerar.

Skrivet av Puddy:

- Cover-systemet samt att occkupera byggnader känns genomtänkt och det fungerar mycket bra in-game. (nödvändigt för svaga ranged units)
Coversystemet är väldigt bra men ogillar byggnadsockupation. Är alldeles för statiskt då du inte kan assaulta in i hus osv.

Försökt anpass dig till vad fienden gör? En flamer eller en granat fixar folk i byggnader väldigt snabbt.
Skulle mer kalla byggnader för en säker död då inte alltid alla i ens enhet kan skjuta ut ur ett hus.

Skrivet av Puddy:

- Trodde bristen på basbyggande skulle förstöra spelet, men icke, man kommer direkt in i striden och behöver samtidigt inte koncentrera sig på att techa/bygga.
Det som gör ett RTS intressant är bland annat förmågan att förbättras och att man blir utmanad. Att skippa en väldigt kritisk aspekt av spelet gör att det bara känns meningslöst.

Vad gör basbyggande till en kritisk aspekt?
Så enligt dig så är WiC rätt meningslöst med pga inget basbyggande?

Skrivet av Puddy:

- ledarna har fått en viktigare roll och kan nu uppgraderas med diverse vapen/utrustning beroende på spelstil och ändamål.
Ledarna har fått en mer defensiv support roll, generellt. Ännu en gång är deras utrustning väldigt "grå". Finns ingen armour som t ex bara skyddar mot långdistans (finns i tabletop). Allt är bara bra-bättre-bäst med minimala kostskillnader. Inte heller redovisas nån form av info gällande deras effektivitet.

Och än igen så ger utrustning du ger till din ledare en form av ability beroende på vilken ledare du väljer.
Har du ens spelat spelet eller bara läst på forum och plockat bitar som du vill höra bara för att du är missnöjd med att DoW2 inte är
DoW 1 med bättre grafik och nya enheter?
Ledarna blir dessutom avsevärt bättre när du levlar upp dom. Som tex så är en Force commander med Power fist extremt bra mot
fordon och walkers, och efter din ledare överlevt en del så äter han dom till frukost.

Tänk på att detta är en Beta och är till för att Balanceras, hitta fel och saker som kan förbättras.
Det finns saker i spelet som inte är välbalanserat och dylikt. Men det är de vi har betan till...
Som jag hört någonstans innan..
Bestämmer du dig för att hamburgare inte är gott genom att slicka på en ko?

Medlem

Det verkar som om utvecklare inte kan släppa uppföljare nu för tiden, allt folk gör är att klaga. Jag tycker att spelet är kanon och ska definitivt köpa det.

Medlem

ÄNTLIGEN!!!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Sur på windows-Live.
Ska skapa konto, då står det "Logga in på Xbox" Vilken jävla XBOX!?

Edit: Skaffade ett konto, men jag har ingen jävla xbox. Idiot-MS. Nötter. Pest! >-<

"Min xbox" Ärekränkning att kalla min PC för xbox!
*förolämpad deluxe*


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Blev lite missnöjd, spelet är bra att spela, men det är ett riktigt dåligt upplägg på att ta sig in i spelet, ingen chat? inga automatchmöjligheter tex 2vs2 med folk man inte känner?? måste skaffa sig vänner, men hur? varför la de inte upp det som company of heroes?


signatur

Haaf life

Medlem
Skrivet av Hamstern:

Blev lite missnöjd, spelet är bra att spela, men det är ett riktigt dåligt upplägg på att ta sig in i spelet, ingen chat? inga automatchmöjligheter tex 2vs2 med folk man inte känner?? måste skaffa sig vänner, men hur? varför la de inte upp det som company of heroes?

Jo, man kan automatcha och ja, man kan automatcha även med folk man inte känner.
Men dock bara 1v1 eller 3v3 (fråga mig inte varför, men det var ett utvecklarbeslut att bara prioritera just 1v1 och 3v3)

Klicka på Find Game och sen search game, så är du igång och automatchar med folk du inte känner. Antingen om du väljer head to head (1v1) eller teambattle (3v3).
Vill du lira med folk du känner så invitar du dem bara till din sökning.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

synd utan 2vs2, hoppas det kommer i framtiden då jag har förhandsbokat


signatur

Haaf life

Medlem

Oj oj, mycket counterbash här

Skrivet av Magicman:

Försökt använda mushjulet och zomma in kanske?

Spelet är anpassat efter den nivå av zoom som är default. Kanske du inser själv eller brukar du sitta 2 meter ovanför marken i WiC t ex?

Skrivet av Magicman:

Hur är grafiken plotrig?
Du kan inte bara skriva att den är plottrig utan att ge distinkta exempel på vad som är det.

Grafiska stilen på banorna är delvis plottrig. Är ingen skarp kontrast. Jämför med DoW1.

Skrivet av Magicman:

Det är en smaksak som skiljer sig från person till person. Eller du kanske vill ha marines som låter som om dom blivit sparkade i juvelerna?

DoW1. Nuff said. Du skapade karaktär genom rösten i sig, talsättet och rösteffekter (t ex SM i vanliga, som hade ett väldigt distinkt förvridet/burkigt snack, asballt ) Nu är det bara BRUUUUUM I'VE COME TO DESTROY YOU. =p

Skrivet av Magicman:

Nu pratar du lite i nattmössan här. Varje uppgradering av vapnen i dit ex techmarinen har en
special ability koplad till den, en gör så du skjuter snabbare, en gör så dina alierade runtomkring dig gör mer skada
och en gör ett kraftigt skott som ger supression.
Likadant för armors o sådant som uppgradering till ledaran. Det ända som är rätt här är att man inte får reda på hur mycket skada vapnen gör.
Testa dig fram så kanske du får reda på hur saker fungerar.

Och på vilket sätt har dessa abilities med bössan i sig att göra? Du skriver ju själv att man ska testa sig fram. För det är ju inte logiskt beräkneligt för fem öre. Alla abilities känns inte relaterade till respektive vapen. Jag har en bolter som är bling... därför... gör alla mer skada?

T ex ta en power fist. Om du skaffar en sån får du.... låt säga "Righteous blow" som är en anti-fordon ability där hjälten trycker in hela näven i fejan på ett fordon. Till exempel.

Skrivet av Magicman:

Vad gör basbyggande till en kritisk aspekt?
Så enligt dig så är WiC rätt meningslöst med pga inget basbyggande?

WiC skapar djup på andra sätt. Du har lagspelselementet, tactical assets och lagkomposition. Men sen är WiC snudd på fattigt. Men jag gillar det som fan! Bara det att folk brukar klaga på att det är lite innehållslöst. Avsaknaden av basbyggande lämnar ett vakuum i DoW2 däremot.

Skrivet av Magicman:

Och än igen så ger utrustning du ger till din ledare en form av ability beroende på vilken ledare du väljer.

För många saker, för oklara distinktioner och riktigt uselt ihopkopplade abilities till respektive vapen.

Skrivet av HYBRiS:

Hahaha.... Du är härlig Puddy. Samma nollkoll som alltid.

Hah-hah!

Skrivet av HYBRiS:

Skulle verkligen inte vilja spela Puddys variant av spel, där suppressionenheter INTE har begränsad vinkel, utan kan skjuta allt i 360 grader, eller INTE har deployment time.

Skulle inte ha suppression. Och deployment räcker imo med att stå still i nån halvsekund, sen börja mata.

Skrivet av HYBRiS:

Är lika imponerad över att du inte hittad superenheterna.

Alltså enheter som faktiskt är super. Som kräver Relic och skall ge känslan av "GG" om du inte har nått att komma med. Land Raider är ju borta t ex. Likaså squiggoth (vad jag sett).

Skrivet av HYBRiS:

Men framför allt så verkar du helt missuppfattat vad ett RTS måste handla om, eller för att citera legget;
"...att folk inte klarar av att fatta att relic inte vill göra ett "DoW1 med bättre grafik". Utan de ville göra ett Squad RTS."

RTS kan vara lite hur man vill. Men de RTS jag lirar skall vara kul, bra designade och helst tillåta tävlingsinriktat spel. Inga punkter som DoW2 klarar av. Citat-time!

"och alla menyer var ju... blash, var tvungen att kisa för att se nåt och anstränga mig skitmycket för att få fram den information jag ville ha"

"Ganska.. ointressant. Intensivt på nåt sätt men... kändes lite fattigt. typ som en mod eller nåt"

"Jag hade lite kul iaf ibland i vissa strider men helhetsintrycket var inge vidare och så var det så långsamt alltihop också"

Diskuterade spelet med tre polare.

Skrivet av HYBRiS:

Gäller att ha lite större periferiseende än att desperat klamra kvar med sina DoW1-skygglappar.
Dow2 är ett helt annat spel, och nej - alla uppgrades är inte samma sak, bara mer skada. Då har du inte provat dem.

Som sagt, allt handlar om att Reric är så innovationskåta men inte är kompetenta nog att styra upp alla ändringar de gör. Ändringarna är som jag skrev dåligt utformade. Se ovan.

Skrivet av HYBRiS:

Kan förstå att folk känner sig våldtagna om de förväntat sig ett DoW1 med bättre grafik, men skyll ingen annan än er själva för den föreställningen

Kallas uppföljare av en anledning. Spinner vidare på samma koncept, story osv. Och ja, du kan gnälla på att Blizzard bara lägger till en enhet i sina expansioner/uppföljare men det är fan så mycket bättre än att krossas under sin egna designhybris. Kolla bara på DoW och alla expansioner de var tvugna att göra. Är ju skrattretande.

Medlem

Nä usch vilken besvikelse... Känns som en enda stor röra. Sen att det använder games for live + en värdelös matchmaker som ofta gör helt värdelösa ojämna lag. Jag ( rank 1) med två andra rank 1 mot 3 killar med rank 16, 10 och 9. Ja de vann med 489-0 eller något. Bra system det dära...
Tänker inte sitta här och skriva en uppsats om vad som är fel med spelet men låt oss säga så här DoW1 och CoH var super bra spel bägge två dow2 är däremot verkligen inte ett super bra spel.

Medlem
Skrivet av Puddy:

"och alla menyer var ju... blash, var tvungen att kisa för att se nåt och anstränga mig skitmycket för att få fram den information jag ville ha"

"Ganska.. ointressant. Intensivt på nåt sätt men... kändes lite fattigt. typ som en mod eller nåt"

"Jag hade lite kul iaf ibland i vissa strider men helhetsintrycket var inge vidare och så var det så långsamt alltihop också"

Dina polares åsikter motsäger ju varandra, så vad har deras åsikter för relevans i det hela? Tror att du och dina polare har blivit stofiler alldeles för tidigt i livet, och tror att allt var bättre förr. Detta är verkligen illa när det kommer från mig, så sluta lyssna på dina polare och försök få ett eget intryck istället. Var mycket skeptisk när jag började testa det i början av förra veckan tackvare soulstorm och nu tycker jag att det är mycket bättre än det "vakuum" som uppstod i Dow1 hela tiden när folk sprang omkring på kartan och byggde ny baser hela tiden så det vart matcher som tog evigheter.

Medlem

Om du hade läst raderna innan så skulle du se att citaten beskriver de problem som DoW2 har.

Soulstorm är värdelöst.

Lyssnar på mina polare givetvis. Men har en egen åsikt för det. De fick det idag och jag har haft det i en vecka. Mitt första inlägg skrevs innan de ens hade lirat. Så.

Medlem

Okej nu ska vi ta itu med det här en gång för alla, detta är inte en upphottad version av föregångaren, inte heller är det CoH i nya kläder (även om mycket är likt). Relic har gick med från första början att spelet skulle innehålla mindre, taktiska strider. Låt oss ta och kolla på "FEATURES" som man kan hitta på hemsidan.

* Simplified Entry Point - Whether you're new to the genre or a seasoned veteran, Dawn of War II gets you into the action quickly and easily. Learn the game at your own pace and get ready to save the galaxy.
CHECK! Spelet är otroligt lättlärt.

* Brutal Frontline Action and Tactics - Get straight into the action and experience intense hand-to-hand and devastating ranged combat. Use vicious close-combat to obliterate your enemies. Outsmart your opponents - using dynamic and destructible environments to suppress, flank and destroy your foes.
CHECK! Har vid flera tillfällen lyckats flankera mina fiender, för att sedan ösa på med suppression fire och anfalla med mina Assault Marines. Funkar kanon.

* Epic Single Player Campaign - Command an elite strike force, developing the skills and abilities of your squads and commander as you progress through the game.
Troligtvis då relics andra kampanjer har varit bra, men ingen kan säga något ännu.

* Co-Op Multiplayer - Play through the entire single player campaign co-operatively with a friend, at any point in the game, anytime.
Co-Op är alltid trevligt.

* Persistent Long-Term Goals - Customize your Space Marines with persistent leveling and unlockable special abilities. Equip them with the hundreds of unique weapons and items you earn through mission rewards and battlefield drops.
Singelplayer det här med.

* Next Generation RTS Engine - Utilizing Relic's proprietary Essence Engine 2.0 to deliver cinematic visuals, detailed graphics and special effects.
Absolut, snyggaste RTS-liret hittills.

Så som ni ser har står det inget om att detta ska vara Likt 1:an, man drar inte heller några paralleller till DoW1. Relic har helt enkelt bestämt sig för att göra något eget, att utveckla en redan död genre (den är död, bara att ingen vill erkänna det), hellre något nytt än en uppföljare som är precis som föregångaren (Starcraft 1.5 tillexempel). Men idioter finns det gott om och jag gissar på att gamla inbitna fans kommer hysa agg mot Relic för deras agerande med DoW2, däremot så tror jag att det nya konceptet lockar till sig en massa nya personer.

Medlem

skit bra spel ju mycket bättre än 1an

Avstängd

Bara jag som får DC "Live sign in change" eller vad det nu står... Tjökkstör

Medlem
Skrivet av lordnizze:

Okej nu ska vi ta itu med det här en gång för alla, detta är inte en upphottad version av föregångaren, inte heller är det CoH i nya kläder (även om mycket är likt). Relic har gick med från första början att spelet skulle innehålla mindre, taktiska strider. Låt oss ta och kolla på "FEATURES" som man kan hitta på hemsidan.

* Simplified Entry Point - Whether you're new to the genre or a seasoned veteran, Dawn of War II gets you into the action quickly and easily. Learn the game at your own pace and get ready to save the galaxy.
CHECK! Spelet är otroligt lättlärt.

* Brutal Frontline Action and Tactics - Get straight into the action and experience intense hand-to-hand and devastating ranged combat. Use vicious close-combat to obliterate your enemies. Outsmart your opponents - using dynamic and destructible environments to suppress, flank and destroy your foes.
CHECK! Har vid flera tillfällen lyckats flankera mina fiender, för att sedan ösa på med suppression fire och anfalla med mina Assault Marines. Funkar kanon.

* Epic Single Player Campaign - Command an elite strike force, developing the skills and abilities of your squads and commander as you progress through the game.
Troligtvis då relics andra kampanjer har varit bra, men ingen kan säga något ännu.

* Co-Op Multiplayer - Play through the entire single player campaign co-operatively with a friend, at any point in the game, anytime.
Co-Op är alltid trevligt.

* Persistent Long-Term Goals - Customize your Space Marines with persistent leveling and unlockable special abilities. Equip them with the hundreds of unique weapons and items you earn through mission rewards and battlefield drops.
Singelplayer det här med.

* Next Generation RTS Engine - Utilizing Relic's proprietary Essence Engine 2.0 to deliver cinematic visuals, detailed graphics and special effects.
Absolut, snyggaste RTS-liret hittills.

Så som ni ser har står det inget om att detta ska vara Likt 1:an, man drar inte heller några paralleller till DoW1. Relic har helt enkelt bestämt sig för att göra något eget, att utveckla en redan död genre (den är död, bara att ingen vill erkänna det), hellre något nytt än en uppföljare som är precis som föregångaren (Starcraft 1.5 tillexempel). Men idioter finns det gott om och jag gissar på att gamla inbitna fans kommer hysa agg mot Relic för deras agerande med DoW2, däremot så tror jag att det nya konceptet lockar till sig en massa nya personer.

Att du kallar andra människor för idioter som inte delar din mening visar exakt på äkta dumhet. Starcraft 1.5, då kan jag också säga om det här spelet, company of heroes 1.5 likaså. Att du påstår att detta är något nytt är ju rena skämtet, detta är konceptet från coh fast nerdummat. Jag har spelat över 15 matcher och det börjar kännas tråkigt redan. Jag saknar basbyggandet och olika öppningar man kan göra varje match.

Innan du spottar ur dig massa kommentarer om 1.5 saker så ta reda på fakta. Jag vill ha Dawn of war 2 inte ett jävla coh in space med lite ändringar.

Medlem

Meh, kändes inte som att spela DoW. Visst, jag vet att det använder sig av en ändrad Company of Heroes motor , men i min mening känns det mer som en modd till CoH än en uppföljare till Dow.

Jag säger inte att CoH är dåligt, långt ifrån det... Men det hela känns... fel.

Medlem

Jag har nu läst de få inlägg som finns för att få en uppfattning så jag vet vad jag ska förvänta mig.
Några av er lägger fram vettiga argument fast förlorar sin substans och rinner ut i sanden när ni går till person angrepp, det känns som en klassisk fanboi mentalitet, jag tänker testa och spela själv.
Vad jag egentligen vill ha sagt vet jag inte, men det är så tråkigt att läsa era inlägg

(gäller inte alla, men ni vet själva)

-the dude

Inaktiv

Ska testa nu, men det jag stör mig på (lite OT) är att om jag loggar in med min "xbox profil" på windows live får jag spela online gratis men om jag loggar in på xboxen så ska dom ha betalt, var ligger logiken och vad betalar jag för på krysslådan som jag missar på pc???

Medlem

Har väl spelat över 120+ matcher nu och det känns som att ni som postar här inte har någon aning om vad ni snackar om.

Episka slag? Jag har då slag hela tiden där hela skärmen är fylld av gubbar.

Vad sägs om att ni lär er att spela. Det är ett sjukt intensivt spel.

Medlem

Har nu kört några matcher och jag säger bara:
Ojojoj, mycket roligare än DOW 1!!

Ett minus är Server browsen, helt värdelös enligt mig.....
OCH, Windows Live, blotta tanken får mig att rysa! Uselt program att hantera Chatt och VOIP.

Annars helt suveränt spel!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Underhållande, även om det finns ett par saker att klaga på.. Tycker UI:et är lite plottrigt på sina ställen, tex. ikonerna för "melee" och "fly" är onödigt små.
Listan över ens enheter till höger skulle nog kunna göras lite mer överskådlig, har svårt att se vilken enhet som är vilken osv.

Att man inte längre behöver bygga någon bas känns helt okey, såna rts har en tendens att bli lite väl stela imo.. Gillar annars action-delen, pretty awesome.

Blir nog ett köp för mp-delen och SC 2 för sp-delen ^^

Medlem

Tycker det är bra med nada basbyggande, kan man mer fokusera på slagfältet än sin egen HQ.

Tycker spelet är otroligt rörigt, men det är en ganska mänsklig reaktion till en början.

DOW1 Expansionerna i mitt tycke handla om fler raser, skillnad på Starcraft där det bara består av 3st och DOW som har 7+

Det är bara sätta sig ner och ta tiden att förstå spelet så kommer man nog få en mer optimistisk uppfattning av spelet.

Skriv svar