Supreme Commander

Medlem

Jag har också grejat liret nu och letar efter folk att lira mot. Visst funkar det att lira över GPGNet, men då en del kan vara otroligt dryga där så föredrar jag att hitta svenska spelare på FZ som (förhoppningsvis) går att ha roligt med.

Tycker vi kan samlas i typ #fz.supcom eller något i den stilen och organisera matcher därifrån. Hänger ni på GPGNet får ni gärna befolka det svenska chatrummet där också.

signatur
Inaktiv

JAG KAN GÄRNA SPELA MOT DIG .

Medlem

HAMACHI :

CHANNEL : SWESUPCOM PASSWORD : FZOWNZ

Kom och spela med os!

Och för en "svensk" internationel server:

SupremeCommanderSWE

Ladda ner Hamachi http://www.hamachi.cc/

Och joina!

Medlem

Ni har inte köpt spelet eller? Om ni har gjort det, varför inte samlas i svenskrummet på GPGNet isf?

signatur
Inaktiv

Man får bättre latenser i WC3 genom Hamachi än genom Battle.net. En inte allt för vild gissning vore att det är likadant med GPGNet.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Man får bättre latenser i WC3 genom Hamachi än genom Battle.net. En inte allt för vild gissning vore att det är likadant med GPGNet.

Medlem

får inte igång nya uin i singel player funkar det inte eller? pluss knappen ökar bara speeden i spelet :S

signatur

Nämen!

Medlem

nevermind hittade det...

signatur

Nämen!

Inaktiv

någon som kan hångla fram en bra sida med lite blandade maps så slipper jag slita på google knappen?

lirade fint igår, o härligt härligt när det blippar ur högtlarna så att man får damp pga det ständiga regnet av nukes, godis!!

Inaktiv

väntar på min nye data sen bler de SC och CnC3 spelande ett bra tag framöver. ses i multiplayer

signatur

world of warcraft... world of nolife :D

Medlem

har fått igång supreme commander i hemmet nu, men det känns som att det inte räcker särskilt långt med min burk.
Opteron 165 (Dualcore 1.8 GHz) och 2 GB RAM samt ett X1600Pro... kör på lägsta och jag tycker det är segt... men fy fan vad vackert det är när man drar på högsta, lite för att se bara
Sen tror jag för övrigt att jag suger på den här sortens strategi. Är lite mer av en C&C-spelare, där det räcker med en barrack för att träna enheter. här däremot så ska man ju ha ett antal byggnader så man kan pumpa ut flera enheter samtidigt. Jag kommer med andra ord att bli totalmosad i MP, nånstans i mars/april när fetbandet drar igång.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

har fått igång supreme commander i hemmet nu, men det känns som att det inte räcker särskilt långt med min burk.
Opteron 165 (Dualcore 1.8 GHz) och 2 GB RAM samt ett X1600Pro... kör på lägsta och jag tycker det är segt... men fy fan vad vackert det är när man drar på högsta, lite för att se bara
Sen tror jag för övrigt att jag suger på den här sortens strategi. Är lite mer av en C&C-spelare, där det räcker med en barrack för att träna enheter. här däremot så ska man ju ha ett antal byggnader så man kan pumpa ut flera enheter samtidigt. Jag kommer med andra ord att bli totalmosad i MP, nånstans i mars/april när fetbandet drar igång.

Bara sätta igång o träna tillsdess då ;):D

Medlem

Ack, livet var mycket enklare när man var 15-16 och hade 10Mbit hemma hos farsan och inte behövde jobba... nu försvinner ju minst 40H/vecka åt helvete
Får se hur mycket tid som blir över

Medlem

Hmm, har inte märkt av detta hackiga gameplay ni pratar om. Har väl som max lirat en 4-5 timmar i sträck och inte stött på några problem.

Speccs:

Moderkort:
MSI P965 Platinum, P965, Socket-775 Firewire,SATAII,ATX,GbLAN,DDR2,PCI-Ex16

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Grafikkort:
XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

Minnen:
Crucial DDR2 PC6400 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5

Om det hade varit en minnesläcka borde väl även jag ha märkt av det. Känns som det är något annat som är problemet.

Mellanare

signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Avstängd

Jag har inte testat det, men när jag läste PC Gamers recension av det blev jag först väldigt peppad för det lät väldigt bra, men när de skrev ungefär hur lång tid det tar att spela en runda ångrade jag mig.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag har inte testat det, men när jag läste PC Gamers recension av det blev jag först väldigt peppad för det lät väldigt bra, men när de skrev ungefär hur lång tid det tar att spela en runda ångrade jag mig.

Som jag har påpekat för en del andra på forumet så beror detta helt på hur man spelar. Kör du "ranked game" mot någon på GPGNet så lär rundan oftast vara över på max en halvtimme (oftast inser du, om du inte är riktigt vass, att matchen är över efter 20 minuter eller så). Sitter du däremot och spelar över LAN mot dina vänner på 80x80-banorna med hemsnickrade regler som förbjuder nukes, flyg och annat smaskigt så förstår jag att du tvekar.

signatur
Inaktiv

Ja ska få mitt på månda eller tisdag ! beställde från webhallen.com, vi får lira då allesammans!

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Hmm, har inte märkt av detta hackiga gameplay ni pratar om. Har väl som max lirat en 4-5 timmar i sträck och inte stött på några problem.

Speccs:

Moderkort:
MSI P965 Platinum, P965, Socket-775 Firewire,SATAII,ATX,GbLAN,DDR2,PCI-Ex16

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Grafikkort:
XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

Minnen:
Crucial DDR2 PC6400 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5

Om det hade varit en minnesläcka borde väl även jag ha märkt av det. Känns som det är något annat som är problemet.

Mellanare

Är det inte en minnesläcka är det väl bara mitt grafikkort som är allmänt klent.
Du har ju trots allt ett kort från 8800-serien medans mitt är ett äldre mellansegment.
Dina minnen och din processor är snäppet fetare också.
Jag ska bara vinna på lotteriet så tar jag och fixar en quad-core, 4 GB RAM och dubbla 8800gtx... eller nåt ;D

Inaktiv

Hur många enheter har man som flest när man kör en normal 1 on 1 omgång?

signatur
Medlem
Skrivet av Iceguppi:

Hur många enheter har man som flest när man kör en normal 1 on 1 omgång?

Jag brukar vinna med 20-25 enhetter , totalt 80 byggda - 35 döda , 65 av dom alla var engineers

Du kan spela spamming eller du kan spela strategi.
Det är det jag älskar med spelet.

Jag har inte förlorat många matcher föresten

Inaktiv

PsyX, vad körd du för nick?

Inaktiv

Nån som vill lira ? adda mig på xfire: combalex ;).

Edit:

Behöver hjälp! står att jag behöver kolla min anslutning när ja försöker ansluta till GPGnet någon som vet hur man fixar det ?

Edit(igen:P) fixade det, antivirus blockade det.

Inaktiv

vilken bana tycker ni är bäst ?

Inaktiv

gpgnet har varit extremt mongo dom senaste dagarna, bara jag o en polare som tycker det eller hur funkar det? svårt att hitta varandra o lite härliga disconnects hit o dit

Inaktiv

Jag har också fått Supreme Commander. Jag tycker UEF,Aeon och sist Cybran är bra i den ordningen. Jag trodde att spelet skulle lagga och ta livet av datorn men det funkar som gud på toa.:):O:up::up::up::up::heart::D:P

Medlem

tror ni att SupCom skulle fungera på 1.8Ghz, 1024mb RAM och ett ATI Radeon 9800 PRO? (Med lägsta grafikinställningar of course)

Inaktiv

Finns det folk som lirar det fortfarande? Har nämligen uppgraderat nyligen o skulle vilja köra lite över hamachi nångång snart.
Dom som är intresserade kan juh skicka ett mess till mig så kan vi bestämma nån dag.

Inaktiv

Köpte liret nyligen! Musiken och bomberna är helt.. Magiska!

signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Inaktiv

Hej!

Skulle någon kunna förklara hur jag speler SupCom via hamachi, laddat ner gått in på nätverk får upp alla namn, med vad sen, via spelet händer inget, hur kommunicerar man via hamachi osv.. Hoppas någon har tålamod med lite nybörjarfrågor...

Medlem

Hjälp vilken patch djungel det är på Supreme Commander:
http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=2442

Vilka patchar ska jag ha?

Om man kör länken från Supreme startupen verkar det vara 3220 som är senaste, men borde inte 3269 vara senaste?

123
Skriv svar