Videoformat på PS3, och fler frågor.
Hej,
Jag funderar på att köpa en PS3 för att bl.a använda den som "underhållningscenter". Vad jag undrar är om det är möjligt att ansluta en vanlig extern hårddisk till den för att överföra filer? Eller går det alternativt att ansluta den till datorn?
Sen undrar jag också vilka videoformat den klarar av att spela. Jag har hört att den just nu bara klarar av mpeg4, stämmer det?
Eftersom Blueray inte är inne än, och troligen kommer vara dyrt ett tag framöver undrar jag om det går att spela upp filer i t.ex .avi utan att installera linux. Och om man installerar linux, kommer det att medföra krångel i spel? Körs operativsystemet alltid?
Kan man inte spela andra filformat än mpeg4 nu, tror ni att Sony kommer att lägga till detta senare? Om inte, kommer det nån sorts hack, och vad är riskerna med detta?
Du får inte prata Firmwares/hack's i FZ's forum, skulle jag tro!
men kolla www.chipper.se eller www.console.se eller liknande för hjälp ang. det! Men till frågan, tror sony går på samma linje som 360, dvs att dem inte stödjer xvid osv. endast wvm >_<
är själv mest nyfiken på webläsarn på ps3,
kan man lyssna på nätradio med den ?
typ
http://www.spraydio.se/web/portal/portal.jsp
som man brukade köra när man lirade wow.
Ok, tack för hjälpen. Visste inte att man inte fick tala om sådant, trodde att det inte var så eftersom det inte direkt syftar på piratkopiering och dyl.
Jag har kollat lite på nätet, och det verkar som om det går ganska snabbt att ändra format på filmerna, så det funkar även utan stöd för t.ex .avi-filer, men det vore självklart bättre MED stöd för detta.
Vad jag främst undrar är om någon här har försökt koppla en bärbar HDD till sin PS3 genom USB. För mig är det ett krav för att jag ska köpa konsolen..
du kna koppla en extern hdd till din ps3 vi usb tänk bara på att köpa en som inte vbehöver några drivisar har endel tips till dig som jag ominte kan ta upp här (reklam) så påmin mig genom ett pm fall du vill ha några förslga o bra pris på dem
Tack, men jag har redan en.
Jag har en på 360gig från WD, som är "plug & play".
Menar du drivisar som man måste installera med skiva? För det verkar som om alla externa HDD automatiskt installerar ngn sorts drivisar när man kopplar in dom... Eller är det bara så att Windows känner igen dom och meddelar?
Nu har jag äntligen fått min PS3, förutom lite problem med HDMI så fungerar det perfekt, men nu visar det sig att jag måste formatera min externa HDD till fat32 för att det ska fungera.
Hur gör jag det?
Använd ett program som heter fat32format för att formatera HD:n till FAT32:
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
Har nog inte fått det meddelande förut. Försök stänga alla program som har åtkomst till hårddisken, program med öppna filer därifrån eller exekveras därifrån. Försök stäng av virusprogram eller något liknande. Sist försök att starta i felsäkert läge och formatera därifrån. Förresten är du säker på att du formaterar rätt hårddisk?
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
Ok, tack för svaret. Ska testa.
Jo, jag är säker på det. Och hårddisken är redan tom, vet inga program som kan ha åtkomst till det.
Ett problem kanske är att jag kör Windows Vista...
Har testat utan antivirus också. Jag får nog helt enkelt prova mig fram, och även leta efter andra metoder.